Gjest Bruker-245639 Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Nesten litt synd, for jeg må innrømme, jeg digger å se MS bli rævpult. Videre så er fremdeles ikke spill hovedsatsingen til MS på Xbox, det er film og strømming. Slik MS prøvde å ta ballegrep på forbrukerne i spill, slik vil de prøve å ta ballegrep på forbrukerne i ALT. Det er nemlig det eneste MS kan, ballegrep. Kvalitet, innovasjon og å ha det gøy, det er fremmedord i Redmond. Det som ER bra er at det å stemme med lommeboka hjelper! Ja ja, det blir PS4 her i huset i alle fall. Lenke til kommentar
RavenLand Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 En liten seier for gamere, men litt for sent for Xbox 720 (nekter å kalle den for "One"). Det er, som noen har nevnt, et valg bare fordi de har blitt presset mot veggen...NOT because they "care". Kjøper jeg noen gang konsoll igjen så blir det PS4. Og jeg kommer til å anbefale absolutt alle jeg vet om og kjenner til å gjøre det samme. Jeg stoler rett og slett ikke på Microsoft/Xbox lenger. Min tilitt til selskapet og konsollen er borte. 2 Lenke til kommentar
RavenLand Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Kjempe bra move av Ms tipper det blir endel kanseleringer av Ps4 ordre i verden nå ... Er vel endel av sony gutta her på forumet som må spise endel av ordene sine oxo Utrolig bra Jeg kommer ikke til å røre XboxEN. Nada tillit til MS, så jeg tviholder på min 360 og stasjonæren min. At MS tar en 180 nå viser bare at de er livredde, betyr ei heller at folk kansellerer sine ordre på PS4. "Brent barn skyr ilden". Skaden er nok allerede gjort. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) En liten seier for gamere, men litt for sent for Xbox 720 (nekter å kalle den for "One"). Hehe, jeg står motsatt. Føler ikke den lever opp til 720-navnet, så jeg nekter å kalle den for noe annet enn One. Det er som folk sier, Microsoft gikk 360 grader rundt og endte opp på 1 igjen. Jeg stoler rett og slett ikke på Microsoft/Xbox lenger. Min tilitt til selskapet og konsollen er borte. http://www.youtube.com/watch?v=lB6H-K1rT2I Stoler ikke på Microsoft jeg heller. Endret 20. juni 2013 av Stian Aarskaug 1 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Kjøper heller PS4 hvor Sony har konsentrert seg om å lage en spillemaskin.MS har brent mye krutt på å være enerådende i stua,,, Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Syns det er knakende bra av microsoft å høre på kundene sine. De svetter nok en del etter å ha investert så mye i en konsoll som nesten ingen ser ut til å ville ha.de har endelig sluttet å oppføre seg som sadistiske verdiløse hunder, de har tatt menneskerettighetene i fokus og fjernet lenkene på konsollen det handler om RESPEEEKT! Lenke til kommentar
Giske Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Bla bla bla og atter bla Bor du under en stein eller har du bare ignorert alle nyhetssakene om NSA og PRISM? Microsoft samarbeider allerede med myndighetene i USA og gir de direkte tilgang til serverene sine, potensialet for misbruk med et kamera som kan se i mørke, analysere hjerterytmen din og en mikrofon som alltid lytter er dritskummelt. At de i det hele tatt slipper unna med noe slikt er pga. hjernedaue sauer som deg som ikke fatter og begriper invasjonen av privatlivet deres som skjer allerede i dag. Vi har allerede Datalagringsdirektivet i Norge og verre ser det ut til å bli. Storebror ser deg er blitt en virkelighet og det er skremmende at vi bor i et samfunn der mange synes det er akseptabelt å bli overvåket i så stor grad. 2 Lenke til kommentar
indahla Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 ...de har tatt menneskerettighetene i fokus... Menneskerettighetene faktisk.. Good one! 3 Lenke til kommentar
hitman47 Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Syns det er knakende bra av microsoft å høre på kundene sine. De svetter nok en del etter å ha investert så mye i en konsoll som nesten ingen ser ut til å ville ha.de har endelig sluttet å oppføre seg som sadistiske verdiløse hunder, de har tatt menneskerettighetene i fokus og fjernet lenkene på konsollen Høre på kundene? haha, Microsoft har bare gått til motangrep på Sony, de driter vel langt i oss forbrukere... Edit: i tillegg har de nok fått litt vel mye dårlig PR av dette. Med US Navy og det talkshowet, og alt det der.. En eller annen pr rådgiver ga nok MS råd om å kunne DRM'en og always online. Endret 20. juni 2013 av hitman47 Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Hvorfor kan ikke dette kombineres? Er ingen grunner til å ikke kombinere dette. Merk at alt er software på konsoll og servere, dette kan endres raskt. Det kan kombineres, og det er vel det jeg skriver at jeg håper de gjør også. :-) Men det vil ikke være sånn ved slipp i følge gårsdagens melding, så da får vi se. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 http://www.ign.com/blogs/falcon-x32/2013/06/19/microsft-and-their-lack-of-integrity/ Hadde allerede havnet på valget av kun PS4 denne generasjonen, har ikke tid eller penger nok til å bruke 4+ spillmedier (PS4, Wii, Xbox og PC). Så lenge det kommer Zelda spill hos Nintendo kommer jeg alltid til å skaffe konsollen deres (fanboy? muligens). Har endelig en spill PC det blir lett å oppgradere så mesteparten av multiplatform spill er flyttet hit og generellt syns jeg ikke MS har noen interessante eksklusive spill. Mulig jeg plukker den opp ett år senere eller no sånt. Men syns nesten det er dumt at MS kastet inn det hvite flagget, hadde vært spennende med 2 konsoller som faktisk var såpass ulike. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Akk ... Dette var kjedelige greier. Synd at folk bare klaget uten å se hva disse tingene faktisk innebar for funksjonaliteten. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Så, betyr dette at alle som forsvarte drm, always online, "infinite cloud", "family sharing" og ingen diskbytte vil avbestille? - Family sharing, borte.- Diskbytte er attende. - Skytenesta er der framleis. Sykt overrasket. Håper de ikke går tilbake på "familien" man kunne lage! Dette er allereie borte. For å kunne ha ei slik funksjonalitet, må ein ha noko form for sjekk. Tror dere missforstår litt.. Det var jo ikke sånn at du bare kunne trykke på en knapp så delte du spill med andre.. Du MÅTTE være innlogget hos vennen din for at han skulle spille. Sånn fungerer det ennå, bare at det kun gjelder fysiske kopier av spill sånn som jeg har forstått.. Nei.Du oppretta ein "family", og valde kva spel som skulle delast frå ditt bibliotek. Det er jo no uaktuelt, men les litt om funksjonen før du uttalar deg. Microsoft skjønte at de tapte konsol krigen, så de MÅTTE gjøre det, må bare le. Xbox fans, dere burde takke PS4. Denne konsollgenerasjonen er ikkje byrja endo. Du kan sikkert krype opp utor skyttergrava di. Akk ... Dette var kjedelige greier. Synd at folk bare klaget uten å se hva disse tingene faktisk innebar for funksjonaliteten. Heilt enig. 3 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Bor du under en stein eller har du bare ignorert alle nyhetssakene om NSA og PRISM? Microsoft samarbeider allerede med myndighetene i USA og gir de direkte tilgang til serverene sine, potensialet for misbruk med et kamera som kan se i mørke, analysere hjerterytmen din og en mikrofon som alltid lytter er dritskummelt. At de i det hele tatt slipper unna med noe slikt er pga. hjernedaue sauer som deg som ikke fatter og begriper invasjonen av privatlivet deres som skjer allerede i dag. Vi har allerede Datalagringsdirektivet i Norge og verre ser det ut til å bli. Storebror ser deg er blitt en virkelighet og det er skremmende at vi bor i et samfunn der mange synes det er akseptabelt å bli overvåket i så stor grad. Okay ... Du vet at man kan slå av Kinect ikke sant? Hva med kameraet og mikrofonen på laptopen din? På mobilen? Du er klar over at de også kan brukes til å overvåke deg ikke sant? Må være slitsomt å være så paranoid. 2 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Menneskerettighetene faktisk.. Good one! haha, lo litt av denne eg òg. SOMEONE CALLThe International Court of Justice in Hague! Må være slitsomt å være så paranoid. Ein får medisin mot slikt på blå resept. 2 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 At Kinect er bundlet med hver eneste Xbox One ser jeg på som en positiv ting, om ekstrafunksjoner som Kinect noengang skal få tracktion så må det følge med konsollen ellers så blir det bare til at utviklere ikke fokuserer på den da de vet at kun en brøkdel av kundene har den også ender man bare opp med halvdårlige Microsoft Studios spill som faktisk benytter Kinect på en halvveis oppegående måte. Kravet om at den må være koblet til derimot kunne de jo godt ha droppet. Nå er jeg en av de som syntes denne nyheten var noe skuffende. Ikke at de dropper alle de banale restriksjonene, for det er virkelig på sin plass. Men de dropper jo samtidig alt potensiale og de positive sidene som nettjenester har å tilby.. De sløyfet jo i bunn og grunn hele opplegget rundt Xbox One, de positive som de negative og har på mange måter redusert Xbox One ned til en Xbox 360 v2 på alle mulige måter. Hadde vært mye bedre å tilby kunder muligheten til å bestemme seg om de ønsker å digitalisere innhold eller ikke, for min del så mister jeg nå muligheten til å spille spillene mine uten å ha plata, jeg mister muligheten til å kunne dra på ferie uten å drasse med med Xbox One og spillene, tidligere så måtte jeg jo bare sørget for at destinasjonen min hadde hatt en Xbox One tilgjengelig, logget inn og vips så hadde jeg vært good to go. Virker som dette også vil redusere utvikleres mulighet til å benytte nettskyen til noe positivt i spillene sine også, vi er altså på alle måter tilbake til en helt vanlig, plain konsoll igjen. Kan ikke la være å tenke at Microsoft nok engang skyter seg selv litt i foten, for nå som de stripper ut alt det positive de bygde oppunder med nettskyen hva er det som egentlig differensierer denne konsollen fra PlayStation 4? Maskinvaren vil fremdeles være svakere, de som allerede har forlat skuta vil jo ikke komme stormende tilbake bare fordi de kutter ut de tullete restriksjonene, de har fremdeles et for dårlig fokus på indieutviklere og nå har da altså ikke lenger de unike mulighetene ved heldigitalisert innhold som i det minste klarte å gjøre at Xbox One kunne tilby noe unikt iforhold til PlayStation 4. 1 Lenke til kommentar
Giske Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Okay ... Du vet at man kan slå av Kinect ikke sant? Hva med kameraet og mikrofonen på laptopen din? På mobilen? Du er klar over at de også kan brukes til å overvåke deg ikke sant? Må være slitsomt å være så paranoid. Man kan ikke bruke konsollen uten at Kinect er koblet inn, altså den kan ikke slåes helt av. Hvis man er noenlunde oppegående og følger med i nyhetsbildet så er det ganske opplagt at vi er på vei inn i et overvåkingssamfunn som raskt kan utvikle seg til noe à la George Orwell's 1984. Kinect er NSA's våte drøm, de overvåker allerede stort sett alt av e-poster, internett trafikk, telefonsamtaler og tekstmeldinger. Det er ikke så veldig vanskelig å tenke seg frem til et scenario der de via hemmelig rettsinstans pålegger Microsoft å legge inn en liste med ord og uttrykk som Kinect alltid skal lytte etter og ta opp samtaler når disse blir trigget. Man trenger ikke være paranoid for å være skremt av utviklingen. Endret 20. juni 2013 av Giske 4 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Det er, som noen har nevnt, et valg bare fordi de har blitt presset mot veggen...NOT because they "care". Våkn opp og velkommen til den virkelige verden. Selskaper eksisterer for å tjene penger, ikke bry seg. Hvis du leter etter noen som bryr seg så kan du egentlig bare glemme sony eller microsoft, da kan du ta turen til frelsesarmeen. Jeg kommer ikke til å røre XboxEN. Nada tillit til MS, så jeg tviholder på min 360 og stasjonæren min. At MS tar en 180 nå viser bare at de er livredde, betyr ei heller at folk kansellerer sine ordre på PS4. "Brent barn skyr ilden". Skaden er nok allerede gjort. Brent barn skyr ilden er et eksempel på instrumentell betinging hvor man lærer etter å ha prøvd. Det er ingen som har prøvd Xbox One enda, så det er vanskelig å gjøre noen skade der på den måten. Etter å ha lest disse funksjonene man plutselig mister så ble jeg litt trist over at det har vært så lite fokus på hvorfor MS valgte å forhindre at man byttet spill osv. Det var gode funksjoner. Jeg har visst at jeg vil ha PS4 hele veien derfor har jeg ikke interessert meg nok. Jeg er blitt lurt av massemedia! Man kan ikke bruke konsollen uten at Kinect er koblet inn, altså den kan ikke slåes helt av. Hvis man er noenlunde oppegående og følger med i nyhetsbildet så er det ganske opplagt at vi er på vei inn i et overvåkingssamfunn som raskt kan utvikle seg til noe à la George Orwell's 1984. Kinect er NSA's våte drøm, de overvåker allerede stort sett alt av e-poster, internett trafikk, telefonsamtaler og tekstmeldinger. Det er ikke så veldig vanskelig å tenke seg frem til et scenario der de via hemmelig rettsinstans pålegger Microsoft å legge inn en liste med ord og uttrykk som Kinect alltid skal lytte etter og ta opp samtaler når disse blir trigget. Man trenger ikke være paranoid for å være skremt av utviklingen. I beg to differ. Det har aldri vært mer fokus på personvern enn nå. Det er av en god grunn, nemlig at siden man hele tiden er koblet opp mot en server på en eller annen måte. Men med dette fokuset så ser man jo at selskapene blir tatt for hver minste ting. Du har ingenting å frykte så lenge du holder deg oppdatert Endret 20. juni 2013 av Nimrad 2 Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Okay ...Du vet at man kan slå av Kinect ikke sant? Hva med kameraet og mikrofonen på laptopen din? På mobilen? Du er klar over at de også kan brukes til å overvåke deg ikke sant?Må være slitsomt å være så paranoid.Man kan ikke bruke konsollen uten at Kinect er koblet inn, altså den kan ikke slåes helt av.Hvis man er noenlunde oppegående og følger med i nyhetsbildet så er det ganske opplagt at vi er på vei inn i et overvåkingssamfunn som raskt kan utvikle seg til noe à la George Orwell's 1984.Kinect er NSA's våte drøm, de overvåker allerede stort sett alt av e-poster, internett trafikk, telefonsamtaler og tekstmeldinger. Det er ikke så veldig vanskelig å tenke seg frem til et scenario der de via hemmelig rettsinstans pålegger Microsoft å legge inn en liste med ord og uttrykk som Kinect alltid skal lytte etter og ta opp samtaler når disse blir trigget.Man trenger ikke være paranoid for å være skremt av utviklingen. Microsoft kommer ikke til å klare å skjule en slik praksis. Verden oversvømmes av teknologivitne folk som kommer til å måle trafikk inn og ut av Kinect og Xbox One, og som kan se hva som overføres. I det øyeblikket noe slikt skulle skje, kan du banne på at Internett får nyss i det. Endret 20. juni 2013 av Arodem 6 Lenke til kommentar
Tønne Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Altså vis mange tror denne delingen av digitale spill BARE lot deg dele spill med 10 venner så tror i hverfall jeg at det er feil. Dette ville skade markedet mye mere enn bruktspill. Synes at denne delingen bare var ment for den ene boxen du har i stua. Fordelt på flere kontoer på den. Du kunne GI 1 spill til en venn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå