Gå til innhold

Problemer med å lade PC

Anbefalte innlegg

Heisann.

Strømladeren til laptopen min ble ødelagt for ett par uker siden, så da kjøpte jeg sånn universal laderpakke fra Expert hvor kun en av koblingene passet inn i PC'en.

Problemet er at laderen ikke fungerer helt som den skal. Når jeg kobler til laderen så slutter / begynner PC'en å lade kontinuerlig. Ladingen starter og slutter, starter og slutter hele tiden.

Jeg ser bare på skjermen at PC'en skifter mellom "battery saving mode" og "high performance mode" etter som at laderen kobler seg ut og inn hele tiden.

Dette er utrolig irriterende og PC'en slår seg ofte av mens jeg spiller / ser på film f.eks.

Jeg har prøvd å kontakte komplett (de jeg kjøpte PC'en fra) for å høre om de kan sende meg / om jeg kan få kjøpe en ny lader, men da må jeg sende inn PC'en og det blir veldig mye stress.

Noen tips?

Dette skjedde forresten ikke med den første laderen jeg hadde, det skjer bare med den nye universal-laderen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig at laderen ikke er kraftig nok, ja.

Det står i alle fall på laderen.

Input 100V-240V - 1.5A 50/60 HZ

Output 19.0V | 4.74A

Jeg er ikke sikker på hva som er beregnet for PC'en da.

Hvor finner man den informasjonen? Det står ikke på batteriet.

Lenke til kommentar

Slutt å bruke den universal laderen med en gang.

Du har jo egentlig nå brutt rettighetene dine for garanti/reklamasjon (bruk av ikke originalt utstyr).

Det er ikke sikkert at voltstyrken skal være 19volt DC selv om det oftest er dette idag.

Spørt åssen batteri du har. La oss si Litium Ion x cells hos deg.

Generelt kan man si et flere litium ion cells større DC ladespenning slik som følger:

1 cell , 4,2 Volt

2 cell , 8,4 Volt

3 cell , 12, 6 Volt

4 cell , 16,8 Volt

5 cell , 21 Volt

Dette er slike anslags tall man bruker for seriekoplede LiOn celler.

i tillegg til dette kan det internt i pc være boost coverter som jekker spenningen fra lader oppover,

eller buck converter som jekker spenningen ned.

Dette er også grunnen til at man må sende inn en laptop med lade problemer , da feilen kan være internt i pc'n , ikke kun at AC/DC adapteret har gått. Ofte drar en feil med seg og ødelegger en til ting.

Så selv om disse mini pluggene ser like ut , er det ingen standard som bestemmer eksakt volt og strømstyrke, eller om det er dc eller ac. Eller forsåvidt polaritet på inner og yttre pin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...