Gå til innhold

Microsoft dropper nettkrav og bruktsperre i Xbox One (XOne)

Anbefalte innlegg

Nå som denne sjekken hver 24 time forsvinner, så forsvinner vel også muligheten for utviklere å avlaste maskinvaren i xbox-en til skyen for prosessering/behandling? Regner med at de ikke kan designe ett spill til å være avhengig av resurrser fra skyen når de nå ikke kan garantere at alle xboxer vil være koblet til nett til enhver tid?

http://www.gamespot....-report-6408993

Dette var vel noe av det de sa skulle gi fantastisk store og åpne spill, siden de ikke begrenses av hardwaren i Xbox? Om dette faller bort så vil jo maskinen ikke være noe annet enn en litt svakere version av PS4. Men med en Microsoft logo. Sånn basicly.

Kommer nok til å kjøpe begge etterhvert uansett, har forhåndsbestilt PS4, men det ser ut som Xbox kommer til å få mange bra eksklusive spill jeg vil ha.

Hadde vert litt kjipt om alle motstanderene i Forza bare ble stående ver start streken i det du freser avgårde gitt :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå som denne sjekken hver 24 time forsvinner, så forsvinner vel også muligheten for utviklere å avlaste maskinvaren i xbox-en til skyen for prosessering/behandling? Regner med at de ikke kan designe ett spill til å være avhengig av resurrser fra skyen når de nå ikke kan garantere at alle xboxer vil være koblet til nett til enhver tid?

Dette var vel noe av det de sa skulle gi fantastisk store og åpne spill, siden de ikke begrenses av hardwaren i Xbox? Om dette faller bort så vil jo maskinen ikke være noe annet enn en litt svakere version av PS4. Men med en Microsoft logo. Sånn basicly.

Kommer nok til å kjøpe begge etterhvert uansett, har forhåndsbestilt PS4, men det ser ut som Xbox kommer til å få mange bra eksklusive spill jeg vil ha. :)

Jeg har problemer med å tro at denne avlastingen blir så stor. Det er snakk mot en nettilkobling mot kraftig maskinvare. Dessuten trenger det ikke nødvendigvis å bety at spillet blir ubrukelig om man ikke alltid er tilkoblet, men at man kanskje mister noen greie funksjoner. Jeg er faktisk ikke sikker på hvordan dette blir, men å ikke kunne spill single player i for eksempel Forza fordi man ikke er tilkoblet nettet er bare dumt.

Lenke til kommentar

Kommer nok til å kjøpe begge etterhvert uansett, har forhåndsbestilt PS4, men det ser ut som Xbox kommer til å få mange bra eksklusive spill jeg vil ha. :)

Dette kan uansett være et spillspesifikt krav. En 24 timers sjekk ville i alle tilfeller ikke være en garanti for at maskinen er online når man spiller, eller har tilstrekkelig båndbredde. For alt de vet kan jeg sitte med modem og aktivere maskinen.

Så dette med nettskyen er nok kommet for å bli, og det blir interessant å se hvordan det er tenkt implementert i praksis.

Lenke til kommentar

Dette kan uansett være et spillspesifikt krav. En 24 timers sjekk ville i alle tilfeller ikke være en garanti for at maskinen er online når man spiller, eller har tilstrekkelig båndbredde. For alt de vet kan jeg sitte med modem og aktivere maskinen.

Så dette med nettskyen er nok kommet for å bli, og det blir interessant å se hvordan det er tenkt implementert i praksis.

Aner ikke. Personlig vil jeg unngå alle spill som krever en alltid tilkobling av flere grunner.

Lenke til kommentar

Men tenk selv, ingenting er forandret. Xbox One var aldri ment som en "alltid online" konsoll, fordi det har hele tiden vært mulig å spille frakoblet i opp til 24 timer, så dette påvirker i ingen grad cloud-funksjonen.

Jeg antar at flere av spillene som utnytter dette vil kreve en konstant tilkobling, mens andre vil ha funksjoner som tillater spilling som frakoblet, men mister noen funksjoner.

Lenke til kommentar

Jo mer jeg tenker over det jo mer tror jeg at denne u svingen ifra Microsoft kan ha en høy pris på hvordan spill blir fremover. En skal ikke se bort ifra at prisen på spill vil øke eller at vi vil få mye mikrotransaksjoner fremover...

Eller at utviklere regelrett utvikler for PC isteden da det ikke er noen andrehånds verdi på spill der siden nesten alt av fysiske PC spill nå låses til Steam.

EDIT: Eller at flere spill vil bli kun tilgjengelig via digital distribusjon via XBL eller PSN.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Jo mer jeg tenker over det jo mer tror jeg at denne u svingen ifra Microsoft kan ha en høy pris på hvordan spill blir fremover. En skal ikke se bort ifra at prisen på spill vil øke eller at vi vil få mye mikrotransaksjoner fremover...

Eller at utviklere regelrett utvikler for PC isteden da det ikke er noen andrehånds verdi på spill der siden nesten alt av fysiske PC spill nå låses til Steam.

Ja, fordi Cliffy sa det. :wee:

Seriøst, er virkelig alt Cliff Bleszinski skriver på Twitter verdt å publisere som nyheter? Selv EA, selskapet som oppfant online-pass har sagt at de fjerner dette permanent fra alle systemer. De har til og med fjernet dette fra eksisterende spill. Grunnlaget var at hatet dette skapte blant spillere ikke var verdt fortjenesten. De trakk også tilbake utsagnet om å bruke mikrotransaksjoner i alle spill for en stund tilbake.

Edit:

Du vet det er en grunn til at for eksempel spill som Grand Theft Auto lanseres til PC lenge etter at konsollmarkedet er mettet? Det kalles piratkopiering. Det er latterlig enkelt å piratkopiere på en PC i forhold til en spillkonsoll. Det å måtte erstatte en enkel startfil, kontra det å måtte modifisere en hel maskinvare er grunnen.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Akkurat da jeg sa det... haha litt morsomt. :p

Ja er enig at det er latterlig at man må ha Gold for å bruke Netflix.

HÆÆÆ? Må man ha Gold for å bruke Netflix? Det er jo helt groteskt! (ikke merket det da jeg bruker ps3 for netflix)

Er jo som om MS sku hatt betalt for å la meg koble opp på nett med pcen min.. Helt SYKT dersom det er tilfellet! Hva pokker har Netflix med Xbox Live medlemskap å gjøre???

Lenke til kommentar

Ja, fordi Cliffy sa det. :wee:

Seriøst, er virkelig alt Cliff Bleszinski skriver på Twitter verdt å publisere som nyheter? Selv EA, selskapet som oppfant online-pass har sagt at de fjerner dette permanent fra alle systemer. De har til og med fjernet dette fra eksisterende spill. Grunnlaget var at hatet dette skapte blant spillere ikke var verdt fortjenesten. De trakk også tilbake utsagnet om å bruke mikrotransaksjoner i alle spill for en stund tilbake.

Jeg synes Bleszinski er en tulling som er for kjepphøy. Så for alt jeg bryr meg så kunne det vært Gunnar ifra bygda som hadde skrevet. Men det er gode poeng som ble nevnt ifra Bleszinski.

Utgifter på spill øker, det er ikke til å komme unna den faktoren. Hvor skal pengene komme ifra om ikke ifra kunder som kjøper spill og som går til utgiverne? En plass må det komme ifra, og der er nok mikrotransaksjoner en vei dem vil presse på oss for alt det er verdt.

Om ikke prisen øker på selve spillene isteden....eller som jeg nevnte at dem gir det ut kun som digital nedlasting via PSN og XBL.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

HÆÆÆ? Må man ha Gold for å bruke Netflix? Det er jo helt groteskt! (ikke merket det da jeg bruker ps3 for netflix)

Er jo som om MS sku hatt betalt for å la meg koble opp på nett med pcen min.. Helt SYKT dersom det er tilfellet! Hva pokker har Netflix med Xbox Live medlemskap å gjøre???

Og Internet Explorer om du ikke viste det fra før av da :p

Meg personlig gjør det ingenting, har mobiler/tablets/PC fikser biffen på det området.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Jeg synes Bleszinski er en tulling som er for kjepphøy. Så for alt jeg bryr meg så kunne det vært Gunnar ifra bygda som hadde skrevet. Men det er gode poeng som ble nevnt ifra Bleszinski.

Utgifter på spill øker, det er ikke til å komme unna den faktoren. Hvor skal pengene komme ifra om ikke ifra kunder som kjøper spill og som går til utgiverne? En plass må det komme ifra, og der er nok mikrotransaksjoner en vei dem vil presse på oss for alt det er verdt.

Om ikke prisen øker på selve spillene isteden....eller som jeg nevnte at dem gir det ut kun som digital nedlasting via PSN og XBL.

Som nevnt tidligere i tråden, Cliff prater piss, spillindustrien elsker gamestop, de gir de exclusive pre-orders hele tiden, inkludert for GoW-spill. Denne bruktspillsperren hadde ikke hindret gamestop, tvert inot hadde hjulpet de, fordi de hadde vært en av få "offisielle delaers" som kunne selge brukt. Det har ingen troverdighet å sutre over gamestop i det ene øyeblikket, og jobbe for å blidgjøre de i det neste.

AtW

Lenke til kommentar

Dette har jo ingen ting som helst å gjøre med MS helomvending. Restriksjonene til MS ville ikke bøtet på skaden i det hele tatt, altså hvis situasjonen er så prekær så ville en slik utvikling kommet, med eller uten restriksjoner.

Lenke til kommentar

Dette har jo ingen ting som helst å gjøre med MS helomvending. Restriksjonene til MS ville ikke bøtet på skaden i det hele tatt, altså hvis situasjonen er så prekær så ville en slik utvikling kommet, med eller uten restriksjoner.

Ikke undervurder fanboys...

Seriøst: IKKE undervurder dem.

m.neogaf.com/showthread.php?t=598291

Virker som at det stemmer at family share var maks 60 minutter. Ikke rare featuren å miste.

... fy faen.

Lenke til kommentar

Men tenk selv, ingenting er forandret. Xbox One var aldri ment som en "alltid online" konsoll, fordi det har hele tiden vært mulig å spille frakoblet i opp til 24 timer, så dette påvirker i ingen grad cloud-funksjonen.

Jeg antar at flere av spillene som utnytter dette vil kreve en konstant tilkobling, mens andre vil ha funksjoner som tillater spilling som frakoblet, men mister noen funksjoner.

Hm, var ikke dette omtrent det samme som jeg skrev?
Lenke til kommentar

Ikke undervurder fanboys...

Seriøst: IKKE undervurder dem.

... fy faen.

Merk at dette er hentet fra en anonym blogg, og det er flere ting ved denne bloggen som gjør at jeg blir litt skeptisk, men tenk dere følgende.

MS ønsker en demofunsjonalitet, hvorfor bruke tid å resurser på Family sharing da, når de like gjerne kunne satt dette rett i online butikken, på alle spill. Family sharing er i et slik tilfelle å kaste penger ut av vinduet for MS.

For det andre har MS laget en offisiell side med vilkår for bruk, og den beskriver funksjonaliteten for FS. Der nevnes ikke tid med ett eneste ord. Jeg har liten tro på at MS glemmer denne detaljen på en slik side.

Jeg kan så klart ta feil, men tar denne med en klype salt enn så lenge. I beste fall kan dette være et forsøk fra MS å stilne hylene til alle de som ikke var enige i denne helomvendingen...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...