Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Dama slo opp med meg i går. Vi har kranglet en del den siste tiden, men det hadde gått en del dager siden sist vi kranglet, hvor vi ikke har hatt kontakt. I denne perioden var hun ikke interessert i å møte meg noe sted, eller ta telefonen. Var ikke sånn at jeg nødvendigvis hadde intensjoner om å vinne henne tilbake, ville bare i det minste sørge for at vi var på godfot.Bruddet var vel egentlig greit nok, gikk raskt og enkelt over telefonen (ikke noe problem for meg at det var over tlf) hun sa hun trengte å være for seg selv fremover, og vi ble enige om å være venner. Men jeg vet fortsatt ikke hvorfor hun slo opp med meg. Det kom blitt brått og plutselig, særlig siden hun var så mye mer investert i forholdet enn meg.(jeg brydde meg selvfølgelig mye om henne, men blir jo gjerne sånn at en person har sterkere følelser). Prøvde å sende henne en laaaang melding i fra og fikk bare som svar at det ikke var noen sin skyld og at hun alltid ville være glad i meg.

Selv om jeg tenker en del på jenta vet jeg ikke om jeg MÅ vite det. Vet ikke hvor viktig det er å få vite det for å komme seg videre? Er ikke sånn at jeg undrer veldig mye på det, men hadde kanskje vært greit å få vite det en gang i fremtiden? Alle vennene mine mener så klart at jeg burde få en grunn... Anonym poster: 10ff7b00abbb91ab7fc6468fac73a3ce

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Så bare vær tålmodig og la det roe seg helt, så kan du kanskje få en god forklaring på det du lurer på. I hvert fall ingen vits å mase om det nå ...

:)

Lenke til kommentar

Alle fortener ein grunn (sjølv om ein ikkje kan kreve å få vete grunnen). Om ikkje anna enn for å kunne forbetre seg som person.

Og alle har ein grunn når dei slår opp med nokon, anten den er god eller ikkje.

Endret av fig00r
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så fortjener du egentlig nada. Du kan ikke 'kreve' noe. Tenk om hun ikke har noen god grunn? Og må man egentlig ha en god grunn overhode for å slå opp med noen?

Du kan godt spørre. Får du ikke ett svar så bare gå videre..

Man kan vel ikke kreve noe nei, men det er vel normalt å få vite hva det var som gjorde at den personen man var sammen med slo opp..

De fleste har vel en "god grunn" for å slå opp med noen og (i hvert fall når det kommer til forhold som har vart en stund). Tviler på at det er mange som slår opp fordi "det er mandag og jeg er i dårlig humør"..

Lenke til kommentar

Man kan vel ikke kreve noe nei, men det er vel normalt å få vite hva det var som gjorde at den personen man var sammen med slo opp..

De fleste har vel en "god grunn" for å slå opp med noen og (i hvert fall når det kommer til forhold som har vart en stund). Tviler på at det er mange som slår opp fordi "det er mandag og jeg er i dårlig humør"..

Eller fordi de rett og slett ikke ønsker å være sammen med personen lenger.. Det virker ofte som om man MÅ ha en god grunn til å slå opp, som f.eks utroskap o.l. Gud forby at du bare slår opp fordi du bare ikke ønsker å være sammen med den personen lenger.

Lenke til kommentar

Men da kan man vel komme med grunnen til at man ikke vil være sammen lengre. Høflighet vil vel noen kalle det.

Gjerne hvis man selv sier at man ønsker å holde kontakten, så er det greit å ha alt på ''det rene'', men jeg syns ikke at noen fortjener noe som helst svar. Hvis personen skal gi en grunn så burde man gjerne gjøre det fordi man selv ønsker å opprettholde kontakt, og dermed for sin egen skyld.

Lenke til kommentar

Eller fordi de rett og slett ikke ønsker å være sammen med personen lenger.. Det virker ofte som om man MÅ ha en god grunn til å slå opp, som f.eks utroskap o.l. Gud forby at du bare slår opp fordi du bare ikke ønsker å være sammen med den personen lenger.

Ingen sier at man må ha en god grunn til å slå opp, men alle har en grunn. Men det finnes noen som ikke vil fortelle om den grunnen, for eksempel fordi den er pinlig eller fordi de er redde for at den ikke står seg i dagslys.

Lenke til kommentar

Ingen sier at man må ha en god grunn til å slå opp, men alle har en grunn.

Det har jeg ikke sagt noe på :)

Men det finnes noen som ikke vil fortelle om den grunnen, for eksempel fordi den er pinlig eller fordi de er redde for at den ikke står seg i dagslys.

.. eller fordi man gjerne bare vil gå videre og ikke har noe lyst til å diskutere i det uendelige om hvorfor og hvordan. Det er så mange grunner til hvorfor man ikke skulle ønske å ha mer videre kontakt med en annen person.

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke sagt noe på :)

.. eller fordi man gjerne bare vil gå videre og ikke har noe lyst til å diskutere i det uendelige om hvorfor og hvordan. Det er så mange grunner til hvorfor man ikke skulle ønske å ha mer videre kontakt med en annen person.

Jeg skjønner ikke synet ditt på at det å fortelle grunnen (uansett hva det nå måtte være) MÅ bety at man har lyst til å holde kontakten? Du kan gjerne utdype dine tanker på det feltet, for etter min mening er det helt bak mål. Det å si til en person man har vært sammen med (lenge) grunnen til at det ikke funker/man har lyst til å gjøre det slutt er vel naturlig?

Mener du at det ikke går å "gå videre" like enkelt ved at man sier grunnen til den andre personen? Og i så fall hva er det som gjør det vanskeligere?

1, Hei det er slutt

2, Hei det er slutt fordi: du peller deg i nesa hele tiden/ikke legger ned doskåla/"random grunn".

Det ser/høres ikke ut for meg som om det skulle være så fryktelig vanskelig/kreve mye ekstra.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke synet ditt på at det å fortelle grunnen (uansett hva det nå måtte være) MÅ bety at man har lyst til å holde kontakten? Du kan gjerne utdype dine tanker på det feltet, for etter min mening er det helt bak mål. Det å si til en person man har vært sammen med (lenge) grunnen til at det ikke funker/man har lyst til å gjøre det slutt er vel naturlig?

Mener du at det ikke går å "gå videre" like enkelt ved at man sier grunnen til den andre personen? Og i så fall hva er det som gjør det vanskeligere?

1, Hei det er slutt

2, Hei det er slutt fordi: du peller deg i nesa hele tiden/ikke legger ned doskåla/"random grunn".

Det ser/høres ikke ut for meg som om det skulle være så fryktelig vanskelig/kreve mye ekstra.

Altså.. av og til så kan det være enklere å bare gå videre fra hele situasjonen uten å måtte sitte der i flere timer og prate og krangle om hva som har skjedd.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at du direkte fortjener en grunn, men jeg forstår at du gjerne ønsker en. Hadde hun derimot sagt at det var din skyld kunne jeg sagt meg enig i at du fortjener en grunn.

Det er ikke alltid enkelt å være den parten som slår opp, selv om det er en avgjørelse man selv tar fremfor at den andre parten tar den for deg (som jo er situasjonen for den som blir dumpet). Det kan være mange vanskelige og tunge følelser og tanker involvert, som gjør det vanskeligere å gi en spesifikk forklaring på hvorfor det ble slutt. Kanskje følelsene er borte? Kanskje hun har truffet en annen? Kanskje hun er redd for å forplikte seg for raskt? Kanskje hun har sett sider ved deg hun ikke liker? Hvem vet.

Jeg tror det beste du kan håpe på nå er at dere klarer å være venner og at du kan få den forklaringen og begrunnelsen du ønsker på sikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...