Gå til innhold

Hvem kan se AnonymDiskusjon sine poster?


Anbefalte innlegg

Spørsmål 1: Hvis jeg oppretter et emne og bruker anonymiseringsfunksjonen, hvem av forumveiledere, moderatorer og administratorer har muligheten til å finne ut hvem som skjuler seg bad profilen AnonymDiskusjon? Vil bruker og IP adresse vises?

 

Spørsmål 2: Hvem kan se min IP adresse, e-post og passord tilknyttet min bruker? Hva andre muligheter har administratorer og modoratorer? Kan de se hvilket operativsystem jeg har, hvilken nettleser jeg har, hva slags faner jeg har åpne i nettleseren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan Administratorer FÅR sett det, men jeg mener å huske at administratorer kan se hvem som er AnonymDiskusjon, samt se IP-adressen og e-posten både Anonym og du (og jeg) bruker. Passord tror jeg ikke de har muligheten til å se, da det vanligvis ikke er noe man tillater.

Lenke til kommentar

Til min kunnskap, er det ikke mulig å se hvilke faner du har åpne i nettleseren din. Småkjeks kan bare sjekke om du har vært innom en nettside tidligere, men ikke hva du har åpent per nå.

 

Om de kan se hva slags operativsystem og nettleser du bruker er jeg usikker på. De kan se statistikk over hva alle bruker, men at de kan se hva enkelt-brukere bruker tviler jeg på.

 

Så kort fortalt. Et fåtalls Administratorer kan finne ut hvor du poster fra, hvilken profil du bruker til å poste anonymt, men ikke så mye mer.

Lenke til kommentar

Spørsmål 1: Hvis jeg oppretter et emne og bruker anonymiseringsfunksjonen, hvem av forumveiledere, moderatorer og administratorer har muligheten til å finne ut hvem som skjuler seg bad profilen AnonymDiskusjon? Vil bruker og IP adresse vises?

 

Kun administratorer kan se hvem som har postet et anonymt innlegg, og koblingen mellom AnonymDiskusjon og brukeren som postet innlegget er kun tilgjengelig i en begrenset tidsperiode. TSP kan sikkert gi deg et nøyaktig svar på hvor lenge det er snakk om. Koblingen er ikke noe vi automatisk ser ved hvert anonyme innlegg, men vi må bruke et eget verktøy og søke opp ID-en til innlegget.

 

 

Spørsmål 2: Hvem kan se min IP adresse, e-post og passord tilknyttet min bruker? Hva andre muligheter har administratorer og modoratorer? Kan de se hvilket operativsystem jeg har, hvilken nettleser jeg har, hva slags faner jeg har åpne i nettleseren?

 

Moderatorer og administratorer kan se IP-adressen og (jeg tror det samme gjelder) e-postadressen din, men ingen kan se passordet ditt. Vi administratorer har direktetilgang til databasen så hvis jeg vil kan jeg hente ut det krypterte passordet ditt, men det er som sagt kryptert så det er helt umulig for meg eller noen andre å finne ut hva det egentlige passordet er.

 

Ditt operativsystem og din nettleser blir sannsynligvis lagret for statistikk, men trolig ikke koblet opp mot din bruker. Det er som Slimda sier ikke mulig å se hvilke faner du har åpne i nettleseren din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Spørsmål 1: Hvis jeg oppretter et emne og bruker anonymiseringsfunksjonen, hvem av forumveiledere, moderatorer og administratorer har muligheten til å finne ut hvem som skjuler seg bad profilen AnonymDiskusjon? Vil bruker og IP adresse vises?

 

Spørsmål 2: Hvem kan se min IP adresse, e-post og passord tilknyttet min bruker? Hva andre muligheter har administratorer og modoratorer? Kan de se hvilket operativsystem jeg har, hvilken nettleser jeg har, hva slags faner jeg har åpne i nettleseren?

 

Slik jeg har forstått det, krypteres informasjon om den brukeren, slik at bare admin kan få tilgang til hvem brukeren er.

 

Dersom du er paranoid å er redd for at admin skal finne ut hvem du er ved å bruke anoynmdiskusjon, kan du jo lage en ny bruker ved å bruke TOR, så kan du skrive på forumet med den brukeren i TOR dersom du skal det.

 

https://www.torproject.org/

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Sjekk av identitet til eit innlegg frå AnonymDiskusjon blir kun utført ved gjentatt misbruk av funksjonen. Det er typisk brukarar som trur dei er usynlege og postar tulleinnlegg over lengre tid. Ut over det har me ikkje noko grunn for å sjekke identitet. Som Administrator har me tilgang til det aller meste uansett (med unntak av passord). Det blir litt som dei som jobbar i Politiet eller helsevesenet. Enkelte har tilgang til meir enn andre.

 

I vår stilling er me underlagt taushetserklæringa på lik linje med andre som sit på den type informasjon. Informasjon som kun Administrator har tilgang til blir ikkje levert ut til nokon som ikkje har tilgang til informasjonen. Me kan til dømes diskutere den slags internt mellom Administratorane, men ikkje ut til moderator eller veileder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...