Gå til innhold

Microsoft presset til retrett - dropper DRM og "always online"! (XBOX ONE)

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Mest synd er det på lommeboka. MS og Sony ler hele veien til banken :rofl:

De fleste store selskaper ler hele veien til banken... Men dersom de faktisk gjør en innsats for at forbrukerne får det de vil, så fortjener de penge som de ler for. :) Men så mener jeg faktisk DRM på konsoll spill er helt greit, og har ikke noe imot det. Og jeg skulle faktisk ha likt å se en slik funksjon som det snakkes om hvor en kan dele titler på flere Xboxer.

Lenke til kommentar

Sanity has prevailed. Meget gode nyheter for oss forbrukere, enten vi bruker xbox, playstation eller pc. Alt det useriøse hatet, meme, og alle morsomme videoer har faktisk hjulpet. En stor takk til "internett" og alle som har "klaget".

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Blir spennende å se om noen faktisk tørr innrømme at de har tatt feil angående den dumme drm'en her inne.

Jeg ville ikke hatt et problem med DRM som XBO ville innført, men det er fordi det ikke hadde bydd på noen utfordringer eller forandringer for min del. Men at det blir ingen DRM er uten tvil det lureste MS har gjort siden XBO ble annonsert.

Og ikke minst det beste for den generelle forbrukeren der ute.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Så nå kan eg altså ikkje bruke family sharing pga at hyttefolka ikkje kan sette opp eit hotspot på mobilen i 2 minutter kvar dag.. Tragisk.

Det er bedre at du skulle få låne gratisspill av din kamerat, mens de som ikke har tilgang til internett måtte nøye seg med X360? Tragisk. :)

Jeg spilte Xbox i militæret, og pokker å mye dødtid det er der. Uten en konsoll hadde jeg kjedet meg i hjel. Og jeg er rimelig sikker på at mange er enige med meg der.

Lenke til kommentar

Cloud "kraften" var jo bare tull, og dette må da være spikeren i kisten på akkurat det utsagnet.

Hvis Xbone virkelig kunnet ha blitt 4 ganger kraftigere grunnet "clouden" så ville dem nok ha tviholdt litt mer på always online for å kjøre full kraft mot dette.

Som en ytelsesøkning ganger 4 så var det jo bare tull og en gimick ja.

Når man ser nå at vi kan spille offline uten å måtte være tilkoblet nett, da kan man ikke få den "kraften" fra cloud gaming allikevel.

Det hele angående "cloud gaming makes your Xbox One 3x faster" var en bløff, som jeg og mange andre hadde ikke troa på.

På spill som Mmorpg's m.m der man må ha netttilgang konstant, så på det omårdet vil jeg tro vil bruke clouden på en eller annen måte :)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Utrolig hvor mange som faktisk er trist for at Microsoft fjerner restriksjonene. De rakk ikke engang å komme med detaljene rundt digital deling. Tro meg, detaljene rundt dette hadde også blitt veldig restriktive.

Nok en gang må dette forklares: Folk (iallfall denne mystiske undergruppen "de fleste" av de som nå reagerer litt trist) er ikke triste over at restriksjonene på fysiske plater blir borte. Det er bare bra etter min mening og jeg smilte da jeg leste det. Det jeg har forstått at en del synes er litt bittert - meg selv inkludert - er at nå blir muligheten for å kunne låne vekk spill digitalt kjøpt på Xbox One via dens digitale butikk også borte. Ved utlåning av spill kjøpt digitalt gjennom Xbox One både hadde jeg og har jeg fortsatt ingenting imot "24-timers-regelen". Og før en av dere som leser dette klikker i vinkel, lander på månen og siterer meg i bane rundt jorda som en eller annen form for fanboy; les resten også. Digitale spill slik de er i dag er betydelig begrenset, det er ingen hemmelighet. Du kjøper det til en pris, det blir låst til din konto, du kan ikke låne det bort og du får ikke solgt det videre. Ikke er det billigere heller for å gjøre opp for disse svakhetene. Om Microsoft hadde beholdt "24-timers-regelen" for å spille digitalt utlånte spill hadde digitale spill fått større frihet. Om man ville spille lånte digitalt kjøpte spill kunne man spilt dem om man var online. Her kunne "24-timers-regelen" eksistert helt fint. Og det synes jeg hadde vært en utelukkende bra ting, fordi digitale spill den dag i dag er ufattelig restriktive og bare denne lille tingen ville gjort digitale spill "bedre",s elv med begrensningen på at man må være online for å spille lånte digitale spill. Det hadde vært en ting vi i dag ikke kan gjøre med digitale spill og dermed også mindre restriktivt. Det er iallefall mitt syn på dette.

For min del hadde det ikke så mye å si om Xbox One hadde DRM og "24-timers-regelen" på innstallerte plater uansett, da jeg er online 99% av året. Det skal likevel sies at jeg ikke var positiv til selve DRMen ettersom jeg så/ser at den ville potensielt kunne skape en del problemer for folk. Var fullstendig forberedt på å ikke kjøpe en Xbox One før dette hadde blitt ordnet opp i - på grunn av prinsipper. Men nå synes jeg de ødela for digitale spill. For spill på plate var dette en god nyhet som jeg synes er verdt et smil, men for digitalt kjøpte spill var det bittersøtt. Vi var så nærme ett skritt videre for digitale spill.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Nok en gang må dette forklares: Folk (iallfall denne mystiske undergruppen "de fleste" av de som nå reagerer litt trist) er ikke triste over at restriksjonene på fysiske plater blir borte. Det er bare bra etter min mening og jeg smilte da jeg leste det. Det jeg har forstått at en del synes er litt bittert - meg selv inkludert - er at nå blir muligheten for å kunne låne vekk spill digitalt kjøpt på Xbox One via dens digitale butikk også borte. Ved utlåning av spill kjøpt digitalt gjennom Xbox One både hadde jeg og har jeg fortsatt ingenting imot "24-timers-regelen". Og før en av dere som leser dette klikker i vinkel, lander på månen og siterer meg i bane rundt jorda som en eller annen form for fanboy; les resten også. Digitale spill slik de er i dag er betydelig begrenset, det er ingen hemmelighet. Du kjøper det til en pris, det blir låst til din konto, du kan ikke låne det bort og du får ikke solgt det videre. Ikke er det billigere heller for å gjøre opp for disse svakhetene. Om Microsoft hadde beholdt "24-timers-regelen" for å spille digitalt utlånte spill hadde digitale spill fått større frihet. Om man ville spille lånte digitalt kjøpte spill kunne man spilt dem om man var online. Her kunne "24-timers-regelen" eksistert helt fint. Og det synes jeg hadde vært en utelukkende bra ting, fordi digitale spill den dag i dag er ufattelig restriktive og bare denne lille tingen ville gjort digitale spill "bedre",s elv med begrensningen på at man må være online for å spille lånte digitale spill. Det hadde vært en ting vi i dag ikke kan gjøre med digitale spill og dermed også mindre restriktivt. Det er iallefall mitt syn på dette.

For min del hadde det ikke så mye å si om Xbox One hadde DRM og "24-timers-regelen" på innstallerte plater uansett, da jeg er online 99% av året. Det skal likevel sies at jeg ikke var positiv til selve DRMen ettersom jeg så/ser at den ville potensielt kunne skape en del problemer for folk. Var fullstendig forberedt på å ikke kjøpe en Xbox One før dette hadde blitt ordnet opp i - på grunn av prinsipper. Men nå synes jeg de ødela for digitale spill. For spill på plate var dette en god nyhet som jeg synes er verdt et smil, men for digitalt kjøpte spill var det bittersøtt. Vi var så nærme ett skritt videre for digitale spill.

Microsoft tilbyr alle spill som digital nedlasting på dag én, så det eneste tapet er egentlig digital deling. Men hva får vi igjen for dette?

- Muligheten til å selge spillet hvor vi vil.

- Muligheten til å bytte fysiske spill med andre.

- Muligheten til å gi bort fysiske spill til hvem vi vil, og hvor mange vi vil.

- Vi eier spillet.

- Vi eier konsollen.

- Ingen 24 timers innsjekking.

- Vi kan bruke konsollen frakoblet.

Etter min mening er det verdt det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lakus: Men dette kan du da ikke skylde på de som stå imot DRM'en for. Dette kan jo MS lett gjøre fremdeles selv om konsollen i seg selv ikke krever nett.

Men de måtte vell gå tilbake med noe for å tilby bruktspill salg igjen, slik at folk ikke både får spille bruktspill samt gratisspill i et enormt bibliotek fra vennegjengen på 10 stykker.

Jeg har null tru at selv den "gamle" lånefunksjonen også ikke ville komme med endel restriksjoner. Faktsik trur jeg den hadde forsvunnet helt med tiden ettersom det er ganske latterlig at man kan velge og vrake gjennom spil hos 10 venner og spille dem gratis. Hvis hver person har 5 spill "eksklusive" til hverandre slik at man kjøper spill smart, så har man altså 45 spill gratis? Litt muffens er det jo.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...