Gå til innhold

Microsoft presset til retrett - dropper DRM og "always online"! (XBOX ONE)

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"These changes will impact some of the scenarios we previously announced for Xbox One. The sharing of games will work as it does today, you will simply share the disc. Downloaded titles cannot be shared or resold. Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray."

Blæhhh.

Likte tanken på å bare switche via xboxen, istedenfor å skifte plate.

Disse nyhetene betyr vel også at man ikke kan dele spillene sine med venner på andre siden av landet via Xbox Live(?).

Litt skuffende, men skjønner at de må fjerne det da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det så vil mulighetene for så dele med familie, spille uten disk og tilsvarende nye funksjoner vil forsvinne. Det blir i praksis en 360 med nyere hardware.

Bummer! Jeg hadde gleda meg skikkelig til det nye dele-systemet!

Dette betyr vel også at man ikke kan låne bort spill man kjøper digitalt. Jeg ble veldig skuffet nå merker jeg. Gamestop meldte tidligere i dag (før annonseringen) at det er forhåndsbestilt så mange Xbox One at de ikke har kapasitet til å ta inn nye forhåndsbestillinger..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Håper man fremdeles kan "registrere" spillene sine og slippe disken for å spille samt kunne dele det digitalt. Det med å kunne dele det over nett var etter min mening et veldig bra steg fremover.

Dette! Faen altså.

Jeg ble litt skuffa nå merker jeg! =(

Samme her.

Ingen årsak.

Jo, takk skal du ha. /ironi

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei , det tar ikke lang tid og finne det selv.

Og legge ut andre sine utalelser for narr er ikke noe jeg har tenkt og gjøre.

Vel, gidder du ikke å finne de du som vet ca hvor de er tar jeg det som et tegn på at du overdrev i eksempelet ditt.

Så lenge du ikke siterer hele innlegg med nick så skal dette vel gå veldig bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

herregud noe så patetisk og skrive.

Langt i fra like patetisk som det å skrive at dette er patetisk.

Bevisbyrden ligger tross alt i dine hender ved en slik påstand. Greier du ikke å finne de så er dette et tegn på at din påstand ikke har rot i virkeligheten. Gidder du ikke å finne de, vel da har ikke din(e) påstander rot i virkeligheten.

Men jeg orker ikke å dra denne diskusjonen videre med mindre du fisker frem noe bevis på det du påstår. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var storvegs! Den høylytte majoritet ble hørt!

Da får de nok endel fler preorders de neste dagene! (Ikke min! jmf. det første bud; "Du skal ikke forhåndsbestille!")

Om vi går glipp av family sharing og all verdens annet bryr jeg meg ingenting om! De viktige sakene vant frem!

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Langt i fra like patetisk som det å skrive at dette er patetisk.

Bevisbyrden ligger tross alt i dine hender ved en slik påstand. Greier du ikke å finne de så er dette et tegn på at din påstand ikke har rot i virkeligheten. Gidder du ikke å finne de, vel da har ikke din(e) påstander rot i virkeligheten.

Men jeg orker ikke å dra denne diskusjonen videre med mindre du fisker frem noe bevis på det du påstår. ;)

Jeg har sett mange folk forsvare DRM og legge ut sitater er ikke lov, er det så vanskelig og forstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...