Muggkaare Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 The Power of the Cloud. Som CEO i Avalanche sa, i beste fall misledende. De kom ikke til å gå tilbake på DRM, online requirements uansett. Konsollen var bygget rundt dette systemet, så det ville ikke gå å fjerne det. Hmm? 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Sto det i den offisielle statementen? At de ikke ville gå tilbake på DRM, always online, og at det ikke gikk ann å fjerne det? Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Det ahr nå vært tydelig sagt av diverse representanter. Sist av Major Nelson i intervju med Angry Joe. Der førstnevnte småfrekt spurte Angry Joe om han var ingeniør i Microsoft på spørsmål om det var lett ("flip a switch") å skru av alt DRM- opplegget. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Det ahr nå vært tydelig sagt av diverse representanter. Sist av Major Nelson i intervju med Angry Joe. Der førstnevnte småfrekt spurte Angry Joe om han var ingeniør i Microsoft på spørsmål om det var lett ("flip a switch") å skru av alt DRM- opplegget. Ja som jeg alltid har sagt dette er PR folk og kødder du med dem kommer 10 år med trening og snur hele diskusjonen. De vet hvordan man tier hunden. Sa han ikke det samme om han var Advokat? Endret 22. juni 2013 av Realzi Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Det ahr nå vært tydelig sagt av diverse representanter. Sist av Major Nelson i intervju med Angry Joe. Der førstnevnte småfrekt spurte Angry Joe om han var ingeniør i Microsoft på spørsmål om det var lett ("flip a switch") å skru av alt DRM- opplegget. Major Nelson hadde jo ikke peiling på det hva som gikk ann eller ikke mtp det. Virkelig... Dette går igjen tilbake til det jeg nevnte, dårlige talsmenn som gjorde at Microsoft fikk dårlig PR. Nå snakket vi om offisielle uttalelser og ikke intervjuer der intervjuer hadde som formål å sette representanten i en knipe... Det som sto i de offisielle uttalelsene er ganske riktig hva Microsoft hadde planlagt, før de ombestemte seg. Derfor, ikke naivt å tro family sharing var for godt til å være sant, da det andre i de offisielle uttalelsene stemte etter min viten med hva Microsoft hadde planlagt. Endret 22. juni 2013 av 640509-040147 Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Så man skal ikke tro på det PR- ansatte i MS sier? Det er ikke offisielle uttalelser? Joda, det sto at FS- opplegget innebar deling av innhold med opptil 10 personer. Men ingenting i hvilken grad. I beste EULA- stil var mange av punktene, dèt inkludert, så ovalt fremstilt som mulig for å få det til å se best mulig ut. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Så man skal ikke tro på det PR- ansatte i MS sier? Det er ikke offisielle uttalelser? Joda, det sto at FS- opplegget innebar deling av innhold med opptil 10 personer. Men ingenting i hvilken grad. I beste EULA- stil var mange av punktene, dèt inkludert, så ovalt fremstilt som mulig for å få det til å se best mulig ut. Nei, ikke 100%, PR-ansatte har som formål å skape et så positivt inntrykk som overhodet mulig. Skal man ha de definitive fakta så leser man de offisielle skriftlige uttalelsene på xbox.com / ser hva de sier på offisiell arrangement som E3-pressekonferansen. Du setter spørsmålstegn ved om man skal tro eller ikke tro på PR-ansette. Du vet mange av de sa man kunne spille originale spill med opptil 10 andre? Skal man ikke tro på dem? ... Endret 22. juni 2013 av 640509-040147 Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Før lekkasjene begynte i mai kunne jeg ha trodd på de. Etter 21 mai (eller når den eventen var) så har jo hele gjengen snakka vås. Så nei, jeg tror ikke på de lengre. Men jeg tror heller ikke på ovale offisielle forklaringer som er skrevet med tanke på å ha flest mulig bakdører åpne og for å fortelle minst mulig om hvordan ting faktisk fungerer. Om FS tror jeg mer på CBoat og tilogmed The Verge, som kjørte samme sak med egne kilder. Det beste jeg kan være tilbøyelig til å tro om FS er 1 times begrensining 1 gang om dagen. Med overførbar savegame hvis man kjøper spillet selv. Edit: Det sagt, så syntes jeg litt synd på PR- folka til MS. De har måtet vært reaktive istedet