Akrapovic Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Æh, hvordan kalibrer jeg? Fant ikke noen guider på nettet Prøv å bruk CPU-Z. Lenke til kommentar
ApeBapsen Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 GPU temp: 49 grader Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Jeg ville ikke vært nevneverdig bekymret før CPU-tempen passerer 70, og selv da har du en del å gå på. Holder den seg under 75, så trenger du egentlig ikke å gjøre noe mer med det - men det er fortsatt rom for forbedring. Syns du det er for ille, bør du sjekke om du evt. har brukt for mye kjølepasta, om kjøleren sitter godt nok - etc. For det skal være mulig å holde temperaturen under 50 grader. Sjekk også om luftgjennomstrømningen i kabinettet er god, litt bedring her kan bety mye for CPU-tempen. Lenke til kommentar
ApeBapsen Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Jeg ville ikke vært nevneverdig bekymret før CPU-tempen passerer 70, og selv da har du en del å gå på. Holder den seg under 75, så trenger du egentlig ikke å gjøre noe mer med det - men det er fortsatt rom for forbedring. Syns du det er for ille, bør du sjekke om du evt. har brukt for mye kjølepasta, om kjøleren sitter godt nok - etc. For det skal være mulig å holde temperaturen under 50 grader. Sjekk også om luftgjennomstrømningen i kabinettet er god, litt bedring her kan bety mye for CPU-tempen. Du sier noe. Jeg har ca 1,5/2 cm kjølepasta (i diameter) utover CPU'en. Er dette for mye? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Kjølepasta skal være over hele flaten, grovt sett. Det som betyr noe er hvor tykt lag du har lagt. Og om det er luftbobler. Lenke til kommentar
ApeBapsen Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Dette kan kanskje være av interesse. Så forresten noen andre som hadde samme CPU som meg (Q6600), og de hadde lavere tempraturer, med andre ord høyere tempraturer i "Average distance to TJMax". Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Temperaturene er noe høye, men ikke noe å stresse om. Og om noe er feil, så er det kjøling, eller montering av kjøling, hvis ikke temperatursensoren har gått føyken (noe jeg tviler på). 80c er helt levbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå