Gå til innhold

Microsoft dropper nettkrav og bruktsperre i Xbox One (XOne)


Anbefalte innlegg

Er helt med _LarZen_ på den. It's all about the software, og etter E3 framstår fortsatt Xbox One som konsollen med det spilltilbudet som tiltaler meg mest. Faktisk i så stor grad at jeg vurderer å kjøpe en konsoll. Før E3 hadde jeg ikke planer om å kjøpe noen av next-gen konsollene. Men det er kjipt at Family Sharing ikke ble en realitet, men bra MS fortsetter å satse hardt på Kinect.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken spill er det du ser fram til?

 

Det som frister så langt til XBO er Forza5,Ryse:Son of Rome,Dead Rising 3,Titanfall og Project Spark. Til PS4 så er det vel bare 2stk foreløbig og det er Infamus: Second Son og Killzone: Shadow Fall.

 

Som Dore123m nevner så skal det bli spennende å se hva som blir vist på Gamescom. Tipper det blir mye nye spill å se der :D

Lenke til kommentar

Det som frister så langt til XBO er Forza5,Ryse:Son of Rome,Dead Rising 3,Titanfall og Project Spark. Til PS4 så er det vel bare 2stk foreløbig og det er Infamus: Second Son og Killzone: Shadow Fall.

 

Som Dore123m nevner så skal det bli spennende å se hva som blir vist på Gamescom. Tipper det blir mye nye spill å se der :D

Nice, noe jeg synes er rart er at Sony er et japansk merke men de har ingen japanske spill på lanseringsdagen.

 

Jeg savner litt sprøe japanske spill som brukte og vere til PS1 og 2

 

Har ikke bestemt meg for hvordan spill jeg skal kjøpe enda.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Det er din mening, personlig synes jeg Microsoft har vist flere bra spill en hva Sony har gjort. Eneste som betyr noe for meg er spillene..

 

Men det er bare min smak da.

 

Jeg er helt sikker på at intro-line-upen er en minimalt av spillbibliotektet til konsollen over levetiden. Vi vet ikke hvordan spillene blir over tid, mest sannsynlig blir det avgjort av populariteten til konsollen over tid. Derfor vet vi lite om spillene. Xbone er dyrere, har dårligere hardware, og hittil har sony vist en vesentlig bedre kundeholdning.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Erfaringen min med PlayStation 3 og Xbox 360 tilsier at sistnevnte gjerne fyrer av mest krutt i starten, men at førstnevnte jevnt over har levert langt flere solide og unike eksklusive titler de siste årene, spill som blant annet Journey og The Last of Us er titler som ene og alene gjør det verdt å ha en PlayStation 3 etter min mening.

 

Når det gjelder Xbox 360 derimot så har det ikke vært allverden om du spør meg, men flere morsomme Kinect titler samt bedre håndkontroller gjør at jeg spiller på Xbox 360 i alle tilfeller hvor det ikke er snakk om en PlayStation 3 spesifikk eksklusiv tittel.

Lenke til kommentar

Erfaringen min med PlayStation 3 og Xbox 360 tilsier at sistnevnte gjerne fyrer av mest krutt i starten, men at førstnevnte jevnt over har levert langt flere solide og unike eksklusive titler de siste årene, spill som blant annet Journey og The Last of Us er titler som ene og alene gjør det verdt å ha en PlayStation 3 etter min mening.

 

Når det gjelder Xbox 360 derimot så har det ikke vært allverden om du spør meg, men flere morsomme Kinect titler samt bedre håndkontroller gjør at jeg spiller på Xbox 360 i alle tilfeller hvor det ikke er snakk om en PlayStation 3 spesifikk eksklusiv tittel.

 

Etter litt spilling på ps3 så er det en drøm å ta fatt i 360 kontrollern.

Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at intro-line-upen er en minimalt av spillbibliotektet til konsollen over levetiden. Vi vet ikke hvordan spillene blir over tid, mest sannsynlig blir det avgjort av populariteten til konsollen over tid. Derfor vet vi lite om spillene. Xbone er dyrere, har dårligere hardware, og hittil har sony vist en vesentlig bedre kundeholdning.

 

AtW

 

Å faen sier du det? Dette er ikke alt altså!? :D

 

Nå er jeg hverken en hipster eller merkevare fanatiker som må ha et nytt merke å tilbe. Så for meg så handler det som det alltid har gjort...om spillene. Hardware forskjeller driter jeg hardt å lenge i og at det koster hele skrekkelige 500kr mer for en maskin anser jeg som et stort gjesp her i lille Norge.

 

I USA så er dette store nyheter men det er også fordi at økonomien for mange der er så skakk kjørt at dem nok burde latt vær å kjøpe en konsoll i førsteomgang.

 

Men ja det skal bli spennende å se hva som kommer fremover, for meg personlig så er det bare vinn vinn uansett.

Lenke til kommentar

Å faen sier du det? Dette er ikke alt altså!? :D

 

Nå er jeg hverken en hipster eller merkevare fanatiker som må ha et nytt merke å tilbe. Så for meg så handler det som det alltid har gjort...om spillene. Hardware forskjeller driter jeg hardt å lenge i og at det koster hele skrekkelige 500kr mer for en maskin anser jeg som et stort gjesp her i lille Norge.

 

I USA så er dette store nyheter men det er også fordi at økonomien for mange der er så skakk kjørt at dem nok burde latt vær å kjøpe en konsoll i førsteomgang.

 

Men ja det skal bli spennende å se hva som kommer fremover, for meg personlig så er det bare vinn vinn uansett.

 

Som sagt, så vet man veldig lite om hvordan spillene blir, i praksis er det nesten umulig å bedømme per i dag. Du kan jo forsåvidt godt anse det som ett gjesp, men i den grad det er noen forskjell mellom de to er nesten alt i PS4s favør.

 

AtW

Lenke til kommentar

Som sagt, så vet man veldig lite om hvordan spillene blir, i praksis er det nesten umulig å bedømme per i dag. Du kan jo forsåvidt godt anse det som ett gjesp, men i den grad det er noen forskjell mellom de to er nesten alt i PS4s favør.

 

AtW

 

Hardware og pris ja, spill....mehh. Men gjenstår å se hvordan det blir fremover da.

Lenke til kommentar

Syns Sony har overtaket på spillfronten. XO har 3 spill eg vil vurdere, og med det tempoet kan det gå mange år før spilla forsvarer eit kjøp. Sony har 9 spill eg vil vurdere + garantert fleire i ermet og såleis overtaket til å få multispilla og.

 

Av ren nysgjerrighet hvilke er disse spillene?

Lenke til kommentar

Folk har nok forskjellig smak.. :)

 

Har forhåndsbestilt begge konsollene, men ser nå at det egentlig er bare Knack fra PS4 som er interessant på listen til GN, mens det er Ryse: Son of Rome, Dead Rising 3, Sunset Overdrive, Quantum Break og eventuelt Kinect Sports som frister hos MS..

 

Blir to gode konsoller uansett dette, som de forrige, og gleder meg til et spennende 2014! :)

Lenke til kommentar

Personlig må jeg si jeg synes konsoller blir mindre interessante i forhold til PCer for hver generasjon som går, de blir stadig likere en PC, bare med større begrensninger, og det begynner å bli stadig vanskeligere å argumentere for at de er billigere enn en PC, og forskjellen i hvor vanskelig det er å sette opp minsker også stadig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...