Gå til innhold

Da jeg handlet på Prix idag (på min vei til kirken)...


Anbefalte innlegg

...kom jeg over en morsom plakat.

 

En stor, rød plakat med bilde av en morsk purk med bart. Og med teksten "Tyver anmeldes automatisk" (eller noe sånt) på norsk, og (hold dere fast): på URDU!

 

Det er godt myndighetene sørger for å hjelpe disse skitne apene med integreringen der det trengs. :lol:

 

 

*ovenstående "skitne aper" er selvsagt ment ironisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En stor, rød plakat med bilde av en morsk purk med bart. Og med teksten "Tyver anmeldes automatisk" (eller noe sånt) på norsk, og (hold dere fast): på URDU!

1. Det heter politi, ikke purk/snut.

2. Hvorfor skal vi holde oss fast. Folk flest veit at innvandrere/fremmedkulturelle/ungdom med annen etnisk kulturtilhørighet (på folkmunne kalt "pakkiser") er mer kriminelle enn etniske nordmenn. Poltiet har etterhvert skjønt at når innvandrerne ikke vil lære seg norsk så får vi kommunisere til dem på deres språk. Snakk om å tilpasse seg den kulturen du kommer til! Synes plakaten er på sin plass, men jeg synes fakturan for oversettelesen av teksten kan sendes islamsk råd, de får jo xx antall millioner i statstøtte.

Lenke til kommentar

jeg likte godt det med automatisk... er det sånn at hvis noen stjeler noe er det en datamaskin eller robot som har direktelinje til UP som sender de en mail eller noe sånnt... så kommer hele sulamitten med Politiet, hundepatrulje, hæren, FBI og CIA (vi e jo så USA vennlig at de og må få være med) og tar de som stjal???

Lenke til kommentar

Jeg tar denne anledningen til å spørre disse spørsmål.

 

Hva tenker folk om kriminalitet som denne plakaten prøver å stoppe? Altså vinningskriminalitet som står for mesteparten av kriminaliteten i Norge. Og hvordan få bukt med den?

 

Jeg tenker som så at slik kriminalitet er bare symptomet på at noe er galt, men ikke selve problemet i seg selv. Å sette slike forbrytere i fengsel er som å sette en bøtte under en lekkasje i taket i stedet for å reparere taket. Det blir kanskje slutt på dammen på gulvet en stund, men til slutt renner det over. Og det fører med seg andre problemer man kunne unngått ved å stoppe lekkasjen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Maten er for dyr, eller folk har ikke penger til maten.

Hvis de ikke får stjelt maten, så må de stjele noe annet for å skaffe seg penger til å kjøpe maten.

 

Det er selvfølgelig unntak fra dette (små ****** unger som stjeler på gøy f.eks.) men jeg tror det er dette Mortal prøvde å gå ut på.

 

Man skulle gjort som i USA, hvor det er 0% moms på matvarer.

Lenke til kommentar

Ja, du tok litt av poenget mitt.

 

Men USA er jo et skrekkeksemplet på symptombehandling i stedet for årsaksbehandling.

 

Avskaffing av matmoms er kanskje, innenfor kapitalisme, et alternativ som på kort sikt vil gi de fattigste bedre mulighet til å kjøpe maten de trenger. Men matmomsen bør jo i sin tur bli brukt på dem som trenger det mest, og dermed gå tilbake til dem.

Lenke til kommentar

Scenario:

En person mister jobben og tyr til flasken. Hvordan hjelper Norge ham og samfunnet? Jo, fjerner flasken. Og all tilgang til flasker.

 

Hvordan kunne man gjort det annerledes? Man kunne gitt ham en jobb.

 

Scenario:

En person er fattig og begynner å stjele. Hvordan hjelper Norge ham og samfunnet? Fjerner hans mulighet til å stjele.

 

Hva ellers kunne man gjort? Gå etter roten til det onde.

 

Avskaff kapitalismen - Avskaff kriminalitet.

Lenke til kommentar

Tjah.

 

Nå har man da uttrykket "for God's sake get yourself a government job" over dammen, som kort fortalt spiller på hvor trygt og godt det er å jobbe for stat og kommune.

 

Tror ineffektivitet og _unødvendig_ korrupsjon (snyltekorrupsjon) i praksis underminerer mye av teorien med "fordeling av godene" og "administrering av hopp og sprett".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Man fjerner momsen på matvarer, og legger til moms på andre ting.

Luksusvarer, ting folk egentlig ikke behøver...

 

Alle trenger mat, varme, vann, og et sted å sove. Disse skulle ikke skattebelegges (utenom satans store hus som folk egentlig ikke trenger...).

 

Minstebehovet til et menneske skulle vært moms-fritt.

Alt utover dette skulle ha moms, og dette skulle da dekke alle statens satser for offentlige tjenester.

 

Fjerne hans mulighet til å stjele?

Eller... fjerne grunnen til at han stjeler?? Det er vel bedre...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Det er ikke greit, men når man ikke har penger og man er sulten, er man nødt til å stjele hvis man ikke kan få mat et annet sted.

 

Nå har jeg ikke sagt at dette skjer akkurat i Norge, for jeg har ingen tall å henvise meg til, men dette er generelt.

I Norge tenker jeg at fler folk stjeler på klesbutikken og lignende enn i matbutikken. Kanskje fordi de brukte alle pengene sine på dyr mat? Hvem vet...

 

Fremmedkulturelle er ikke problemet. Vår fremmedfrykt er problemet, at vi ikke viser de hvordan ting fungerer i Norge, og hvor man kan få sosialstøtte hvis man ikke har penger, osv.

 

Hvis man skal stemple folk sånn, burde man ha statistisk relevante tall å vise frem.

Lenke til kommentar
Fremmedkulturelle er ikke problemet. Vår fremmedfrykt er problemet, at vi ikke viser de hvordan ting fungerer i Norge, og hvor man kan få sosialstøtte hvis man ikke har penger, osv.

 

Hvis man skal stemple folk sånn, burde man ha statistisk relevante tall å vise frem.

Jeg tror ganske mange opplever fremmedkulturelle som et problem. Fremmedfrykten kommer ikke av seg selv, og det er ikke alltid at fordommer er feil. De fleste voksne nordmenn idag har vokst opp med forestillingen om at afrikanere "bambo" er fredelige, livsglade og enkel mennesker som klater i trærne. Dette har de etterhvert skjønt at ikke er tilfelle.

Hvis du Seixon flyttet til f.eks Pakistan, ville du ha forventet å få kurs i pakistansk og få guide til hvordan samfunnet virker, og helst få samfunnet tilpasset til din kultur? Nei, du ville sannsynligvis prøve å tilpasse deg samfunnet du kommer til etter beste evne.

Tror de fleste innvandrere veit ganske godt hvor de får sosialstøtte, og hvor det selges sorte BMW'er.

Synes man kan begynne å kalle en spade en spade. Folk flest vet at fremmedkulturelle er mer voldelige og kriminelle en etniske nordmenn. Les forøvrig mer i denne tråden hvis du vil:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=135806

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Nei, fordi Pakistan er ikke Norge. Det går faenmeg ikke an å sammenligne Norge og Pakistan! Hallo?

 

Du kan si at fremmede er mer voldelige enn etniske nordmenn, men uten grunnlag, så sitter du igjen med en påstand som nærmest høres ut som en fordom.

 

Om 2% av fremmede, og 1% av nordmenn er kriminelle, betyr ikke dette at fremmede er mer voldelig enn nordmenn...

 

Det må være "statistically significant" for å si noe sånt...

Lenke til kommentar

1. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=66331

"I fjor var 59 prosent av alle gjerningsmenn anmeldt for ran i Oslo av ikke-vestlig opprinnelse, viser tall fra Kripos."

2. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=52651

Sitat: "Innvandrere fra den tredje verden og Øst-Europa er overrepresentert i nesten alle kategorier kriminalitet. Særlig gjelder dette i forhold til grove voldsforbrytelser, grov narkotikakriminalitet, ran, voldtektsforsøk og drapsforsøk."

Det tok meg 3,5 minutter å finne det her.

 

Det er en grunn til at "j*vla p*akkis er blitt et dagligdags begrep. Fordommer og holdninger kommer ikke av seg selv.

 

Rasisme vil si at man mener en rase er bedre enn en annen. Rasisme er et ord som er blitt misbrukt og ødelagt. Å si "p*akkis" handler ikke om rasisme, men holdninger og gruppementalitet. Før i tiden brukte man ordet "lapp" om samer, og dette handlet overhode ikke om rasisme, men holdninger.

Lenke til kommentar

javel, 59% av alle anmeldte var av "ikke vestlig" opprinnelse. so? Hvor mange ble funnet skyldig? For alt jeg vet kan jo du og rasist vennene dine ha satt dere ned en dag og anmeldt alt som har blitt stjelt fra dere det siste året, alt som har blitt ramponert osv osv osv og sagt at det var en neger som gjorde det.

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at "j*vla p*akkis er blitt et dagligdags begrep. Fordommer og holdninger kommer ikke av seg selv.
Nei, begrepene kommer fra folk som dere, som på en eller annen måte klarer å offentliggjøre slike uttrykk...

 

Fordommer kommer ikke av seg selv, men til folk som er lett påvirkelige og rasistisk.

 

Jeg har ikke fordommer. Det er vel en grunn til det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...