Gå til innhold

Helvete eksisterer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, Gud har ingen skyld i deres og din ulykke, veien ut av helvete begynner med at du innser at det hele er din egen skyld og at du vedkjenner deg det.

Det er noe av det mest motbydelige jeg har hørt. Du frikjente nettopp alle kriminelle som lever i lykkerus samtidig som du dømte alle som sliter med psykiske problemer som kriminelle har forsaket.

Lenke til kommentar

Nei, Gud har ingen skyld i deres og din ulykke, veien ut av helvete begynner med at du innser at det hele er din egen skyld og at du vedkjenner deg det.

Det er noe av det mest motbydelige jeg har hørt. Du frikjente nettopp alle kriminelle som lever i lykkerus samtidig som du dømte alle som sliter med psykiske problemer som kriminelle har forsaket.

Nei, bare Gud er uten skyld.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

IHS: Guden din er en jævlig sadist. Som en guttunge med forstørrelsesglass over en maurtue. Om det der er den kristne gud, vil jeg aldri ha noe med den å gjøre.

Så, la oss si at hele verden er styrt av en allmektig og sadistisk gud. Er du virkelig så prinsippfull at du er villig til å brenne i all evighet bare for å ta avstand fra guds handlinger? Jeg skjønner godt at kristne velger å ha et pragmatisk syn på saken.

Lenke til kommentar

Så, la oss si at hele verden er styrt av en allmektig og sadistisk gud. Er du virkelig så prinsippfull at du er villig til å brenne i all evighet bare for å ta avstand fra guds handlinger? Jeg skjønner godt at kristne velger å ha et pragmatisk syn på saken.

er det slik at det er en eventuell gud som velger å holde seg skjult, slik at det ikke er noen god grunn for å akseptere enkeltindividets postulater om en angivelig eksistens. Følgelig holder han seg skjult i ønske om å straffe individer. En sadistisk, totalitær jævel. Selv om en slik skapning hadde åpenbart seg, hadde jeg av prinsipp nektet å tilbe den, da min moral er bedre enn så. En slik skapning fortjener i beste fall å bli fortalt at den kan dra til helvete selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

er det slik at det er en eventuell gud som velger å holde seg skjult, slik at det ikke er noen god grunn for å akseptere enkeltindividets postulater om en angivelig eksistens. Følgelig holder han seg skjult i ønske om å straffe individer. En sadistisk, totalitær jævel. Selv om en slik skapning hadde åpenbart seg, hadde jeg av prinsipp nektet å tilbe den, da min moral er bedre enn så. En slik skapning fortjener i beste fall å bli fortalt at den kan dra til helvete selv.

Dine prinsipper har du fordi du er vokst opp i et velfungerende sosialdemokrati, og har ingen ting med god moral å gjøre. Det er en fordel å være god å snill i Norge, mens du har alt å tape på å være en sadistisk jævel ettersom det vil påføre deg mange fiender og sosial fordømmelse. Hadde du vært vokst opp i et annet land i en annen tid ville du fulgt sadistiske totalitære ledere som alle andre rundt deg. Du må gjerne hevde at du er villig til å pines i evigheter for ett prinsipp, men tviler på at du er helt ærlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dine prinsipper har du fordi du er vokst opp i et velfungerende sosialdemokrati, og har ingen ting med god moral å gjøre.
Det har ALT med god moral å gjøre, hvorfor tror du egentlig at samfunnet fungerer så godt som det gjør om ikke folk hadde hatt den moralen?

Det er en fordel å være god å snill i Norge, mens du har alt å tape på å være en sadistisk jævel ettersom det vil påføre deg mange fiender og sosial fordømmelse.
Eller en lengre fengsels straff... Personlig kan jeg bare si at hva samfunnet forøvrig syntes om meg bryr meg midt på ryggen, for det som virkelig betyr noe er han jeg møter i speilet hver morgen, for han VET hvor god eller dårlig jeg er, samme hva andre måtte tro og mene...

Og jeg liker å se en ærlig, åpen og oppriktig mann i speilet hver morgen jeg, for det gir MEG en god følelse å vite at den mannen som stirrer tilbake på meg, samme hvor trøtt han ser ut, er en ærlig og oppriktig mann... For å si det sånn, hadde alle vært like lovlydige som meg så hadde ikke politiet hatt en dritt å gjøre...

Hadde du vært vokst opp i et annet land i en annen tid ville du fulgt sadistiske totalitære ledere som alle andre rundt deg.
Nei, det ville jeg ikke. Det vil si, det kommer helt an på hva jeg hadde av kunnskap, men med det jeg vet i dag ville det ikke falt meg inn å fulgt sadistiske totaliære ledere nei, da det strider i mot min moral. Hadde jeg ikke hatt den kunnskapen og den viten jeg i dag besitter er det mulig at situasjonen ville blitt anderledes... Men det sier vel bare alt om hvor mye verden trenger kunnskap og viten, gjør det ikke?

Du må gjerne hevde at du er villig til å pines i evigheter for ett prinsipp, men tviler på at du er helt ærlig.
Hadde den kristne guden åpenbart seg så ville vi jo ha visst om han eksisterte... Personlig tror jeg at jeg ikke med et lett hjerte hadde tilbedt den guden selv om jeg visste han eksisterte, ikke om han er lik den guden som bibelen pikterer ihvertfall, ihvertfall ikke om det var et valg og det ikke var noen trusler bak...

For den kristne guden er en fjollere drittsekk som jeg ville hatt, igjen med det jeg vet i dag, problemer med å tilbe, om han så kom med bærereim og bruks anvisning...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

Alt er rettferdig, med andre ord?

JR : In Texas there are laws you know....now get the hell off ma property !

:D

Depp : "Oh God......."

Walken : "God can't help you mr Watson !"

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Nei, bare Gud er uten skyld.

Vel, det kan diskuteres. Han (hvis vi prater om den bibelske)

• tvinger Abraham til å ofre sønnen sin
  • dreper uskyldige kvinner og barn for å overbevise Ramses å la israelittene dra fra Egypt
  • oppfordrer israelittene til å okkupere et ladområde og undertrykke de som allerede bor der fra før
  • lot sønnen sin lide en smerteful død

Altså, Han har brudd sine egne 10 bud:

1. Du skal ikke slå i hjel. (kvinner og barn i Egypt)
  2. Du skal ikke stjele. (Canaan)
  3. Du skal ikke begjære din nestes eiendom. (Igjen, Canaan)
  4. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste. (Isaak)

Lenke til kommentar

Nei, bare Gud er uten skyld

Vel, det kan diskuteres. Han (hvis vi prater om den bibelske)

• tvinger Abraham til å ofre sønnen sin
  • dreper uskyldige kvinner og barn for å overbevise Ramses å la israelittene dra fra Egypt
  • oppfordrer israelittene til å okkupere et ladområde og undertrykke de som allerede bor der fra før
  • lot sønnen sin lide en smerteful død

Altså, Han har brudd sine egne 10 bud:

1. Du skal ikke slå i hjel. (kvinner og barn i Egypt)
  2. Du skal ikke stjele. (Canaan)
  3. Du skal ikke begjære din nestes eiendom. (Igjen, Canaan)
  4. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste. (Isaak)

Gamle testamentet gir et feil bilde av Gud, Gud er slik Jesus Kristus viste at han er :)

Lenke til kommentar

Det beviser i så fall at til og med et høyere vesen har forbedringspotensial. Det låter jo bra for menneskeheten som ble skapt i Hans forbilde.

Nei, det beviser at menneskene som skrev GT tok feil, ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...