Gå til innhold

Billig CPU!

Anbefalte innlegg

Hei! Etter litt hardcore Crysis 3 gaming på min mindre hardcore pc klarte jeg å grille prosessoren. Den ligger på rundt 60-70 når pcen kjører. Jeg trenger altså en ny. Pcen jeg snakker om er en mellompc til jeg får en ny (konfirmasjon). Med andre ord gidder jeg ikke å betale 1000 kr for en ny CPU.

Prosessoren jeg klarte å grille var noe sånt som Intel Dual Core 775. Vil gjerne ha noe i samme gata. Ebay har jo ganske billige alternativer.

Poenget mitt: har dere en bra prosessor å anbefale, gjerne bedre enn min gamle? Den skal ikke koste mye! Maks 400-500! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjølern er montert riktig, det har jeg skjekket. Dermed lurer jeg på hva som kan være grunnen til denne massive tempraturøkningen?

Når er den mellom 60-70 grader? Er det idle eller mens du spiller? Om du har Intel sin stock-kjøler så skal du ikke se bort ifra at den kan bli litt varm under hard last slik som spilling.

Tommelregelen er at alt under 60 er perfekt og når du begynner å nærme deg 80 grader så er noe galt. Skjermkort er selvsagt unntaket av dette, der selv 100 grader kan være en grei temperatur.

Lenke til kommentar

1. Kabinettet har vært åpent hele tiden

2. Vifte og kjølepastaen er ny

3. 99 % sikker på at den er montert riktig. Sitter bom fast

Åpent kabinett hjelper ikke om du ikke har en strøm av luft gjennom det. Har du vifter i kabinettet?

Ta av kjøleren og sett den på igjen. Det er bare disse tipsene vi kan gi deg, og trolig den eneste muligheten du har.

Lenke til kommentar

Har allerede en vifte. Venter fortesten på en ny kjøler fra eBay. Kanskje den hjelper.. :)

Da får du ihvertfall montert den på nytt. Inntil da så kan du prøve å ta den gamle kjøleren av og på igjen, og følge instruksjonene du fikk med kjøleren. Det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...