for proaktive De kan ikek ha fått kalre retningslinjer og klare fakta fra øvre hold mtp alt sirkelsnakket de har bedrevet, med motsielser av seg selv og andre. Det er nok endel ting som ble lekket som MS ikke hadde planlagt å fortelle om. Endret 22. juni 2013 av StorPeder Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg er enig i at det ble mye vås fra diverse representanter, men jeg synes det blir for dumt når oophus-brukeren skal sitte på sin høye hest og si at vi som faktisk stolte på de offisielle uttalelsene på xbox.com, nå skal innse hvor ufattelig tragisk det var å forvente noe slikt, når alt vi gjorde var å lese det som offisielt ble skrevet. Ble ikke skrevet noe om restriksjoner da, slik det ble med DRM/offline-play. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Greia er at man ikke bør svelge hver eneste statement og anta det beste om det er masse info som mangler. Greit å være litt skeptisk, og det gjelder både mot Sony og Microsoft (og alle andre). 1 Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg er enig i at det ble mye vås fra diverse representanter, men jeg synes det blir for dumt når oophus-brukeren skal sitte på sin høye hest og si at vi som faktisk stolte på de offisielle uttalelsene på xbox.com, nå skal innse hvor ufattelig tragisk det var å forvente noe slikt, når alt vi gjorde var å lese det som offisielt ble skrevet. Ble ikke skrevet noe om restriksjoner da, slik det ble med DRM/offline-play. Det er jeg helt enig med. Jeg selv synets det var i overkant bra til å være sant, slik det ble skrevet. Og med de siste lekkasjene tror jeg heller på de. Men man må vel kunne tro på det de skriver, med forbehold om at all fakta er på bordet. Selv om jeg nå tror noe annet enn deg skal jeg ikke diktere din mening. Kanskje får vi vite alt en gang i fremtida. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Jeg har fulgt med på forumet her + søkte på google, og jeg har ikke sett noen linke til en offisiell uttalelse der Microsoft bekrefter at det gjalt en times prøvespilling. FINN DEN, eller prøv å vri deg unna igjen. Vi går såklart utifra at det gjalt lenger enn 1 time på den måten Microsoft presenterte det på. For de fleste så blir jo 1 times regelen det samme som en demo... Og det har vi jo, så hvorfor skulle man være skeptisk til det Microsoft sa de ville komme med når man visste vi allerede hadde en demo-løsning? Noen(deg) tvilte på alt det positive ved Microsoft fordi du var så butthurt over DRM-en og always online. Det morsomme de siste ukene har vært deg m.flere på dette forumet. Det handler kun om å bruke normal logikk. Selv om det var i 1 time eller ei, så var det neppe så sukkersøtt som du og andre trudde det ville være. Hvorfor ville de mer eller mindre stoppe bruktspillsalg, for så i realiteten gjør spill 9 ganger billigere ved å la spill være gratis for enkelte "venner" i vennelisten? Det er jo åpenbart at det lå mer bak dette enn dine antagelser, og det eneste du trenger gjøre er å ta et dypt pust inn, tenkt litt, og legg på noe logikk så vil du komme til samme konklusjon selv. Dessuten så er det ikke oss som har fått dem til å gå tilbake på dette, så din beskyldning mot "hyttegamerne" er idiotisk. Skal du være sinna og skuffa, så får du rette det mot de som styrer spakene og det er MS. Endret 22. juni 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Det ahr nå vært tydelig sagt av diverse representanter. Sist av Major Nelson i intervju med Angry Joe. Der førstnevnte småfrekt spurte Angry Joe om han var ingeniør i Microsoft på spørsmål om det var lett ("flip a switch") å skru av alt DRM- opplegget. Major Nelson har betalt for å forsvare konsollen. Dersom han hadde sagt at det var enkelt å fjerne 24-timers innsjekking ville det stilt Microsoft i større press. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Det handler kun om å bruke normal logikk. Selv om det var i 1 time eller ei, så var det neppe så sukkersøtt som du og andre trudde det ville være. Hvorfor ville de mer eller mindre stoppe bruktspillsalg, for så i realiteten gjør spill 9 ganger billigere ved å la spill være gratis for enkelte "venner" i vennelisten? Det er jo åpenbart at det lå mer bak dette enn dine antagelser, og det eneste du trenger gjøre er å ta et dypt pust inn, tenkt litt, og legg på noe logikk så vil du komme til samme konklusjon selv. Dessuten så er det ikke oss som har fått dem til å gå tilbake på dette, så din beskyldning mot "hyttegamerne" er idiotisk. Skal du være sinna og skuffa, så får du rette det mot de som styrer spakene og det er MS. Hadde de fått til FS med reklame så hadde Microsoft og utviklere tjent på det istedenfor at det ikke var reklame. Normal logikk? Slående argument for å vri deg unna. Du har ingen kilder som viser at Microsoft sa det var 1 time, så du løy. Rett og slett. Hyttegamerne var med på at Microsoft revurderte DRM/always online. En konsekvens av dette er at Microsoft også ble pissed over at de måtte gjøre det for å tilfredsstille sauene som ikke tør å gå mot fremtiden, og derfor valgte å ta bort FS for øyeblikket. Trist. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Major Nelson har betalt for å forsvare konsollen. Dersom han hadde sagt at det var enkelt å fjerne 24-timers innsjekking ville det stilt Microsoft i større press. Larry Hryb Verifisert konto @majornelson Working on the Xbox team flipping switches since 2003 & Tweeting since 2006. Married to @thehappygirl http://mjr.mn/15CPxjn Larry Hryb @majornelson 9 t I changed it to "theswitch" so it's easier to find - and yes, it's an Xbox 360 @Battlefield 3 server Larry Hryb @majornelson 9 t GGS of #BF3 w/ @litheon @drewbenz and everyone on my server. Search on 'the switch' if you want to join us Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Hadde de fått til FS med reklame så hadde Microsoft og utviklere tjent på det istedenfor at det ikke var reklame. Normal logikk? Slående argument for å vri deg unna. Du har ingen kilder som viser at Microsoft sa det var 1 time, så du løy. Rett og slett. Hyttegamerne var med på at Microsoft revurderte DRM/always online. En konsekvens av dette er at Microsoft også ble pissed over at de måtte gjøre det for å tilfredsstille sauene som ikke tør å gå mot fremtiden, og derfor valgte å ta bort FS for øyeblikket. Trist. Hehe.. Kan du ikke se på det du skriver en gang til? Prøv å bruk litt logikk mens du gjør det. Hvorfor i allverden skulle M$ fjerne dette hvis det var så enorme reklame inntekter liggende i systemet? Og hvis de fjernet det kun for å irritere oss pga de ble "pissed", så må du da for pokker grine til dem, og ikke de du mener som bidro til å fjerne det som hadde absolutt null med det å gjøre. Jeg så ingen klage på det systemet og ønsket det bort. Gjorde du? Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg skjønner at Microsoft tok det bort, hadde jeg kommet opp med noe fantastisk å bare fått misnøye tilbake, så hadde nok jeg også valgt å utelatt noe av det spennende for å ta igjen. Folk er så utakknemmelige, nå får vi en nesten like kjedelig konsoll som PS4. Utrolig kjipt. Godt spillene ser bedre ut på XO hvertfall. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 M$ ville aldrig fjernet noe kun for å "ta igjen", særlig om det lå potensiale til å tjene penger på systemet. Det at du trur det viser jo bare hvor skeivt syn du har hatt på saken helt fra starten av der du tok "gratis-spillene" som god fisk. Jeg sier det igjen, det henger ikke på greip at man på en side skal kaste nett over bruktspill salget for å kunne kontrollere det, for så å kaste de eventuelle inntektene ved det ved å gi folk gratisspill. Det er altså snakk om å potensielt gi bort 9 av 10 spill. Ser du ikke hvor latterlig det utsagnet er? Det var åpenbart at det lå mer til bak teppet, og det skrev vi jo om også når vi diskuterte det. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Microsoft bør beholde fysiske disker ut denne generasjonen, men de bør allikevel gjøre det mer attraktivt å laste ned digitalt. Det er flere måter de kan gjøre dette på, uten å kvitte seg med fysiske disker. Hvert spill vil uansett være tilgjengelig for digital nedlasting samme dag som det lanseres. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Om spillene blir billigere digitalt enn hos retailer så vil mange, deriblant meg, kun laste ned spillene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå