Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Elektrisk eller vanlig tannbørste?

Anbefalte innlegg

Hvis denne er postet feil så flytt den gjerne.

Hvilken fordel vil man ha med en dyrere elektrisk tannbørste enn ved en vanlig tannbørste?

Burde man kjøpe en sånn her: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/tannborster/HX9332/philips-sonicare-diamondclean-tannborste-hx9332-04

eller er det like greit å gå for en sånn her: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/tannborster/HX6711/philips-tannborste-healthywhite-hx6711-02

Noen som har erfaringer de vil dele etter å ha byttet fra vanlig tannbørste til elektrisk tannbørste? Noen andre anbefalinger?? Anonym poster: 60e44661758ae6ce5934d5ab778f8e70

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, tester har vist at det er veldig bra med elektriske tannbørster. De kommer bedre til, de kan f.eks. hindre at folk pusser for hardt og tennene rengjøres mer effektivt.

Philips har også gjort det bra i tester.

Du kan også med fordel søke på de samme produktene på Prisjakt.no, da finner du den beste prisen.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Er det som spørsmål om hva som er best av:

-manuell tannbørste vs elektrisk tannbørste

eller

-dyr elektrisk tannbørste vs normalpriset elektrisk tannbørste

?

Jeg vil anbefale elektrisk tannbørste fremfor vanlig tannbørste, men har ikke testet de dyre utgavene.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Angående om det er verdt å betale for en dyrere elektrisk tannbørste, det vet jeg ikke. Men det er et engangskjøp, og den varer lenge hvis det er kvalitet. Så jeg ville ikke kjøpt det billigeste for å si det sånt. Angående pusseeffekten så er det vel visse forskjeller, men kan ikke svare på hvor betydelige disse er.

Lenke til kommentar

Jeg föler at elekrisk tannbörste er veldig bra og effektivt, men ogsä litt uhygenisk, etter at jeg har brukt den renner spyttet nedover den, og jeg mä alltid rense den kjempe kjempe godt og nöye for at det ikke skal danne seg en inntörket grönn stinkende damm under tannbörsten og rundt bunnen av tannbörste hodet. Er det noen son opplever det samme?? synes det er kjempe irriterende og ekkelt!

Lenke til kommentar

Tannbørsten bør skylles hver eneste gang etter bruk under vasken. Hvis man skyller 5-10 sekunder rett etter bruk så hjelper det godt.

I tillegg bør man ta av tannbørstehodet og skylle rundt bunnen der en gang i blant også.

Det er verdt å få med seg at tannbørstehodene gjerne koster en del og de blir slitt etter noen måneder avhengig av bruk.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Er personlig mest fornøyd med elektrisk tannbørste, har en av høy kvalitet som også var veldig dyr. Husker dessverre ikke hva den heter nå, men ville hvertfall aldri gått tilbake til en billig elektrisk tannbørste. Da ville jeg heller bare brukt en vanlig en :p

Lenke til kommentar

Eg har brukt elektrisk dei siste 10 åra og kjem aldri til å gå tilbake til vanleg børste. Det blir eit betre resultat og er lettare å få det gjort skikkeleg kvar gang.

Når det er snakk om dyr eller billig så har eg i dag ein til rundt 500-lappen som etter det eg kan sjå fungerer like godt som den gamle eg hadde til over 1000. Å kjøpe ein til 200 kroner ville eg nok ikkje gjort, men det finnes kanskje testar på det der ute.

Toppmodellane har ofte same mekanikk som dei billigare, men fleire funksjonar, display osv., som ein i utgangspunktet ikkje har bruk for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...