oophus_3do Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Jeg kritiserer jo Microsoft, så hvordan gir det mening? Du er jo åpenbart en fanboy? Så du brøt altså med dine normer slik du har vist oss tidligere. Dermed terningkast 1 (som fanboy). Mer logisk enn det kan du vell ikke få det? 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Ah, logisk! ... TIL DEG OPHUS, FANBOY, TERNINGKAST: 1! Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Oh, har du ikke fått det med deg? Kinecten skal klages på nå. Folk vil ikke ha med den..... Kinect 2.0 skal være mye bedre en den første, så jeg vil at Kinect skal følge med Liker ideen om å videreføre ved å kontrollere min Xbox One med bare stemmen og hendene! Håper det fungerer her på bjerget og at vi kan velge om å bruke engelsk eller norsk. Personlig vil jeg bruke engelsk Endret 19. juni 2013 av iL Sephiroth 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 1. Det har blitt gjort før uten hell. 2. Ingenting stopper dem fra å gjennomføre dette. 3. Vi vet fremdeles ikke hva alle restriksjonene hadde vært. 4. Hvorfor implentere et dyrt DRM-system for å beskytte utgiverne om man gjennomfører noe som er enda mer skadelig? 1: Deling av digitalt nedlastede spill kjøpt via en konsolls internettbaserte butikk har ikke blitt prøvd før. 2: Det er sant at det ikke er noe som hindrer dem i å innføre det, men de har nå iallefall fjernet muligheten for det inntil videre. 3: Alle verdens restriksjoner hadde fremdeles vært bedre enn det vi har nå, for nå kan man ikke gjøre noe med de digitale spillene man har kjøpt. Det vi har nå er selve definisjonen av restriktivt. 4: Henger ikke med på hva du mener. Mener du at å la spillere låne hverandre digitale spill er mer skadelig enn at spillerne låner hverandre plater? Du vet at jeg nå kun snakker om spill lastet ned fra Xbox Marketplace, og ikke spill som kommer fra plater? Du er jo åpenbart en fanboy? Så du brøt altså med dine normer slik du har vist oss tidligere. Dermed terningkast 1 (som fanboy). Mer logisk enn det kan du vell ikke få det? Dette er særs lite givende lesning. Det gir verken meg eller noen som leser det noe i det hele tatt. Send han en Pm om hvor fanboy du synes han er eller rapporter han. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 1: Deling av digitalt nedlastede spill kjøpt via en konsolls internettbaserte butikk har ikke blitt prøvd før. 2: Det er sant at det ikke er noe som hindrer dem i å innføre det, men de har nå iallefall fjernet muligheten for det inntil videre. 3: Alle verdens restriksjoner hadde fremdeles vært bedre enn det vi har nå, for nå kan man ikke gjøre noe med de digitale spillene man har kjøpt. Det vi har nå er selve definisjonen av restriktivt. 4: Henger ikke med på hva du mener. Mener du at å la spillere låne hverandre digitale spill er mer skadelig enn at spillerne låner hverandre plater? 1. Deling av digitalt nedlastede spill kjøpt via en konsolls internettbaserte butikk har blitt prøvd før. Hvor? Playstation 3. http://www.scdev.org/forum/index.php?topic=10894.0 2. Jepp. 3. Da er det på tide at forbrukerne viser krefter igjen. Det er vi som sitter med makta. 4. Det gjør det lettere, og er det lettere vil det jo også bli gjort oftere. Så enkelt som det, og dette har også blitt tatt opp mange ganger. Jeg var positiv til det, men hvordan argumentere for at bruktsalg mellom personer og lån er verre enn en funksjon som kun funker ved hjelp av noen trykk på en kontroll? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 1. Deling av digitalt nedlastede spill kjøpt via en konsolls internettbaserte butikk har blitt prøvd før. Hvor? Playstation 3. http://www.scdev.org...p?topic=10894.0 4. Det gjør det lettere, og er det lettere vil det jo også bli gjort oftere. Så enkelt som det, og dette har også blitt tatt opp mange ganger. Jeg var positiv til det, men hvordan argumentere for at bruktsalg mellom personer og lån er verre enn en funksjon som kun funker ved hjelp av noen trykk på en kontroll? 1: Sony sin greie var at spillere kunne Gi spillet til 5 venner. Disse vennene kunne beholde spillet og spille det så lenge de ønsket. Dette er ikke å låne bort et spill, dette er i praksis å selge ett spill og gi bort 5. Absolutt ikke det samme som å låne bort lisensen sin en begrenset periode. 2: Jeg henger fortsatt ikke helt med. I det ene øyeblikket virket det som du er helt for at forbrukerne skal kunne gjør som de vil med den fysiske kopien av spillet sitt, være det låne bort, gi bort eller selge. I det neste virker det som at du er imot å kunne låne bort spill gjennom digitale virkemidler kontra å gi dem en fysisk kopi. