BambiBoy Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Hei! Jeg er nå offisielt møkka-lei av min bærbare PC. Den fungerer til det meste; enkle spill og surfing på internett. Det er et område den rett og slett suger. Det er tunge spill som Far Cry 3 o.l. og videoredigering. Render tiden ligger på tre til fire ganger lenger enn selve klippet. Dette er utrolig kjedelig med et klipp på 20 minutter. Jeg er derfor på utkikk etter en ny PC. Uten noen form for spesialisering innenfor dette området ber jeg derfor om hjelp. Jeg har ikke noe spesifikt budsjett, men under 10 000 hadde vært fint. Jeg driver tross alt ikke med noe som skal publiseres i Hollywood standard. Jeg bruker Sony Vegas, men har absolutt ingen anelse om det støtter OpenCL eller Cuda. Jeg vil også spille på denne maskinen. Jeg vil gjerne bruke Fractal Design Arc Midi R2, fordi den ser utrolig bra ut, ellers er valget opp til dere:) Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
code Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Noen raske pointers. CPU i7 kommer med hyperthreading og funker godt til videoredigering, så ditt tilfelle er et av de få hvor i7 gir en belønning over i5. Vanligvis holder det i masse hvis med 6-8GB RAM til gaming, men burde strekke deg til 12-16GB hvis du holder mye på med Videoredigering. Skjermkort som: GTX 680, 7970 og tilsvarende kjører så og si alle spill bortsett fra Crysis 3 på ultra. SSD blir også nesten et must-have. Skal du overclocke kjøp CPU som ender på K, f.esk i7-4770K. Gjør også research på hvilken leverandør som leverer best GPU av merke du vil ha, som er til overclocking. Flere locker GPU for OC, og er viktig å velge noen som tillater det. Endret 20. juni 2013 av Ares NOR Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 Noen raske pointers. CPU i7 kommer med hyperthreading og funker godt til videoredigering, så ditt tilfelle er et av de få hvor i7 gir en belønning over i5. Vanligvis holder det i masse hvis med 6-8GB RAM til gaming, men burde strekke deg til 12-16GB hvis du holder mye på med Videoredigering. Skjermkort som: GTX 680, 7970 og tilsvarende kjører så og si alle spill bortsett fra Crysis 3 på ultra. SSD blir også nesten et must-have. Skal du overclocke kjøp CPU som ender på K, f.esk i7-4770K. Gjør også research på hvilken leverandør som leverer best GPU av merke du vil ha, som er til overclocking. Flere locker GPU for OC, og er viktig å velge noen som tillater det. Hva med den nye GTX 770? Den er bifere enn 680 og billigere. 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Denne: https://prisguiden.no/liste/132653/shops Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 GTX 770 = GTX 680 Trenger bare å laste ned en ny bios og så har du et GTX 770 viss du har 680 fra før Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 Denne: http://www.prisguide...te/132653/shops Kanskje legge til i7 istedet for i5? GTX 770 = GTX 680 Trenger bare å laste ned en ny bios og så har du et GTX 770 viss du har 680 fra før Har ikke 680. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Kanskje legge til i7 istedet for i5? Har ikke 680. Dersom du "har råd" til det, så er nok det lurt, det kan også være lurt å vurdere 16GB RAM Lenke til kommentar
code Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Hva med den nye GTX 770? Den er bifere enn 680 og billigere. mhm, enig. Jeg gav bare noen pointers, du som vet hvor mye penger du vil legge i det, hvor mye du skal overclocke, om du skal ha vannkjøling eller luft, og hvilke andre komponenter du trenger. Hadde gått for i7 hvis du driver mye med videoredigering eller spiller masse Crysis eller Battlefield, ellers kan du holde deg til i5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå