Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HDD FAILIURE. Maskin slår seg på og av

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skulle erstatte den gamle stock heatsinken min med en ny en. Nå får jeg ikke på pecen, rettere sagt slår den seg på og derreter slår seg av igjen. I den korte stunden pcen kjører kommer det opp all den skriften med "booting up from CD/DVD" og alt det der. Etter det kommer det noe med HARDDISK FAILIURE, husker ikke hele meldingen.

Der er ikke alltid denne HDD failiure meldingen kommer, men i det hele tatt, jeg får ikke på pcen. Jeg har prøvd alt, og det gjør meg sprø. Derfor lurte jeg på om dere kunne komme til meg, eller om dere kunne se på maskina?

Mvh

Andreas

Edit; Sorry med den siste delen at dere kunne se på pcen. Kopierte teksten fra en annen mail. Det jeg mener er om dere kan gi meg noen tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres jo dumt ut at du får HDD feil av å bytte kjøler på CPU-en?

I det du skrur den på, beveger noen vifter seg et lite øyeblikk og skrur seg av?

Ta ut følgende fra maskinen:

Harddisk, alle ekstra PCI(e)-komponenter utenom skjermkort om du har det.

Koble fra alle enheter bak unntatt skjerm. Har du innebygget skjermutgang i hovedkortet er det fordel om du bruker det og tar ut skjermkortet fra PCI-e -sloten.

Hvis den nå ikke starter opp så kan vi slå fast på at noe har blitt skadet når du byttet kjøler, du kan prøve å ta ut alle minnebrikker og starte med EN minnebrikke, skift på dem om du har flere.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Skal ikke være behov for video, men om du ønsker så legger du den ut på YouTube som privat video og deler den her på Diskusjon.no.

Men følg mitt innlegg over for å feilsøke hvor problemet ligger :)

Lenke til kommentar

Godt du la ut videoen, det er noe feil med selve harddisken på maskinen.

Du har ikke plugget inn noe harddisk på maskinen, den finner bare CD-rom-en som er tilkoblet maskinen din.

Har du sørget for at den er koblet til? Så vidt jeg ser er det IDE, det vil si en stor grå kabel + en farget kabler med rød + gul + svart som kalles en Molex:

800px-Molex_female_connector.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...