joejoe Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Det hele begynte da den ene hengselen til skjermen ble ødelagt. Skjermen hang på plass kun ved hjelp av en hengsel på ene siden av skjermen, samt at den støttet seg litt inntil den ene ødelagte hengselen. Etterhvert begynte skjermlyset å gå av når jeg satt skjermen i visse vinkler, i starten var det kun når jeg vinklet skjermen lengst mulig bak og etterhvert ble det færre og færre posisjoner hvor skjermen virket helt som den skulle. Til slutt sluttet skjermlyset å fungere i noen posisjoner. Endte med at jeg skrudde opp pcen, fant et lite brudd på skjermkabelen. Jeg antok at dette var problemet. Fant både nye hengsler og ny skjermkabel på ebay. Regnet med at dette skulle ordne problemet. Da jeg endelig fikk kabelen, koblet jeg den til og ser til min store forskrekkelse at jeg fortsatt har samme problemet: ikke lys i skjermen, men jeg ser at det er bilde på skjermen om jeg lyser på den (se vedlagt bilde, som er tatt med blits). Kan den nye kabelen også være defekt? Kan det være jeg har klart å lage et lite brudd på den også? Eller er det rett og slett noe annet som er problemet? Noen som har erfaring med slike ting? Dette er en 2 år gammel Asus U36SD, med i5 prosessor, kjapp SSD harddisk og opptil 10 timers batteritid. Dette er altså en PC jeg egentlig ikke har lyst til å erstatte enda. Ønsker derimot ikke å kjøpe nye skjerm (eller andre dyre deler) til den, med mindre jeg vet 99% sikkert hva som er problemet. Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Kanskje du har kortsluttet kretsen til baklyset? Brutte kabler er sjelden en perfekt tilstand for noe som leverer strøm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå