nagina Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Hva er greia med dette spillet, vanlig mmo? har prøvd å følge med på når Kripp spiller men klarer ikke å se the big picture, hva gjør dette spillet så spesielt? Lenke til kommentar
invictr Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Hei! Er det noen som vet om det finnes et norsk guild til ArcheAge? Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Tvilsomt, jeg vet bare om et fåtall av folk som spiller akkurat nå, og dem er alle med i internasjonale guilds Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Hva er greia med dette spillet, vanlig mmo? har prøvd å følge med på når Kripp spiller men klarer ikke å se the big picture, hva gjør dette spillet så spesielt? Haha siden du ikke har fått svar kan jeg prøve å komme med noe lignende. Jeg har ikke spilt så mye selv, siden jeg har ligget med sykdom siden jeg kjøpte det Men her er noe jeg synes er spesielt kjekt og som jeg ser fram til; Open world PvPing i dette spillet ser magisk ut, spesielt når det gjelder traderuns og det store havet du må krysset for å komme deg til et annet kontinent. Når man er ute på trade runs kan man risikere å miste pakken man drar med seg, og dette ser jeg for meg blir episk når mer spillere spiller senere i Beta/Launch. Havene kommer nok til å være fult av pirater som bare venter på at du skal komme mot dem i den lille båten din Ellers så var det bare art stylen og alle valgene i spillet som gjorde at jeg brukte mine 1100kr på spillet Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) Hva er greia med dette spillet, vanlig mmo? har prøvd å følge med på når Kripp spiller men klarer ikke å se the big picture, hva gjør dette spillet så spesielt? Er ganske likt et vanlig MMO, men i tilegg er det også veldig forskjellig. Spessielt PvP og crafting-systeme. Bygge store hus/slott, småbruk, gårder osv. Du kan også velge å være pirat (Ikke være på lag med noen). Bygge en stor piratbåt med masse kanoner og bare reise rundt på havet og plyndre andre båter som prøver og krysse have når de gjør traderuns og stjele tradepakkene deres. Så har du også rettsak-systeme som er veldig kult. Er du pirat f.eks. og drepe folk som er i din egen faction, blir du bounty. Blir du drept da, må du i rettsak og kan risikere fengsel om du blir skyldig. Questinga er veldig likt vanlige mmo's. Gå dit og drepe/hente x-antall osv. Men så har du disse traderunsa som du skaffer ressurser til å bygge hus og båter som kan være veldig vannskelig og spennende om du møter på pirater o.l. Jeg er ikke noe spessiel fan av MMORPG spill, men dette likte jeg veldig godt. Veldig detaljerik verden også. Kanskje ikke verdt 1100kr for noen, men jeg angret ikke på at jeg kjøpte early-access. ^^ Endret 4. mai 2014 av Papirkurven Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Well said papirkurven, gleder meg til jeg kommer så langt, startet nettopp en ny character for å sette meg mer inn i alt det spillet har å tilby Hva heter du In game? Lenke til kommentar
invictr Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Hva med å prøve å starte opp ett norsk / skandinavisk guild da? evt. om dere har noen guild å anbefale så hadde det vært flott! Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) Guildet jeg er i, er det veldig snille og hjelpsomme personer i iallefall. De kjører meg med båt hvor jeg enn må, også får jeg mye av de også. Jeg heter Papirkurven in-game og guildet heter Blackfire Mercs. Spiller i Nuia factionen. Endret 4. mai 2014 av Papirkurven Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Spiller begge dere på Haranya factionen eller? Jeg valgte Nuia, siden rasene på den andre såg så veldig stygge ut. btw, mister man alpha karakteren når spillet evt. betaen kommer ut? Ja, du får ikke beholde fyren du spiller med i alpha. Det blir ingen wipe så vidt jeg har fått med meg, alpha servern blir konvertert til test server ved release. Ja, leste faktisk i chatten igår at det var snakk om det du nevnte. Visste ikke om det før jeg leste det da siden jeg mener det er "normalt" at man ikke får beholde characters man spiller på i alpha/beta. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 (endret) Will my Alpha progress carry over to Beta or Live servers? As it is a dedicated testing environment, Alpha progress may carry over to a Public Test Server, but it will not carry over to Beta and the Live launch servers. Alpha and the eventual Test server exist in parallel with Beta and Live, as is commonly done in MMOs. Please treat time on Alpha as helping test and having an early experience with the game not as progress that will be preserved. Litt kjipt å spille på en test server. Når 90 prosent vil være på live. Anbefaler denne videoen forresten. Viser en del stuff. Virker genialt. Men kjedelig uten en stor guild. Håper vi får kjørt en fin guild når det er ute offisielt. http://youtu.be/0iz_hw-TSeo Endret 5. mai 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 (endret) Blir kjedelig å måtte starte helt på nytt ja, når jeg er lvl 30 snart. Kjipt at den ikke flyttes til beta også. Men blir beta karakteren i live da? Er jo ikke så lenge til beta starter heller. Endret 5. mai 2014 av Papirkurven Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Det står i founderspack at du får 4 dager head start. Det hadde ikke vært noe poeng med om man fikk beholde karakteren ifra alpha/beta. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Sant det. Jeg skjønnte lite av skillstreet til å begynne med også, så er egentlig greit å begynne på skrætsj igjen. ^^ Bare kjedelig å måtte sammle opp ressurser til båt igjen. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 (endret) Archeage ser for all del bra ut, men litt redd for at det samme skjer som det gjorde i Russland og Asia. Med kontroversen rundt patch 1.0 og patch 1.2, og det er temmelig dødt nå. Har sett mer og mer på black desert, men tviler på om det kommer med det første til europa men gleder meg til å teste archeage i beta. Dog fatter jeg ikke prisene til trion. For å få alpha access i russland kosta det 15 dollar, de skal ha 150 dollar omtrent. lol Endret 5. mai 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Men så er de jo fattig i russland og da. Alt av spill der koster omtrent ingenting. Husker jeg kjøpte Battlefield 3 med premium for 120kr elns på en russisk nettside. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Fikk testa spilet i går natt og i hele dag. En kompis som hadde kjøpt det, og skulle bort, så fikk låne kontoen hans. Må si jeg er imponert. Jeg lekte bandit og havna til slutt i court, der var det en jury av forskjellige folk styrt av mennesker, som skulle valgte min skjebne. Det gikk ikke veldig bra. Nå skal det sies at masse av det jeg hadde gjort hadde kompisen min gjort isteden, men hadde ikke akkurat oppført meg så fint jeg heller Men liker at det er litt "ekte" på en måte. 2 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Hva skjer hvis det går virkelig ille, blir du banned eller hva? Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Titter på dette spillet selv, og skal prøve det fremover Har fulgt med på streams og savner litt open PvP orienterte spill i disse dager, med spill som GW2 og ESO som lukker bort PvP'en. Ser veldig spennende ut med sjøslag! Det har vært en våt drøm lenge i et MMORPG! Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Høres bra ut det Ta med deg folk fra NoX, så er det jo stor sjans for at det kan bli en stor norsk guild Jeg kommer nok til å være mainstreameren som holder seg til mega-alliansen til forskjellige streamere Lenke til kommentar
Moridin82 Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 http://www.imperiumguild.co.uk/index.php Vi spiller på west. Er flere nordmenn i guilden også. Kontakt Danneroth Norsk officer i guilden. nicket mitt Dragan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå