Gå til innhold

Microsoft presset til retrett - dropper DRM og "always online"! (XBOX ONE)

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett mange folk forsvare DRM og legge ut sitater er ikke lov, er det så vanskelig og forstå.

Det er ingen plass i forumets regler hvor det står at det ikke er lov å sitere andres innlegg. Nærmeste blir første del av paragraf 1 i regelverket; Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig.

Hvorpå fokuset rundt person elimineres ved å utelukke nicket i siteringen.

Uansett jeg har mine sterke tvil på at dette i det hele tatt er sant når du ikke en gang gidder å sjekke opp i forumets regler før du poster en påstand om dette og.

Hehe, jo sant så sant.

Og ikke minst, er PS4 virkelig kraftigere en XBO? Og hvordan vill disse nyhetene påvirke all denne cloud kraften XBO kunne tappe inn på?

Og hva vil nettverks-kravet være til cloud-computing være, og hvordan vil dette påvirke ytelsen på spill i praksis?

Det ble skrevet i en av de andre trådene at det trolig bare er en gimick.

Spørmålet ligger vel heller i; Vil det være mulig å å merke forskjell på samme spill på disse to konsollene både med og uten nett?

Jeg tror vi kan fortsette slik ut natten og til morgentimene med spørsmål rundt det hele rundt ytelser, så vi kan vel runde av først som sist ved å skrive "Vi får se når begge konsollene er ute!"

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Det er ingen plass i forumets regler hvor det står at det ikke er lov å sitere andres innlegg. Nærmeste blir første del av paragraf 1 i regelverket; Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig.

Hvorpå fokuset rundt person elimineres ved å utelukke nicket i siteringen.

Uansett jeg har mine sterke tvil på at dette i det hele tatt er sant når du ikke en gang gidder å sjekke opp i forumets regler før du poster en påstand om dette og.

At du kan ta en så simpel kommentar og vere så prippen og sta er irriterende.

Jeg sier jeg har sett over 10 stykker, thats it. ingenting mere og diskutere.

Eneste grunnen du fortsetter er fordi du ble butthurt av kommentaren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Microsoft trekker tilbake DRM +++ til Xbox One.

Triste nyheter. To skritt tilbake spør du meg.

Har aldri solgt noen av spillene jeg eier på Xbox 360, og kommer sannsynligvis ikke til å gjøre det heller. Det som er dumt er jo at Xbox One ikke kommer til å støtte bakoverkompatibilitet, noe jeg ville likt, da jeg kunne ha kjøpt en Xbox one, og samtidig brukt mine 360 spill.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

:rofl:

Joda sta kan man vere,'

Her har du en kommentar som ble skrevet nettop

-------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------

Vips ser du jeg hadde rett , er mange som forsvarer DRM her

Men siden du er så prippen må jeg nå få klager fra fyren jeg tok kommentaren fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg legger ikke ut sitater for da kommer du og fjerner de,

Jeg har sett mange folk forsvare DRM og legge ut sitater er ikke lov, er det så vanskelig og forstå.

Jeg kan ikke fjerne innlegg, så det skal du ikke være redd for. Og det står ingen steder at det ikke er lov å sitere. Jeg vil gå så langt som å si at det oppfordres til og sitere i de tilfeller det er nødvendig :)

Samtidig som jeg synes dette er en god nyhet synes jeg det også er litt bittert. Digitalt kjøpte spill vil nå også med Xbox One fortsette å være udelbare og i samme spor som i denne generasjonen - mindre verdt enn fysiske plater. Jeg likte idèen om å kunne låne bort digitale spill svært godt, men nå blir denne muligheten tatt vekk. De kunne beholdt denne funksjonaliteten for å låne bort/låne spill kjøpt online i deres digitale butikk - gjerne med en gjeldende 24t grense også for å kunne låne bort eller bli lånt et digitalt spill. Så lenge spillet var lånt vekk via nett kunne denne sjekken vært påkrevd for å få spilt det lånte spillet. Spill på plate kunne de fremdeles "gått tilbake" på. Dette syntes jeg hadde vært en god løsning som hadde kunnet blidgjøre begge sider av hele sulamitten. Deling av digitale spill synes jeg rett og slett var en kjempepositiv ting og det er dumt det nå blir borte, til tross for den gode nyheten.

"Downloaded titles cannot be shared or resold. Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray"

Her har du en kommentar som ble skrevet nettop

-------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------

Vips ser du jeg hadde rett , er mange som forsvarer DRM her

Er det ikke lov å ha forskjellige meninger enn deg? Om DRMen som Microsoft hadde annonsert ikke var et problem for en eller flere, hvorfor skulle det være galt? Og så må jeg bare legge til at ett sitat neppe er noe grunnlag for å si at "de fleste" er av den samme meningen ;)

Endret av Lakus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det ikke lov å ha forskjellige meninger enn deg? Om DRMen som Microsoft hadde annonsert ikke var et problem for en eller flere, hvorfor skulle det være galt? Og så må jeg bare legge til at ett sitat neppe er noe grunnlag for å si at "de fleste" er av den samme meningen ;)

Morsomt at du skulle si det fordi det er ikke jeg men Hansien som er imot det ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er synd at med dette så forsvinner online family sharing. Jeg var nesten villig til å svelge always online drm for dette. Ja jeg er heldig og bor for tilfellet i et område med fibernett...

Synd vi ikke kan få det beste av begge verdener.

Mest synd er det på lommeboka. MS og Sony ler hele veien til banken :rofl:

Endret av Gorzun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, jo sant så sant.

Og ikke minst, er PS4 virkelig kraftigere en XBO? Og hvordan vill disse nyhetene påvirke all denne cloud kraften XBO kunne tappe inn på?

Cloud "kraften" var jo bare tull, og dette må da være spikeren i kisten på akkurat det utsagnet.

Hvis Xbone virkelig kunnet ha blitt 4 ganger kraftigere grunnet "clouden" så ville dem nok ha tviholdt litt mer på always online for å kjøre full kraft mot dette.

Og hva vil nettverks-kravet være til cloud-computing være, og hvordan vil dette påvirke ytelsen på spill i praksis?

Det ble skrevet i en av de andre trådene at det trolig bare er en gimick.

Som en ytelsesøkning ganger 4 så var det jo bare tull og en gimick ja.

Men det vil jo fremdeles være spill som bruker "cloud'en". Forskjellen er jo at nå kan man jo velge DRM'en selv etter spillene og ikke etter konsollen i seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ellers takk. Tror jeg klarer meg.. har jo en god del mygg og sånt jeg kan drepe selv.

Da jeg ser tryne på den køden her blir jeg så jevlig provisert :nei: fy faen som han tror han er noe :hm:

post-281153-0-39642400-1371678313_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...