Windoge Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Dette var fort gjort, så enkelt kunne det ha vært hvis vi hadde vært nært xbox two lansering Men mange av oss vil gjerne benytte oss av konsollen i mellomtiden. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Dette var fort gjort, så enkelt kunne det ha vært hvis vi hadde vært nært xbox two lansering Hvorfor skulle de fjernet det om det var en standard siden idioter bøyde seg ned og tok imot uten å tenke på konsekvensene? 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Microsoft tilbyr alle spill som digital nedlasting på dag én, så det eneste tapet er egentlig digital deling. Men hva får vi igjen for dette? - Muligheten til å selge spillet hvor vi vil. - Muligheten til å bytte fysiske spill med andre. - Muligheten til å gi bort fysiske spill til hvem vi vil, og hvor mange vi vil. - Vi eier spillet. - Vi eier konsollen. - Ingen 24 timers innsjekking. - Vi kan bruke konsollen frakoblet. Etter min mening er det verdt det. Joda, og som sagt er jeg enig i at "byttet" er verdt det, men det jeg snakker om med digitalt kjøpte spill er at utlån av digitalt kjøpte spill kunne helt fint sameksistert med det som nå blir standarden for spill på plate. Det er ingenting der som ville vært i konflikt med hverandre. Det ville gitt digitale spill litt mer frihet og samtidig ikke påvirket "platespill" i det hele tatt. Det beste for begge, men nå blir det kun det beste for plater. Lakus: Men dette kan du da ikke skylde på de som stå imot DRM'en for. Dette kan jo MS lett gjøre fremdeles selv om konsollen i seg selv ikke krever nett. Jeg peker ikke på noen. Jeg synes det bare er synd at den muligheten forsvinner. 2 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Dere som trodde på ideen om at xbox one ville hente ubegrenset med krefter fra clouden, enda 95% av resten skjønte det var bløff. Hva tenker dere nå? 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Spill som krever cloud teknologi vil kreve at du har kontinuerlig internett forbindelse. Noe som er jo helt logisk.. Litt mer info her. 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Svakt, feigt og skuffende! Helt utrolig at Microsoft tar helomvending nå, nå som den verste stormen er over. (E3)... Dårlig nyhet, denne restriksjonen kunne de fjernet idet de sluttet å støtte konsollen, som flere av oss var inne på. Men nei, istedenfor bøyer de seg for hyttetrollene på nettet og tar den beslutningen nå. Irriterende. 1 Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Dette var en viktig seier ikke bare for spillere, men også prinsipielt for alle oss forbrukere. Dersom Microsoft hadde "sluppet unna" dette med gode salgstall, antar jeg lignende kontrollregimer fort ville spredd seg til andre bransjer. Med kveldens retrett sendes motsatt signal - klar beskjed om at forbrukerne ikke vil ha dette. 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Svakt, feigt og skuffende! Helt utrolig at Microsoft tar helomvending nå, nå som den verste stormen er over. (E3)... Dårlig nyhet, denne restriksjonen kunne de fjernet idet de sluttet å støtte konsollen, som flere av oss var inne på. Men nei, istedenfor bøyer de seg for hyttetrollene på nettet og tar den beslutningen nå. Irriterende. De bøyer seg for kundene. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Føler meg litt skuffet jeg også, betyr all dette at jeg _må_ ha en gammeldags BR disc inni maskinen? Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Joda, og som sagt er jeg enig i at "byttet" er verdt det, men det jeg snakker om med digitalt kjøpte spill er at utlån av digitalt kjøpte spill kunne helt fint sameksistert med det som nå blir standarden for spill på plate. Det er ingenting der som ville vært i konflikt med hverandre. Det ville gitt digitale spill litt mer frihet og samtidig ikke påvirket "platespill" i det hele tatt. Det beste for begge, men nå blir det kun det beste for plater. Jeg peker ikke på noen. Jeg synes det bare er synd at den muligheten forsvinner. For min del kunne de godt ha byttet om, slik at bytting av platene ville vært mulig hos PS mens digital spillene kunne lånes bort hos MS. Eneste jeg bryr meg om som sakt er den DRM'en. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Svakt, feigt og skuffende! Helt utrolig at Microsoft tar helomvending nå, nå som den verste stormen er over. (E3)... Dårlig nyhet, denne restriksjonen kunne de fjernet idet de sluttet å støtte konsollen, som flere av oss var inne på. Men nei, istedenfor bøyer de seg for hyttetrollene på nettet og tar den beslutningen nå. Irriterende. Fanboy: Terningkast 1. Hva er du skuffet over? At MS hørte på brukerne sine? At folk i militæret ( og hytteeiere ) kan dra nytte av denne generasjon konsoller også? Står faktisk en Wii og en PS3 på hytta vår nå. Om 6-7 år så får sikkert Xbone også stå som en pensjonist der oppe og kose seg. En mulighet vi ikke ville hatt tidligere. Endret 19. juni 2013 av oophus_3do 4 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Føler meg litt skuffet jeg også, betyr all dette at jeg _må_ ha en gammeldags BR disc inni maskinen? Nei, du kan kjøpe alle spill digitalt. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 De bøyer seg for kundene. Noe de kommer til å vinne stort på! Dere som klager, ærlig talt, enhver person kunne se at MS var i ferd med å kjøre hele skiten i grøfta, de gjorde det eneste riktige for å snu det. Dere har nok litt Don Matrick å takke, han har sagt utrolig mye dumt i det siste. Stor kudos til Microsoft! 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Spill som krever cloud teknologi vil kreve at du har kontinuerlig internett forbindelse. Noe som er jo helt logisk.. Litt mer info her. Ja det sier jo seg selv. Det blir jo veldig spennende å se hvordan den utrolig human lifelike AI'en på Forza 5 kommer til live når man slår på wifi. Nei, om det i det hele tatt skulle være noe håp for at denne clouden skulle gjøre noe for spillene så forsvant det ut døra nå. Ingen utviklere kommer til å bruke nevneverdig med ressurser på å differensiere mellom offline og online i singelplayer spill. Men det er nå min mening. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Ingen utviklere kommer til å bruke nevneverdig med ressurser på å differensiere mellom offline og online i singelplayer spill. Men det er nå min mening. De har jo allerede begynt med det, se f.eks på Watch_Dogs. Det har gått mer og mer dit en god stund nå allerede. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Ingen utviklere kommer til å bruke nevneverdig med ressurser på å differensiere mellom offline og online i singelplayer spill. Men det er nå min mening. Hvis det kan selge fler eksklusiver så vil de jo selvsakt bruke skyen hvis det er til en fordel. Når det gjelder multiplatformspill så er jo det du sier uansett en realitet hvis PS sin sky ikke kunne brukes på samme måte (noe de jo kan gjøre). Er jo endel spill som allerede har online DRM, så da ville det jo vært tullete å ikke bruke skyen for flere ting en kun denne DRM sjekken. Endret 19. juni 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Ja, men som du ser er ikke dette noe vi trenger å uroe oss mer over. Japp, dessverre så går dette utover bruken av spill uten disk. I grunn veldig synd, men skal vel overleve 8 år til med å måtte gå frem til konsollen hver gang jeg skal bytte spill. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Du kan fremdeles kjøpe spill digitalt. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Japp, dessverre så går dette utover bruken av spill uten disk. I grunn veldig synd, men skal vel overleve 8 år til med å måtte gå frem til konsollen hver gang jeg skal bytte spill. Det som er kjekt med at en må bytte disk vettu, er at en kan samtidig gå å fylle på litt brus og ta med den Jappen en glemte i kjøleskapet! Endret 19. juni 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 19. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2013 Fanboy: Terningkast 1. Hvordan gir det mening nå? Las du innlegget mitt? ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå