Windoge Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Det er uansett penger å tjene på bruktspill. Kjøper man en brukt kopi av for eksempel Skyrim, Fallout, eller Skyrim, må man allikevel betale rundt 200 kr for alle DLC-ene. Kjøper jeg en brukt kopi av Far Cry 3 må jeg betale 60 kr for å spille online. Ellers er det penger å tjene på mikrotransaksjoner. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Naivt å tro at digitale spill blir billigere enn fysiske kopier. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Naivt å tro at digitale spill blir billigere enn fysiske kopier. Hvorfor er det naivt å håpe på? EA f.eks. vil slippe å lage disk og cover til meg. Spillet må ikke prises opp slik at Elkjøp også tjener på salget. Noe må gjøres om folk skal velge det digitale. Slik som det er nå koster det ofte mer å kjøpe spillet digitalt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Om spillene blir billigere digitalt enn hos retailer så vil mange, deriblant meg, kun laste ned spillene. Selvfølgelig bør spillene være billigere. De tar fra deg muligheten til å selge/eie spillet, og da bør det være billigere. De sparer seg i tillegg for masse produksjonskostnader. Det er helt greit at de som vil kjøpe digitale spill betaler mindre, mens de som vil kjøpe fysiske spill må betale mer. De som kjøper fysisk får tross alt litt mer. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Godt poeng det. Når man skal selge konsollen så er det selvfølgelig lettere å selge den med 10 fysiske spill enn bare konsoll. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Hvorfor er det naivt å håpe på? EA f.eks. vil slippe å lage disk og cover til meg. Spillet må ikke prises opp slik at Elkjøp også tjener på salget. Noe må gjøres om folk skal velge det digitale. Slik som det er nå koster det ofte mer å kjøpe spillet digitalt. - Butikkene må tjene på salget. - Frakt - Du kan selge/bytte/gi det bort - Produksjonskostnader Naivt å tro at digitale spill blir billigere enn fysiske kopier. Jeg kjøper normalt ikke digitale spill fordi jeg bryr meg om eierskapet, men det forrige digitale spillet jeg kjøpte var ArmA 3. Tror jeg betalte rundt 200 kr for hele spillet, noe som er en grei pris. Konsollspill koster gjerne 500 kr, digitalt eller fysisk. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Ja, det er LOGISK at digitale spill bør være billigere enn fysiske kopier, men det kommer jo ikke til å skje. Håpe og tro er to helt forskjellige ting. Jeg håper jo at jeg vinner i lotto hver lørdag, men jeg tror ikke at jeg kommer til å gjøre det. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Ja, det er LOGISK at digitale spill bør være billigere enn fysiske kopier, men det kommer jo ikke til å skje. Håpe og tro er to helt forskjellige ting. Jeg håper jo at jeg vinner i lotto hver lørdag, men jeg tror ikke at jeg kommer til å gjøre det. Microsoft må forstå at de ikke kan gjøre fysiske disker ubrukelige etter installering, og slippe unna med dette til den samme prisen spill koster i dag. Det var det som skapte opprør. De ga ingenting igjen for det. Som Eurogamer skrev: Microsoft kills game ownership and expects us to smile. Last time they shipped a console that didn't work by accident. Here's one that doesn't work on purpose. http://www.eurogamer.net/articles/2013-06-07-microsoft-kills-game-ownership-and-expects-us-to-smile Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Bra at Microsoft endelig gjør det som er best for de selv og kundene... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Bra at Microsoft endelig gjør det som er best for de selv og kundene... Det dumme var at de introduserte digital deling. Nå klager late spillere over dette. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Hvorfor er det naivt å håpe på? EA f.eks. vil slippe å lage disk og cover til meg. Spillet må ikke prises opp slik at Elkjøp også tjener ikke taper så mye på salget. Noe må gjøres om folk skal velge det digitale. Slik som det er nå koster det ofte mer å kjøpe spillet digitalt. Fikset Steam sine priser på nye spill er jo en god indikasjon på at prisene vil forbli den samme med DD. For min del er 200,- den absolutte smertegrensen for hva jeg betaler for et DD- spill. Altså ca det samme (litt mer) som man kan kjøpe et bruktspill og bytte det inn når man er ferdig Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) M$ ville aldrig fjernet noe kun for å "ta igjen", særlig om det lå potensiale til å tjene penger på systemet. Det at du trur det viser jo bare hvor skeivt syn du har hatt på saken helt fra starten av der du tok "gratis-spillene" som god fisk. Oi, skal si du sitter på sannheten... Skeivt syn ja, du klarer virkelig ikke å respektere andres syn for fem flate øre. Microsoft kan nå utsette denne funksjonen fordi folk vil tilbake til steinalderen. De har allerede fått et påskudd til å utsette dette. Jeg sier det igjen, det henger ikke på greip at man på en side skal kaste nett over bruktspill salget for å kunne kontrollere det, for så å kaste de eventuelle inntektene ved det ved å gi folk gratisspill. Det er altså snakk om å potensielt gi bort 9 av 10 spill. Ser du ikke hvor latterlig det utsagnet er? Det var åpenbart at det lå mer til bak teppet, og det skrev vi jo om også når vi diskuterte det. Klarer du å lese? Las du det jeg skrev om reklame-inntekter? Du leser det du vil lese ser det ut som. Fra nå av er du på ignore listen min, så ikke vits i å svare mer. Endret 22. juni 2013 av 640509-040147 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Det dumme var at de introduserte digital deling. Nå klager late spillere over dette. Har ingenting å si hvor fit eller lat man er. Det er så mye mer enklere og effektivt å ha alt tilgjengelig med noen tastetrykk, istedet for å gå i hylla og rote til samlingen sin, dra fram boksen til spillet du vil spille og sette plata i XB1. Dette i tillegg til å ta ut det gamle spillet og sette det på plass i hylla. Og ikke glem at plata kan bli ødelagt eller ulesbar, da må du kjøpe nytt spill! Blir den nedlastbare filen på xb1 ødelagt, så kan du bare laste den ned på nytt. 2 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Det dumme var at de introduserte digital deling. Nå klager late spillere over dette. Dette var veldig dømmende kommentar. Personlig kunne jeg sett for meg å dele spill med folk som bor utenfor Norge. Jeg ser ikke hvorfor man blir satt i bås for å være lat hvis man ville delt spill med folk som kanskje bor mil eller land vekk. Men nei da, vi burde holde oss til bare diskbaserte spill, som vi gjorde den tida jeg kjøpte leilighet for 2.5 millioner. 1 Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 La den i Xbox One-kaféen, men legger den til her også. Microsoft says the timed family sharing demos rumor is "silly" Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 La den i Xbox One-kaféen, men legger den til her også. Microsoft says the timed family sharing demos rumor is "silly" Hva ellers kunne de sagt? "Det er sant. Vi løy til dere. Det var bare en ordning for utvida demoer" ?? MS hadde _aldri_ fått med seg de store utgiverne på å la kun 1 av 10 spillere betale for seg. Det er helt urealistisk at de hadde gått med på ordninga sånn den ble fremstilt. Selv ikke The Witcher- folka hadde vært generøse nok til å gå med på noe slikt. 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 Du har ikke nok informasjon eller peiling til å kunne antyde om tjenesten kunne fungert på den måten eller ikke. Det er garantert ukjente faktorer som gjør at de evt. kunne gjøre noe slik. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 Vel, "Family Sharing" er dødt, og nå er det på tide å begrave den. Det blir bare tull å spekulere i hvordan den ville fungert når vi aldri får vite fasiten. Det eneste jeg er skuffa over er at vi ikke kan spille uten disk. Vi kan jo forsåvidt det fortsatt, men da er det med digital nedlastning, og ærlig talt, jeg er ikke så veldig interessert i å laste ned titler på 10-50 GB med den sneglelinja jeg har her, og i hvertfall ikke til samme pris som spillet i butikken. X-One (og PS4) er dog fortsatt forhåndsbestilt, og denne retretten legger ikke en altfor stor demper på lysten til å kjøpe konsollen. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 Det jeg håper på nå er at nok mennesker skriver sitt ønske om å få tilbake denne funksjonen, om dem gjør det så er det uten tvil en stor motivasjon og fordel for mange til å kjøpe flere spill digitalt. 1 Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 24. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2013 Microsoft bør beholde fysiske disker ut denne generasjonen, men de bør allikevel gjøre det mer attraktivt å laste ned digitalt. Det er flere måter de kan gjøre dette på, uten å kvitte seg med fysiske disker. Hvert spill vil uansett være tilgjengelig for digital nedlasting samme dag som det lanseres. Helt enig! Hva er grunnen til at det ikke er lagt opp til det slik? At man ikke kan kjøpe det digitalt med en gang? Har hørt rykter om "utpressning" fra Gamestop sin side.. Altså: De nekter å selge et spill fysisk i butikk dersom det blir lagt opp slik at det blir enda mer lettvint å kjøpe digitalt. Hvor vidt dette ryktet stemmer vet jeg ikke. Man hører mye rart her og der, så kan vel ta det med en klype salt foreløpig. Om det stemmer så blir jeg ikke overrasket, man ser jo slike knep i andre bransjer som har hatt et fysisk/digitalt skifte. F.eks bokbransjen. Her kan man nesten si at det jobbes mot det digitale markedet, altså at bokhandlere ikke ønsker å tilrettelegge for digitalt boksalg for da vil de tape millioner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå