Gå til innhold

Helvete eksisterer

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Nei, det beviser at menneskene som skrev GT tok feil, ikke noe annet.

Og det har du belegg for å kunne bevise? Eller kommer du nå med en tom påstand?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det har du belegg for å kunne bevise? Eller kommer du nå med en tom påstand?!

Beviset er Jesus Kristus, han er det rette bildet av Gud, som ingen har sett uten han :)

Jeg er .. sannheten (Joh 14:6)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Tåkeprat..

Nei, krystallklar tale som milliarder av mennesker har forstått. Hva er uklart ?

Jesus Kristus har vist at Gud er kjærlighet, at han elsker mennesket, at han ikke er en morder men en livgiver.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg etterspør dokumentasjon for dine påstander, og du kommer med et sitat i fra ei bok, som er skrevet av mennesker for mennesker. Den samme boka som du hevder er feil.

Du har fremdeles tilgode å dokumentere påstanden din!

Lenke til kommentar

Jeg etterspør dokumentasjon for dine påstander, og du kommer med et sitat i fra ei bok, som er skrevet av mennesker for mennesker. Den samme boka som du hevder er feil.

Du er sikkert kjent med at boka er delt i to hoveddeler GT og NT og at den ene inneholder gammel info, men den andre inneholder ny info.

Du har fremdeles tilgode å dokumentere påstanden din!

Tviler du på at "beviset" Jesus Kristus levde på jorden for to tusen år siden ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Du er sikkert kjent med at boka er delt i to hoveddeler GT og NT og at den ene inneholder gammel info, men den andre inneholder ny info.

Selvfølgelig er jeg kjent med det. Men jeg vet også at det er referanser til GT i NT også. Så hvorfor referere til noe som åpenbart er feil? Forøvrig så er GT jødedommens & kristendommens hellige skrift. But wait.. det går jo ikke.. GT er jo feil iflg deg!

Tviler du på at "beviset" Jesus Kristus levde på jorden for to tusen år siden ?

Det var ikke det som var spørsmålet her.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er jeg kjent med det. Men jeg vet også at det er referanser til GT i NT også. Så hvorfor referere til noe som åpenbart er feil?

Hvem sa at alt er feil, det er bildet av Gud som er feil, se her,

Joh 1:18 "Ingen har noen gang sett Gud, men den enbårne,..han har vist oss hvem han er."

Joh 5:37 "Far som har sendt meg....Hans røst har dere aldri hørt, hans skikkelse har dere aldri sett, og hans ord lar dere ikke bli værende i dere, for dere tror ikke på den han har sendt. Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem"

Joh 6:46 "ingen har sett min Far"

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Du spinner bare rundt deg selv nå, du har fremdeles ikke kommet med noe som kan dokumentere påstandene dine!

Lenke til kommentar

Du spinner bare rundt deg selv nå, du har fremdeles ikke kommet med noe som kan dokumentere påstandene dine!

Joda, han tar jo alle sine argumenter fra bibelen, og bibelen er jo guds ord, og da er det ikkje noe mere å diskutere! :wallbash:

Du kan like godt finne deg en stein å diskutere med, det er mere givende....

• Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, du har lest hva Jesus Kristus i en og samme setning sa om skriftene og jødenes kjennskap til Gud. Tror du fortsatt GT gir et riktig bilde av Gud ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Joda, du har lest hva Jesus Kristus i en og samme setning sa om skriftene og jødenes kjennskap til Gud. Tror du fortsatt GT gir et riktig bilde av Gud ?

Det finnes ingenting i verken det gamle eller det nye testamentet som gir et riktig bilde av gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...