Gå til innhold

Da jeg handlet på Prix idag (på min vei til kirken)...


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

Ja, for VG skal man tro på uten å blunke... ahahaha.

 

59% anmeldt for ran var ikke-vestlig.

Det kan bety en del ting:

 

1. 59% av ranene i Oslo var utført av fremmede. (lite sannsynlig)

2. Mange ran av vestlige folk var ikke anmeldt, eller henlagt.

3. De anmeldt var ikke-vestlige fordi folk har en tendens til å anklage... fremmede for kriminalitet... selv om de kanskje ikke hadde noe med det å gjøre.

 

Fordommer og holdning kommer ikke av seg selv nei. Rasiste folk overrepresenterer handlinger av de folk de hater, sånn at det ser ut som dem er et ondt folkeslag, etc, etc. Hallo, Hitler? Fikk nesten en hel nasjon til å tro at jødene var en forkastelig "rase", samt andre folkeslag...

 

Var det noe bak disse anklagelsene... hmm, ikke mer en hva man kunne anklage ordinære tyskere for vil jeg tro.

 

Rasisme, fordommer, etc. blir utviklet av noen få, sånn at det spres til fler. Akkurat som gjerningene til noen få utlendinger blir spådd som hva de fleste av de gjør.

 

Please. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil, etter min mening, i et kapitalistisk samfunn, alltid være arbeidsløse og fattige. Hvem det er spiller ikke så stor rolle, bare de er der.

 

Innvandrere har ganske enkelt overtatt roller nordmenn hadde tidligere. Det vill alltid være noen som stjeler f.eks. Om innvandrerene ikke var der hadde nordmenn gjort det. Spiller det noen rolle hvilken hudfarge de har?

Lenke til kommentar
Det vil, etter min mening, i et kapitalistisk samfunn, alltid være arbeidsløse og fattige. Hvem det er spiller ikke så stor rolle, bare de er der.

 

Innvandrere har ganske enkelt overtatt roller nordmenn hadde tidligere. Det vill alltid være noen som stjeler f.eks. Om innvandrerene ikke var der hadde nordmenn gjort det. Spiller det noen rolle hvilken hudfarge de har?

 

Meget godt uttrykt. Tror du traff spikeren på nøttekjernen som fikk begeret til å eksplodere der. :woot:

Lenke til kommentar
Det kan bety en del ting:

 

1. 59% av ranene i Oslo var utført av fremmede. (lite sannsynlig)

2. Mange ran av vestlige folk var ikke anmeldt, eller henlagt.

3. De anmeldt var ikke-vestlige fordi folk har en tendens til å anklage... fremmede for kriminalitet... selv om de kanskje ikke hadde noe med det å gjøre.

4. At det faktisk er tilfelle at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn, om ikke så mye som det fremgår i VG, så ihvertfall merkbart emr kriminelle.
Rasiste folk overrepresenterer handlinger av de folk de hater
Der kom det. Straks man nevner problemer knyttet tilv innvandring kommer "rasisme" på banen.
Akkurat som gjerningene til noen få utlendinger blir spådd som hva de fleste av de gjør.

Å fornekte at det er et problem, økende som sådann, løser ingenting, og det å fornekte sannheten synes jeg man bør unngå.
Innvandrere har ganske enkelt overtatt roller nordmenn hadde tidligere. Det vill alltid være noen som stjeler f.eks. Om innvandrerene ikke var der hadde nordmenn gjort det. Spiller det noen rolle hvilken hudfarge de har?
Kan være med på at atnisk nordmenn drev mer med vinningsforbrytelser før, bl.a. pga. fattigdom. Men det som er så tragisk er at innvadrerene står for en generelt mer brutal kriminalitet, anført av knivstikking, vold, drap, æresdrap osv. Denne typen vold har vi aldri hatt så mye av i det norske samfunnet som idag.
Jeg tror mye hadde løst seg for innvandrerne om de i de minste hadde lært seg norsk!
Enig med Joachim der.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...