Civilix Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Det er delte meninger om windows 8. Noen spesiell forbedring fra windows 7 var det i grunn ikke. Poenget var at xbox one var veldig brukerfiendlig før de valgte å droppe bruktspillsperre osv. Det er også mer lønnsomt å ha en wiiU eller ps4 grunnet gratis online play. Det er mange meninger, og ganske mange av de er uinformerte, jeg anbefaler at du leser litt om PS4 og online play Lenke til kommentar
Varm Saus Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Svakt. Gav inn for presset. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Ja huff, online drm har virkelig gjort at steam har blitt upopulært. Virkelig kjipt å slippe og bytte plate hele tiden også. Jeg hadde fint klarte å leve med det. Jeg sitter på relativt okei nett, og vil gjerne ha muligheten til å låse spill mot kontoen (kommer kanskje etterhvert?). Derimot så sliter mange av de andre i spillegjengen med de restriksjonene som var, og var mye tvil om hva de ville velge. Nå ser det derimot ut som det blir XB1, og det er jeg glad for. Og håper at de lar det bli valgfritt med Online-DRM og låsing av spill til konto, for da blir jeg å velge det med en gang! Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Etter ein nærmare kikk på MS sin U-turn er det bare ein ting å si. MS behandler kundane sine dårlig. Viss MS vil tekkast sine framtidige kunder kan di veldig enkelt legge til rette for at kvar og ein sjølv velger om eit spill skal være mulig å selge eller heller delast med x ant venner/familie. Fysisk disk for å spille eller kopiere spillet over på harddisk. Dårlig internett eller ok at du må være tilkobla ein gang pr 24 timer. Enten/eller problemet er skapt av MS og er ubegrunna BS. Lurer på kor tid MS skjønner at valgfrihet er veien å gå? Dernest bør di og la folk få velge sjølv om Kinect skal være tilkobla eller ikkje. MS sitt pisspreik om at verken kamera eller microfon gjere noko anna enn vi sjølv går med på er vissvass til vi står fritt til å velge om Kinect skal koblast på XO eller ikkje. Her har nok avtalen med NSA samt muligheten for å studere folket ved hjelp av kameraet for reklame-effekt osv stått høgast. Er forsatt ein lang vei å gå før MS og XO framstår som eit alternativ. Lenke til kommentar
Frgr Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 endeløse kommentar feltet av grunner til å ikke kjøpe x1. jaja, godt folk lager meninger før de veit hva de kjøper sier nå jeg... Jeg har ikke fulgt så godt med på ps4 eller x1 presentasjonen på e3... Tok det som en selvfølge at ms vill endre på sin policy om always online, rett og slett fordi fokuset på DRM og brukeres rettighet er så stor i skrivende tid. Den generelle brukermassen vet ikke egentlig hva de går glipp av og har heller ikke gjort seg skikkelige tanker om hva som kan være lurest fremtiden. Men jeg kan gjerne si at det gleder meg at always online kravet er borte. Er jo kjipt å ikke kunne spille på en spillkonsoll fordi internett levrandøren din har en dårlig periode, eller at du selv ikke har tilgang på internett i en periode. Men ser man på utviklingen av internett, så er det ganske klart at mobil-nett vil ta mer og mer over. Jeg ser for meg om kanskje 20 år så har vi mobil-nett med lav responstid og høy fart uansett hvor du er. Så kanskje dette er noe ms og sony vil innføre ved neste generasjon konsoll igjen. Da er det kanskje ikke så urealistisk at alle har tilgang til nett uansett hvor de er, og vi vil nok se en streaming tjeneste lik onlive. Men når jeg tenker meg om, så vil man kanskje om 20 år ha muligheten til å printe sin egen konsoll fra 3d printeren du har stående hjemme? ah, mye å se frem til. den kommende generasjonen av konsoller er ikke en av dem i mine øyne. De tilbyr ingenting nytt, kun den samme gamle smørja hvor konsollene ligger et tiår bak pc-verdenen før de allerede er gitt ut. Får håpe jeg endrer synspunkt iløpet av året, men jeg har mine tvil. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 http://www.pressfire...il-skyte-i-vret ]Til alle dere som tror at det var Twitterkampanjer, kommentarfeltklager og andre sprell på sosiale medier som har gjort at «Microsoft har lyttet og ombestemt seg», har Bleszinski følgende på hjertet:[/b] - Det var Sony, og ikke sutringen på nettet, som tvang fram dette. Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Stoler ikke på MS!? Hva med Sony? Fjernet mulighet for Linux etter å ha reklamert for det og samtidig som det var noe som fulgte med kjøpet. Glemt at serverne deres ble hacket? Måtte byttet kortet mitt, fikk tappet noe i Danmark og fikk tilbake pengene, samtidig som jeg måtte vente over en og en halv måned før nettverket deres var oppe igjen. Solgte PS3 og gikk over til Xbox. Ble frelst. Noe dårligere grafikk, mer støy, men mye bedre kontroller, slapp å vente på at spillene måtte installeres og _mye_ større utvalg av spill. Til de forstyrra sjelene som tror at Kinect er en slags overvåkningsenhet, så anbefaler jeg dem å ta kontakt med en psykiater. PS! Holder ikke med et håndkle eller aluminiumsfolie rundt den! 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Stoler ikke på MS!? Hva med Sony? Fjernet mulighet for Linux etter å ha reklamert for det og samtidig som det var noe som fulgte med kjøpet. Glemt at serverne deres ble hacket? Måtte byttet kortet mitt, fikk tappet noe i Danmark og fikk tilbake pengene, samtidig som jeg måtte vente over en og en halv måned før nettverket deres var oppe igjen. Solgte PS3 og gikk over til Xbox. Ble frelst. Noe dårligere grafikk, mer støy, men mye bedre kontroller, slapp å vente på at spillene måtte installeres og _mye_ større utvalg av spill. Til de forstyrra sjelene som tror at Kinect er en slags overvåkningsenhet, så anbefaler jeg dem å ta kontakt med en psykiater. PS! Holder ikke med et håndkle eller aluminiumsfolie rundt den! Så riktig. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 http://www.destructo...ry-256643.phtml Kunne like greit sitert hele artikkelen, men noen utdrag og ja les hele: One need only look at the PC and its dominant digital market to see how far major publishers can be trusted. Steam is its own DRM. When you buy a game from Steam, it's about as protected from piracy as it can get. That didn't stop companies like Electronic Arts and Ubisoft from sticking their own DRM in on top of Steam's protection. Be it SecuROM or constant Internet connections, these publishers were so paranoid and desperate for a sense of control they crammed extra restrictions on top of existing ones.And to linger further on Electronic Arts, this is the same company that said, five years ago, games need to stop all coming out at $60. CEO John Riccitiello said companies need to explore cheaper games and flexible pricing. Did EA lead the charge? Did it fuck! Instead, it produced Origin, its own digital service where it could handle distribution and do away with physical production ... and still charges $60 per game. It takes a lot of naivety to trust so willingly in Microsoft, a company that's done absolutely nothing to earn our trust. It takes even more to believe that an industry so dependent on heavy-handed consumer control deserves to survive. Frankly, any industry that suffers due to the reversal of ONE console's DRM policies is an industry that deserves to suffer. Xbox One tried to leap to step five without doing steps one, two, three, and four. It wanted to rush us from physical media to digital media, without clearly communicating its goals, or producing a console that gave direct and tangible benefits to the consumer, or proving it could withstand the demands of a product so reliant on the Internet, or without even ensuring there was a big enough audience for it. You can ask Sony how well that worked with the PSPgo (it didn't work very well). Consoles need to work to earn their digital future. They can't just wake up one day and have it presented to them on a velvet pillow.And if that's what consoles need, if they so require magic and wishes to avoid drowning in their own mess, then what good are they? Why should they survive? My God, do these companies love the fuck out of capitalism, but it seems that when capitalism comes to collect, when the flip-side of the system's benefits come to bite them on the ass, they try their best to run away from it. What is it people like Cliff Bleszinski always say to gamers? Oh right, it's a business!Yeah, it's a business alright. You know what businesses are very good at doing? Failing. And if companies fail because they needed a console that inconvenienced consumers and imposed restrictions on other markets, well ... that's business for you. Prove you deserve to survive. It's a business ... and that means you're not fucking entitled to your existence. Husker jeg så denne videoen tilbake (og fikk kritikk for feil fakta), men jeg tror hovedpoenget er veldig sant. Vi trenger en krasj snart. 3 Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Stoler ikke på MS!? Hva med Sony? Fjernet mulighet for Linux etter å ha reklamert for det og samtidig som det var noe som fulgte med kjøpet. Glemt at serverne deres ble hacket? Måtte byttet kortet mitt, fikk tappet noe i Danmark og fikk tilbake pengene, samtidig som jeg måtte vente over en og en halv måned før nettverket deres var oppe igjen. Solgte PS3 og gikk over til Xbox. Ble frelst. Noe dårligere grafikk, mer støy, men mye bedre kontroller, slapp å vente på at spillene måtte installeres og _mye_ større utvalg av spill. Til de forstyrra sjelene som tror at Kinect er en slags overvåkningsenhet, så anbefaler jeg dem å ta kontakt med en psykiater. PS! Holder ikke med et håndkle eller aluminiumsfolie rundt den! Alt kan hackes. Angående mye større utvalg, Xbox 360 har hatt 1 stor eksklusiv i år (Gears: Judgment), PS3 har hatt og får Sly 4, Ni No Kuni, God of War: Ascension, The Last of Us, Gran Turismo 6, Beyond: Two Souls, Puppeteer, Tales of Xilia, Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Mange som roper hurra har, men personlig er jeg mindre fornøyd. Det man får som følge av dette blekner opp mot hva man mister. Gleden av å selge spill til 1/5 av kjøpesummen og muligheten til å levere en plate til en kompis er 100% fraværende og ubetydelig for min del. Hvorfor skal man levere en plate til en kompis når kompisen like lett kan koble seg til hele spillbiblioteket og faktisk spille MP sammen med deg, på din lisens. Nå må vi også administrere fysiske plater når vi skal spille forskjellige spill, det er bare trist å måtte opp av sofaen for å bytte et spill. Her skulle MS heller ha listet opp i detalj fordeler og ulemper med begge løsninger, og holdt en vote. For jeg er ikke sikker på at de som har blitt "hørt" nødvendigvis snakker for majoriteten av kundene. I verste fall er det de høylytte få som får gjennomslag, og etter å ha diskutert med folk online har ikke disse en gang giddet å sette seg inn i hvordan MS hadde sett for seg bruken av XO. Det er bare trist.... 1 Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Du har ikke forstått konseptet. Du kunne legge til 10 venner som alle delte alle spillene som de hadde kjøpt, inkludert DLC og XBLA-spill. To kunne ikke spille samme spill samtidig, men om du hadde kjøpt 6 spill så kunne 6 venner spille en av dem hver. Nei, alle i gruppa kan dele spill, si du har kjøpt 20 spill, da kan alle i gruppa spille et av dine spill, samtidig, no problem. (Bekreftet av MS via Twitter). Dette kan du ikke vite, da de aldri rakk å bekrefte hverken detaljene for hvordan dette ville fungere eller hvilke begrensninger det hadde. Det sier seg selv at å til enhver tid dele et spill med 10 andre personer vil være et langt dårligere alternativ enn litt bruktsalg for utviklerne. Andelen som ville brukt denne delingsfunksjonen hvis den var tiltenkt å være så enkel som Microsoft har skissert ville jo også vært vesentlig høyere enn de som går i butikken for å selge spillene sine og kjøpe bruktspill. Ingenting whoops med det. Det er funksjonalitet som er lett å skru av, OM man går tilbake til steinaldermetoden med plastplater og ingen spilldeling. Tror nok ikke vi går tilbake til plastplater uansett. Digitalt salg og nedlastning av spill vokser jo som aldri før, så plastplatene vil nok mer eller mindre dø ut i løpet av generasjonen uansett. Tror derfor Microsoft var inne på riktig spor, bare noen år for tidlig. Massive endringer, spesielt med bortfall av en rekke rettigheter, blir sjeldent mottatt positivt. Slike endringer må skje over tid og ved et klart positivt bytteforhold mellom rettigheter og nye funksjoner, tjenester og muligheter for kundene. Det er jo klart det blir klager når en vesentlig del av rettighetene blir fjernet uten å få spesielt mye tilbake. Endringen fra et fysisk produkt til en lisens vil jo også ha innvirkning for hvilke rettigheter kundene har i forhold til ulike lover og regler. Planene om spilldeling ønsker jeg ikke spekulere noe mer i med tanke på at detaljene aldri med klargjort, men planene om kjøp, salg og bytte av digitalt kjøpte spill er noe jeg så fram til. Spesielt hvis dette ble tenkt noe lignende som steam-markedet der Valve har satt en minimumspris som tilsvarer det de tar som sin andel av salget. En slik framgangsmåte tror jeg ville fungert bra også for bruktspill ved at enten Microsoft eller utvikleren av spillet setter et fast, fornuftig beløp for hvert bruktsalg, så beholder selgeren det mellomlegget mellom det faste beløpet og salgssummen. Et slikt system tror jeg virkelig ville satt fart på digitalsalget, og digital distribusjon må jo også være utelukkende positivt for utgiveren med tanke på kostnadsbesparelsene. Det er umulig å levere de tjenestene som de ønsket uten online-kravene og restriksjonene på salg av spill. Så ja, de kan lett gå tilbake til den gamle måten å gjøre det på, men samtidig gikk alt det nyskapende i dass (som spilldeling med 10 venner, spilling uten plastplata, osv). Online-kravet var ikke noe problem for meg så i mine øyne ble Xbox One plutselig et dårligere tilbud. Tror personen du svarte siktet til at Microsoft ved flere anledninger har uttalt at å gå tilbake på kravene og restriksjonene var teknisk umulig ettersom Xbox One var bygd rundt disse. Noen av de planlagte tjenestene tror jeg nok de kan få gjennomført uansett, eventuelt begrenset for de som faktisk har vært tilkoblet innenfor en viss tidsperiode. Gårsdagens utspill var nok mest for å begrense den enorme mengden negativ omtale. Håper og tror at de nå går tilbake for å tenke mer på hvilke tjenester og funksjoner som nå blir umulige, og hvilke de faktisk kan gjennomføre, enten uten endringer eller ved å ta et par grep slik at de fungerer også uten de restriksjonene og kravene som nå ble fjernet. TV-funksjonaliteten har ingenting med land å gjøre, du bruker dekoderen du allerede har fra Get, Canal Digital, RiksTV eller whatever. Det er derfor konsollen har en HDMI-inngang og en IR-utgang. Jo, den har faktisk alt med land å gjøre. Jeg sikter til er ikke hdmi-passthrough, men de funksjonene som kommer i tillegg til dette, som for eksempel TV-guiden de viste under Xbox-konferansen (ikke E3). Uten slik tilleggsfunksjonalitet gir jo ikke denne "nyskapende" funksjonen annen gevinst enn en ekstra ledig hdmi-tilkobling i TVen, samt et trykk på fjernkontrollen mindre. Tviler litt på at Microsoft kommer til å ansette folk her i Norge for å gjøre funksjoner som TV-guiden fullverdig også på norsk. Hva med "Go to HBO" eller hva kommandoen for å gå til en spesifik kanal nå var, fungerer dette i Norge? Go to NRK? Det samme gjelder for nesten all funksjonalitet og tjenester de viste under lanseringskonferansen. MS la ut informasjon om family sharing på xbox.com, og har svart masse spesifikt om hvordan systemet skulle fungere, blant annet på Twitter. Om du leser deg opp litt om ting du interesserer deg for så hadde du oppdaget det, selv om media fokuserte ensidig på Sonys stikk til MS på E3, og internettforumene flyter stort sett over av whineboys som har latt det gå sport i å hate MS. Det er som i ordtaket, the devil is in the details, og her var altså detaljene langt fra kjente og bekreftede. ... Vi må forholde oss til det som blir fortalt ... Tull, informasjonen som spys ut fra både Microsoft og Sony nå i kjølvannet etter E3 må tolkes og analyseres som bare det. Er jo en rekke utspill som har blitt endret eller er åpenbart umulige. Hva skjedde for eksempel med "Power of the Cloud" nå etter endringen? Det sier seg selv at utspillet om at det skal være 3 Xbox One i skyen for hver Xbox One som selges er et svært forenkelt utspill. Ikke bare er det forenkelt, men enhver med et snev av teknisk innsikt skjønner at dette ikke kan fungere i praksis. Slike eksempler på feil eller endret informasjon kan jeg skrive om i timesvis, og det er jo også derfor man må tolke de utspillene de faktisk kommer med. Endret 20. juni 2013 av fknsonikk Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Amazon UK: Xbox One pre-orders pass PS4 after DRM u-turn 1 Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Alt kan hackes. Angående mye større utvalg, Xbox 360 har hatt 1 stor eksklusiv i år (Gears: Judgment), PS3 har hatt og får Sly 4, Ni No Kuni, God of War: Ascension, The Last of Us, Gran Turismo 6, Beyond: Two Souls, Puppeteer, Tales of Xilia, Alt kan hackes, men Sony var så uansvarlige og ga faen at de ikke hadde oppdatert servern på år og ikke hadde fw engang. Sjekk Google. MS hadde blitt hacket for lengst hvis mulig. De er jo de mest forhatte. MS gir også muligheter for å bruke Paypal blant annet som gjør det enda tryggere. Beklager, men Sony har jeg vansker med å stole på igjen. Følelsen når noen har stjålet og misbrukt ditt "kort" er ekkel. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Hva faen er vits og skrive her visst dere skal fjerne sider med inlegg. Det er ikke vår feil at andre går berserk, trenger ikke fjerne alle sine kommentarer fordet, Kan ivertfall forklare i stedet for og behandle oss som sauer. Er admins full i dag eller?? (edit ) er vel ikke lenge til dette fjernes og. Har sett dere fjerne masse gode inlegg i dag. Gidder ikke skrive på disse XboxO vs ps4 trådene lenger. Endret 20. juni 2013 av Realzi 1 Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Det beste med hele denne nyheten var at endelig kunne jeg slippe å se disse forferdelige diskusjonene frem og tilbake og rundt i ring om dette tullet her. Virker som jeg tok den gleden på forskudd. Sukk! Prove you deserve to survive. It's a business ... and that means you're not fucking entitled to your existence. Så sant som det er sagt. Hele den artikkelen du linket til var knallbra. Dette gjelder for innovasjon også, det har ikke automatisk livets rett bare fordi det kan være innovativt. Og for å være enda mer kynisk, når jeg ser diskusjonene rundt om kring. De fleste som forsvarer og kommer til å kjøpe XBO er de som uansett ville kjøpt XBO, og de fleste som "forsvarer" og kjøper PS4 er de som uansett ville kjøpt PS4. Også er det de som skal kjøpe begge, de samme som uansett ville kjøpt begge. Det er ikke så lett å endre folks tilknytning til et produkt/merke. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Dette kan ikke vite, da de aldri rakk å bekrefte hverken hvordan dette ville fungere eller hvilke begrensninger det hadde. Det sier seg selv at å til enhver tid dele et spill med 10 andre personer vil være et langt dårligere alternativ enn litt bruktsalg for utviklerne. Andelen som ville brukt denne delingsfunksjonen hvis den var tiltenkt å være så enkel som Microsoft har skissert ville jo også vært vesentlig høyere enn de som går i butikken for å selge spillene sine og kjøpe bruktspill. Slik jeg forstår MS kan ikke alle ti spille alle dine spill samtidig, men en av dine ti venner kan spille ett av dine spill, også samme spill som deg (MO/COOP). Men, når en venn spiller ett av dine spill, kan en annen venn eller du spille ett av hans spill. Endret 20. juni 2013 av serpentbane666 Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Du må ha PS+ for å spille online på PS4. Jeg tror han siktet til problemene med Live som tjeneste og ikke nødvendigvis det at han måtte betale. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg tror han siktet til problemene med Live som tjeneste og ikke nødvendigvis det at han måtte betale. Hva er galt med Xbox Live? Det er da mye mer stabilt enn PSN. Eller tenker du på at man må ha Gold for å f.eks bruke Netflix? Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Hva er galt med Xbox Live? Det er da mye mer stabilt enn PSN. Xbox Live er nede nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå