wil Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 her i dag så formaterte jeg disken min, jeg vet ikke helt hvor mange ganger jeg har gjort det men det begynner å bli et par ganger. iallefall i dag, så gjorde jeg det igjen, installerte Windows 2000 pro og alle så ut til å gå bra. installerer alt som skulle til. så kom turen til IE 6.0 denne var ikke helt enig med maskina første gangen, men for andre gang så gikk det fint. så jeg logger på hardware.no forumet å jeg for melding om jeg vil at maskina skal huske passordet mitt automatisk, jeg velger ja som vanlig. men hver ganger jeg avslutter IE eller trykker på hovedsiden til hardware.no så må jeg logge inn på nytt hele tia. skjønner ikke helt hva som skjer her. noen som vet? PS har ikke prøvd opera enda, så jeg skal sjekke den før jeg gir meg. hvis ikke så må jeg formatere igjen. hvis ingen har noen bedre ideer. hvis jeg gjør det samme i opera som jeg nettopp har installert å det virka fett. den går som vanlig, men IE ville ikke helt som jeg ville. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Jeg tror du formaterer litt oftere enn det som strengt tatt er nødvendig, wil. Her er mitt råd til en slik "perfeksjonist" (?) som deg (hvis du kun kjører Windows 2000): Du trenger, i tillegg til operativsystemet ditt, Norton Ghost og Star-tools sin BootStar (eller liknende). Ghost er et program som kan ta et bilde av en partisjon. Partisjoner disken din slik ved hjelp av en bootmanager som kan velge blant ulike operativsystemer (jeg har gjort dette ved hjelp av Boot-manager BootStar): 1: 5GB, FAT32, "Ghost" 2: 10GB, NTFS, "Windows" 3: **GB, NTFS, "Stuff" Størrelsene får du selvfølgelig bestemme selv, men jeg anbefaler at Ghost partisjonen er litt større enn det Windows 2000 med programmer bruker etter en ren installasjon. Når dette er gjort, formaterer du den første disken. Dette kan med fordel gjøres fra en Windows 98 bootdiskett. Du må også overføre systemfilene til Ghost-disken. A:> format c: /s Når dette er gjort, har du en partisjon maskinen kan starte fra. På denne skal det kun ligge ghostpe.exe (eller ghost.exe, husker ikke helt), samt ghost-imagene du oppretter. Så rebooter du, og aktiverer Windows 2000 partisjonene. Installer operativsystemet og programmene dine som vanlig, gjør det "perfekt". Når dette er ferdig, restarter du, og aktiverer Ghost-partisjonen igjen. Så bruker du ghost.exe til å opprette et nytt image (husker ikke linja her, men du kan få den hvis du trenger det). Etter dette slipper du å formatere hver gang maskinen din slår seg litt vrang, du oppretter bare fra imaget på et par minutter. Det kan være en fordel å lage seg en liten meny på ghost-partisjonen som lar deg velge å gjenopprette fra image eller å opprette nytt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 jeg har oppretta Drive Image av maskina mi. den ligger på 5 plater tror jeg, 3 plater som XP image og 2 som programmene mine ligger på, ja men ingenting vil da forandre seg da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå