Gå til innhold

Microsoft presset til retrett - dropper DRM og "always online"! (XBOX ONE)

LarZen

Anbefalte innlegg

Så konsollen kan brukes frakoblet. Hva har dette å si for Xbox One sin oppskrytte cloud-funksjon? Er ikke hele poenget at det er "cloud" som skal gjøre konsoller kraftigere? Kan jeg spille Forza og Titanfall som frakoblet, spill som er basert på cloud?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så konsollen kan brukes frakoblet. Hva har dette å si for Xbox One sin oppskrytte cloud-funksjon? Er ikke hele poenget at det er "cloud" som skal gjøre konsoller kraftigere? Kan jeg spille Forza og Titanfall som frakoblet, spill som er basert på cloud?

Titanfall:
Essentially, cloud computing helps matchmaking, allowing dedicated servers to be spun up on a moment's notice to handle multiplayer matches and find you the most local option when searching for a game. McCandlish also answers other burning questions – like what exactly powers these titan mechs.

Forza 5:

The biggest way in which the game uses the cloud is in the new Drivatar system, which essentially creates an AI version of the player. As you play, the game will track your tendencies -- how you take turns, how you handle the brake, etc -- and embed those traits into an AI likeness of you. When other players are logged in and playing single-player matches with AI opponents, your Drivatar will actually be populated in those matches, acting exactly as you would if you were actually playing. Your Drivatar will actually win credits even win you are logged in, which are then available to you in-game.
Lenke til kommentar

Jeg har fått med meg de nylig endringene i Xbox One, og synes det er bra at å være online ikke er et krav lenger. Og at du kan spille spill offline. Men det er én ting jeg alltid har lurt på ang. alltid online og online check hver 24. time før denne gode nyheten dukket opp. Kan noe av meningen med online check hver 24. time også ha hatt noe med at de har ønsket bedre kontroll over konsollmoddere/online-juksemakere (såkalte hackere)?

Xbox One er mer vurderlig nå. Men jeg skal fortsatt ha PS4 først. Så får jeg heller vente og se om fler interessante spill kommer, og følge med på folk's tilbakemeldinger om konsollen.

Ja såklart, jo mere spillere er online jo flere muligheter har ms mulighet til å sjekke om spilleren/e jukser

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Det har hele tiden vært meningen at det skal være mulig å bruke den frakoblet. Nå slipper du å logge inn én gang i døgnet.

Lenke til kommentar

Det handler mer om at det andre tidligere negativene ved det i de grader overskygger mulighetene for å låne bort digale spill. Du får prøve å skrike litt selv da vetu, så kanskje du får de mulighetene tilbake, nå som MS har vist at de faktisk klarer å høre på oss enkelte ganger.

Neh, helt ærlig så bryr jeg meg ikke nok. Synes bare det er rart at veldig mange synes det var galt når det handlet om å begrense fysiske spill, men helt grei når det handler om digitale spill.

Lenke til kommentar

Det eneste bra med denne nyheten, er at den blir regionfri. Alt det andre er et steg tilbake.

Ja, gud forby at Microsoft gir deg eierskap over det du kjøper.

Titanfall:

Forza 5:

Så er Forza "always online"? Hvordan kan en Drivatar simulere deg om du aldri er pålogget?

Lenke til kommentar

Sorry Mac, jeg er nok ikke like eiesjuk som deg.

Ja, jeg er helt syk. Kanskje jeg skal si opp leiligheten min som jeg har betalt 2,5 millioner for, og heller gå inn på leiemarkedet, fordi det har ingenting å si. Eneste forskjellen er at jeg da har en husvert som kan bestemme hvor lenge jeg kan leie, og ellers alt meg måtte foreta meg. Det er faktisk ikke så annerledes med spillene, dersom Microsoft hadde kommet gjennom med opplegget de først planla.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Steg tilbake, steg tilbake.

Og nå ser man Gamestop applauderer gårsdagens nyhet fra MS. Det burde være en varsellampe. Gamestop er en direkte årsak til hvorfor utviklere sliter med inntekten.

Vi ser jo støtt og stadig at folk mister jobben sin nettopp i denne bransjen grunnet dårlig selskapets dårlige inntekt. Dette hjelper ikke akkurat den saken. Ble litt mindre gira på Xbox One etter denne nyheten =(

Endret av Aniratak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til alle dere som er skuffet fordi 'hyttefolket' fikk viljen sin, ta en titt opp fra deres navlebeskuende verdensbilde.

Dette ble ikke gjort på grunn av det norske markedet, hvor så og si alle har bra nok internett til å fint kunne brukt det 'gamle' oppsettet til xbox one. Hvis dere bruker hyttefolket som argument står dere frem som ubetydelige i denne diskusjonen. Samt temmelig bortskjemte.

Xbox One ville vært ett skritt frem på mange måter, selv om det ble gjort med fokus på leverandør, ikke kunde. Hadde de laget ett lignende system som var best mulig for kunden, og tvunget leverandørene til å tilpasse seg, og ikke omvendt, ville det vært ett hopp inn i fremtiden, i mine øyne.

Siden de dreit så innmari på draget, er det vel kanskje like greit å gå tilbake.

Xbox One, slik den er nå er bedre enn det var når det ble presentert på E3. Samtidig føler jeg meg skuffet. Ideen var god, gjennomførelsen var det ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Steg tilbake, steg tilbake.

Og nå ser man Gamestop applauderer gårsdagens nyhet fra MS. Det burde være en varsellampe. Gamestop er en direkte årsak til hvorfor utviklere sliter med inntekten.

Vi ser jo støtt og stadig at folk mister jobben sin nettopp i denne bransjen grunnet dårlig selskapets dårlige inntekt. Dette hjelper ikke akkurat den saken. Ble litt mindre gira på Xbox One etter denne nyheten =(

Steg tilbake? Det faktum at du nå får eie spillene dine, istedet for å låne lisenser mot Microsoft sin tillatelse?

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

It’s worth remembering that the DRM changes don’t make the Xbox One an offline console; games which require cloud processing will need an always-on Internet connection, like any MMO or online multiplayer game.

For en rar ting å skrive. Om spillet krevet nettilgang fordi det har multiplayer, er et MMO, eller har funksjoner i cloud, så er det allikevel en offline-konsoll, selv om spillet ikke er det.

Lenke til kommentar

Sjansen for at jeg kom til å kjøpe Xbone på launch var 1-2% i går. Idag er sjansen steget til 50%, alt på grunn av ingen krav til å være online lengre. Litt av en helomvendig fra Microsoft og det kan skje en helomvending hos meg også. Microsoft måtte vel bare krype til korset.

Er usikker på hvilke spill som garantert kommer til launch... Er Dead Rising 3 et launchspill? Hvis det er slik og jeg klarer å forhåndsbestille den til 3999kr så kan det bli et kjøp faktisk...

Ps4 er forhåndsbestilt og da er den garantert i hus i år (med mindre den blir utsatt). Kanskje en XBone også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...