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 1. Blir vel kanskje en mellomting. Du kunne fjerne det når du ville, og dermed gi det til noen andre. Eneste kravet var at det var maks fem konsoller (som så ble endret til to). 2. Jeg er for begge deler. Jeg er ikke blant de som mener at salg av brukte spill og låning av spill ødelegger spillindustrien. Cliff Bleszinski derimot: Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Dette er særs lite givende lesning. Det gir verken meg eller noen som leser det noe i det hele tatt. Send han en Pm om hvor fanboy du synes han er eller rapporter han. Han spør, og han får svar. Han var så tydelig med sine terningkast tidligere, så det var morsomt å kommentere dette nå. Hvis humor er imot reglene så får du si ifra. Kan jo være en fordel å lese det som ble sitert fra min del også, der han kun tok opp det som ikke omhandlet tråden direkte. 4: Henger ikke med på hva du mener. Mener du at å la spillere låne hverandre digitale spill er mer skadelig enn at spillerne låner hverandre plater? Det er jo lettere å bla gjennom et bibliotek av gratisspill som venner har for så å laste det ned på stedet fremfor å hente CD'en direkte. Lenke til kommentar
klavierdreams Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Jeg har fått med meg de nylig endringene i Xbox One, og synes det er bra at å være online ikke er et krav lenger. Og at du kan spille spill offline. Men det er én ting jeg alltid har lurt på ang. alltid online og online check hver 24. time før denne gode nyheten dukket opp. Kan noe av meningen med online check hver 24. time også ha hatt noe med at de har ønsket bedre kontroll over konsollmoddere/online-juksemakere (såkalte hackere)? Xbox One er mer vurderlig nå. Men jeg skal fortsatt ha PS4 først. Så får jeg heller vente og se om fler interessante spill kommer, og følge med på folk's tilbakemeldinger om konsollen. Endret 19. juni 2013 av AgeOfRave Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Han spør, og han får svar. Han var så tydelig med sine terningkast tidligere, så det var morsomt å kommentere dette nå. Hvis humor er imot reglene så får du si ifra. Det er jo lettere å bla gjennom et bibliotek av gratisspill som venner har for så å laste det ned på stedet fremfor å hente CD'en direkte. Først, rapporter og move on. Ikke fortsett å dra det ut ved å kommentere det. Ingen viner en pissekonkurranse på internett. Man ender bare opp med urin overalt. Om du synes det var morsomt, så flott. For meg så det ut som en pissekonkurranse, og ja, jeg så hans innlegg tidliegere også. Når jeg snakker, delvis drømmende, om denne mystiske lånefunksjonen mener jeg ikke nødvendigvis "family sharing" mellom ti personer. Jeg mener en funksjon i en eller annen meny til spillet som lar deg midlertidig låne bort lisensen din til en på vennelista di, hvorpå du ikke kan spille det før du har "tatt tilbake" lisensen din gjennom samme meny. Ergo at kun en kan spille på samme lisens om gangen og du må "sende" han lisensen. Til og med bare å kunne låne bort en lisens èn gang eller en gang i året, med "24-timers-regelen" hadde vært uendelig bedre enn hva vi har nå med digitalt kjøpte spill. Altså ikke at en venn går gjennom spillista di, finner et spill han synes ser kult ut og laster det ned "på din lisens" og dere begge spiller videre. Jeg har forøvrig ikke noen venner som ser på det at spillet må overrekkes som et hinder. De tenker ikke "uff, jeg må møte han for å få spillet så da gjør jeg ikke det". Jeg har til og med sendt flere spill gjennom posten frem og tilbake med fetteren min for å byttelåne. Alt jeg ønsker å komme frem til er at digitalt solgte spill holdt på å få en endring som ville komme oss forbrukere til gode, men den forsvant i dag. Iallefall enn så lenge, men vi har ikke noe å gå på som tilsier at det kommer tilbake med det første, så da forholder jeg meg til at den skuta har seilt. Jeg blir da litt forvirret når flere som var høylytte "frontlinjekjempere" (om det er det man vil kalle det) ikke lenger bryr seg når det er snakk om digitale spill istedenfor fysiske plater. Er ikke digitale spill verdt å kjempe for? Cliff Bleszinski derimot: jeg skal ikke si at jeg vet hva Cliff er, hva han tenker og hva han mener, men helt siden han sluttet hos Epic har han vært kjent for å trolle rundt på Twitter. Jeg ville ikke tatt det han sier superseriøst. Men ja, det finnes de der ute som mener det er den riktige veien å gå. Noe jeg synes er helt greit. De må få synes hva de vil. Så lenge argumentene holder en viss form for vann. Argumentene for at spillstudioer osv går under er absolutt godkjente, for det gjør de. De har gjort det før og de gjør det nå. Jeg tror at vi kommer til å få se en ganske turbulent tid om ikke utrolig lenge hvor mye av det vi i dag ser på som "spillindustrien" vil forandres nettopp pga store spillutviklere ikke klarer å holde hodet over vannet. Men zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, jeg sovner. God natt Endret 19. juni 2013 av Lakus Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Man kan ikke få både det ene og det andre. Blir enten share funksjon eller sperren. Nå som sperren er fjernet så blir nok share fjernet. Nå har folk mast om brukt spill sperren i flere uker. Fleste innlegg har vært om dette, selvsagt bare negativt så nå er det gjort om og da begynner folk med noe annet Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Vi har da overlevd mange generasjoner med bruktspill. Hvorfor er problemet plutselig så stort? Og hvorfor er det så mange som tror at cliffyb er presidenten av bruktspillmeninger? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Hva da (sånn bortsett fra at noen vil ha vekk Kinect)? Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Hva da (sånn bortsett fra at noen vil ha vekk Kinect)? Virker som noen vil ha digitalt all the way ovenfor. Mulig eg skumleste men at dem gborde helomvending er vel det beste som kunne skje. Da kan alle bytte og låne vekk som tidligere. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Man kan ikke få både det ene og det andre. Blir enten share funksjon eller sperren. Nå som sperren er fjernet så blir nok share fjernet. Nå har folk mast om brukt spill sperren i flere uker. Fleste innlegg har vært om dette, selvsagt bare negativt så nå er det gjort om og da begynner folk med noe annet Igjen så er det ikke noe i veien for å kunne dele fysiske plater med "fysiske" venner og å kunne dele "digitale" spill med "digitale" venner. Det er det samme og de kan helt fint eksistere sammen uten å påvirke hverandre i det hele tatt. Problemene dukker ikke opp før fysiske plater skal behandles som digitale spill. Ergo kan man få deling av både det ene og det andre, men muligheten har likevel blitt borte. Virker som noen vil ha digitalt all the way ovenfor. Mulig eg skumleste men at dem gborde helomvending er vel det beste som kunne skje. Da kan alle bytte og låne vekk som tidligere. Ikke noe digitalt all the way fra min side ihvertfall. Om det var det du leste vil jeg anbefale deg å lese om igjen Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 (...) Det handler mer om at det andre tidligere negativene ved det i de grader overskygger mulighetene for å låne bort digale spill. Du får prøve å skrike litt selv da vetu, så kanskje du får de mulighetene tilbake, nå som MS har vist at de faktisk klarer å høre på oss enkelte ganger. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Hackere ville klart å hacke Xbone selv med online check hver 24 time. Når de klarer å kjøre virituelle World of Warcraft servere så burde det da ikke være så vanskelig å finne ut av hvordan man jukser seg bort fra sjekken en gang i blant. Problemet før har jo vært at deres metoder for å prøve å forhindre dette gikk ut over oss andre legitime brukere av konsollen deres. Det skal jo ikke gå ut over oss at de prøver å fakke hackere. Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Dette er flotte nyheter! Blir uten tvil kjøpe av Xbone nå, men om det er på lansering eller etter er jeg usikker på. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Dette er flotte nyheter! Blir uten tvil kjøpe av Xbone nå, men om det er på lansering eller etter er jeg usikker på. Kallenavnet Xbone er nå vekk. Det nye de bruker er Xbox 180. Lenke til kommentar
GeneralKenobi Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Til tross for at jeg ikke brydde meg om disse restriksjonene fordi de ikke ville påvirke meg i særlig grad, er jeg glad Microsoft har tatt til fornuft og hørt på hva kjøperne ønsker. Det betyr at Microsoft får solgt flere konsoller, og da er alle glade. Er også klart at flertallet ønsker disse endringene velkommen, mens et mindretall ville helst sett at restriksjonene ble tatt i bruk for å kunne benytte seg av digital deling og spilling uten plate. Det er dog en liten bagatell, i og med at man kan fortsatt bytte og låne spill gjennom tradisjonelle metoder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå