ilpostino Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) For et par uker siden kjøpte jeg meg Fujifilm X20. Så langt er jeg veldig fornøyd med kameraet men det er en ting jeg stusser litt over og det er bruk av den innebygde blitzen. Selv om jeg "popper opp blitzen" så får jeg ikke aktivisert den ved å trykke til høyre på hjulet ved siden av skjermen. Jeg hater egentlig å bruke blitz men jeg vil iallefall vite hvordan dette gjøres på kameraet. Endret 21. juni 2013 av ilpostino Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Hvis den står i Auto, så kan du ikke velge å slå av/på blitsen og den vil dermed ikke fyre av hvis lyset er godt nok. Sett hjulet til feks. "A" og prøvå slå på blitsen Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 C1 og C2 var de eneste jeg fikk enablet blitzen. På alle de andre programmene var det et "blitz forbudt"-ikon oppe i venstre hjørne på displayet.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg aktiverte nettopp blitsen på min X20 i "A"-modus og det virker fint. Er nok en innstilling ett eller annet sted... men usikker på hvilken sån på stående fot.... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 ja, er tilbøyelig til å tro det er en eller annen innstilling som gjør at det er slik... men hvilken er vel trikset å finne ut av. .. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Prøv med og resette kameraet til fabrikkinnstillingene. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 Det som er litt rart er at det virker som hjul-alternativet til høyre hvor en velger de forskjellige modi for blitzen er disablet med unntak av overnevnte program. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Har ikke brukt X20, men valg som C1 og C2 er generelt program hvor du har lagret _alt_ av innstillinger på kameraet sammen med programvalget - så er det en obskur innstilling du har aktivert i menyen, så er ikke denne dermed aktivert i disse to lagrede "settene" med innstillinger - de er separate fra de "vanlige" innstillingene. Prøv en nullstilling til fabrikksinnstillinger, en runde RTFM eller en gjennomgang av hele menyen. Endret 20. juni 2013 av Trondster Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 jeg har lest igjennom manualen men kan ikke huske det stod mye om den innebygde blitzen der.... kansskje jeg skal rote den opp igjen etter å ha prøvd å resette. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 resatt innstillinger og fremdeles ikke noen blitz som kan aktiviseres... Lenke til kommentar
se# Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 resatt innstillinger og fremdeles ikke noen blitz som kan aktiviseres... Høres ikke ut som det er ditt problem, men kameraet i seriebildemodus gjør gjerne at blitsen blir disablet. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Får du aktivert feks. "A" funksjonen nå da? Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Har du sjekka de mulige løsningene på side 124? (sjekk at silent mode, super macro og continous shooting er avslått, samt at du er i en modus der ønsket blitsfunksjon kan aktiveres). Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 Høres ikke ut som det er ditt problem, men kameraet i seriebildemodus gjør gjerne at blitsen blir disablet. det var dette som viste seg å være problemet. takk for hjelp alle sammen. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå