BlastyTrasty Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Det er jo ingen som forlanger at Microsoft skal lansere maskinen sin på Island og i Hellas, det man ønsker er muligheten til å kjøpe en maskin i Danmark eller Italia, og ta den med og bruke den i et av de ovennevnte landene. Regionssperre? Det er vel borte no, etter kva eg veit. Når det gjelder stabilitet og oppetid er det ikke hvilket land maskinen brukes i som er avgjørende, men hvor mange maskiner som til enhver tid er oppkoblet. Både ja og nei. Eg reknar med du vil få kjøpt Xbox One i Kirkutsk og Kviterussland ved, eller kort tid etter lansering. Poenget med den lista dei har laga med 'supported regions' har nok den enkle funksjonen at når Zdzisław Przemysł Alfons Fabian frå Krakow ringer til Microsoft Support og seier Xbox Live er nesten ubrukeleg så kan teknikaren sei: Beklagar. Du er i ein u-supportert region. Dei rullar no ut nye, og oppgraderar eksisterande datasenter for Xbox Live. Dette tar tid, og slik ståa er i November kan dei garantere tilgjengelegheit i dei nemnde landa. Nå er du etterpåklok da. Det ble fortalt at med family sharing kunne man spille et spill man delte, og man kunne spille sammen på multiplayer f.esk. Om det som står der er ekte så gjør det virkelig ingenting om funksjonen er borte. Enig i det.Men no har det vist seg at fleire andre av desse innlegga ein har funne frå "MS Engineers" på pastebin, reddit og 4chan berre er tull og fanteri. Men no får me vel aldri vete, med tanke på at funksjonen er lagt bort. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 CBOAT har bekreftet det, om man kan kalle det det. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Etter min mening, gir DRM deg mindre valg, og straffer de som betaler for spillene. Da du aksepterer at dette skjer, mister man kanskje de verdier man har ved at når man kjøper en, så vare skal man ha fullmakt til å gjøre hva som helst med varen. Med DRM blir dette litt vanskelig. Det er da fortsatt DRM. Nå er DRM'en at du må ha plata i mens du spiller. Selv foretrekker jeg å spille uten plata i. Kunne aldri i verden tenkt meg å ha plata mens jeg spiller på PC. Sånn sett så var det helt greit for meg at man måtte logge inn en gang i døgnet på Live, men jeg skjønner at andre kan ha problemer med det. 2 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Regionssperre? Det er vel borte no, etter kva eg veit. Ah, det hadde jeg ikke fått med meg. Både ja og nei. Eg reknar med du vil få kjøpt Xbox One i Kirkutsk og Kviterussland ved, eller kort tid etter lansering. Poenget med den lista dei har laga med 'supported regions' har nok den enkle funksjonen at når Zdzisław Przemysł Alfons Fabian frå Krakow ringer til Microsoft Support og seier Xbox Live er nesten ubrukeleg så kan teknikaren sei: Beklagar. Du er i ein u-supportert region. Dei rullar no ut nye, og oppgraderar eksisterande datasenter for Xbox Live. Dette tar tid, og slik ståa er i November kan dei garantere tilgjengelegheit i dei nemnde landa. Det er jo helt legitimt fra Microsofts side å ikke garantere at Xbox Live fungerer i en gitt region, samt la være å håndtere eventuelle lokale problemer. Det er en helt annen sak å aktivt gå inn for å sabotere bruk i ikke-støttede områder. Ingen konsollprodusent har gjort noe sånt tidligere. Regionsperren gir mening dersom det foreligger et krav om at man bruker Xbox Live, slik det var før de tok en 180. De kan åpenbart ikke kreve at man gjør noe samtidig som de ikke kan garantere at det virker. Det kundevennlige løsningen på dette er selvsagt å fjerne dette kravet, fremfor å hindre bruk i enkelte områder. Men det er altså det de har gjort? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Hvorfor er det så utrolig mange som bryr seg om konsollen ikke fungerer i Hvitrussland eller Bangladesh? Det er ganske irrelevant når vi bor i Norge. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Hvorfor er det så utrolig mange som bryr seg om konsollen ikke fungerer i Hvitrussland eller Bangladesh? Det er ganske irrelevant når vi bor i Norge. Ja og nei. Hvis man utelukker markeder, gjør man brukerbasen mindre, og da minker sjansen for at spill blir utgitt. I hvor stor grad, er uvisst. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 For min del kunne de gjerne blokkert ut både Russland og Frankrike. Det er de definitivt verste å møte online føler jeg. Russere pga dårlig linje, og franskmenn fordi de er noen drittsekker Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Det er en helt annen sak å aktivt gå inn for å sabotere bruk i ikke-støttede områder. Ingen konsollprodusent har gjort noe sånt tidligere. Fortell gjerne meir kva du meinar med 'å aktivt gå inn for å sabotere' ... Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Hvorfor er det så utrolig mange som bryr seg om konsollen ikke fungerer i Hvitrussland eller Bangladesh? Det er ganske irrelevant når vi bor i Norge. Er nok litt fordi det er en prinsippsak, litt fordi mange nordmenn bor i utlandet (kjenner personlig en gjeng studenter i Polen som ble litt grinete over dette), og litt fordi enkelte bryr seg om folk utenfor egne landegrenser. Fortell gjerne meir kva du meinar med 'å aktivt gå inn for å sabotere' ... Å kreve at man logger seg inn fra et bestemt sted før man får lov til å spille er å aktivt gå inn for å sabotere for de som av ymse grunner ikke befinner seg på "godkjente" steder. 2 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Å kreve at man logger seg inn fra et bestemt sted før man får lov til å spille er å aktivt gå inn for å sabotere for de som av ymse grunner ikke befinner seg på "godkjente" steder. Har dei bekrefta at dersom du koplar Xbox One til på Island så fungerar det ikkje? Å kalle det sabotasje er uansett å strekke strikken særs longt meinar eg. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Har dei bekrefta at dersom du koplar Xbox One til på Island så fungerar det ikkje? Å kalle det sabotasje er uansett å strekke strikken særs longt meinar eg. Microsoft har ikke bekreftet at man kan bruke Xbox One i land som ikke er støttet, som en del med en gang tolket som at det ikke vil fungere. Man hopper da elegant over at hvis Microsoft hadde sagt at Xbox one ville fungere i et land som ikke er støttet, ville jo alle land være offisielt støttet. Fra et teknisk standpunkt er det ingen poeng i å innføre IP-filtre med mindre det er mulighet for overbelastning, men de har kontroll på antall solgte xboxer og det er alt du trenger for å skalere datasentret riktig. Et privat firma kan for alle praktiske formål velge selv hvem de vil selge sitt produkt til, det er ikke sabotasje det er å ikke ville selge til noen kundegrupper. Dette er en rett (nesten) alle firmaer har og mange velger å benytte seg av. 2 Lenke til kommentar
Giske Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Nå er du etterpåklok da. Det ble fortalt at med family sharing kunne man spille et spill man delte, og man kunne spille sammen på multiplayer f.esk. Om det som står der er ekte så gjør det virkelig ingenting om funksjonen er borte. Hadde aldri troen på det og visste at det kom aldri til å bli slik som de fleste trodde. Dette bare bekrefter mistanken min. Vi snakker om Microsoft her, de hadde ALDRI latt deg dele spill på den fantasifulle måten som ble fremstilt av flere fanboys på nettet. Endret 21. juni 2013 av Giske 3 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Vell, de som startet med å kalle denne annonseringen for pysete, teit osv har jo stilnet bort, så det er jo åpenbart at de har latt dette synke litt og har innsett hvor utrolig trist de uttalelsene var. ^^ Vi som klagde på Microsoft hadde all rett til det, Microsoft fjernet family sharing. Etter min viten har vel aldri Microsoft sagt at det ville gjelde 1 times prøvespilling. Har du en link som viser at Microsoft bekrefter dette? Isåfall er det ikke en stor sak at de fjernet det, men å si at vi(som klagde på Microsoft) da har innsett eller burde innse hvor utrolig trist uttalelsene våres var, er bare tull. Når man uttaler seg går man utifra informasjonen tilgjengelig på det tidspunktet. 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Hadde aldri troen på det og visste at det kom aldri til å bli slik som de fleste trodde. Dette bare bekrefter mistanken min. Vi snakker om Microsoft her, de hadde ALDRI latt deg dele spill på den fantasifulle måten som ble fremstilt av flere fanboys på nettet. Haha, herrefred. Du er fortsatt etterpåklok. Du kan på ingen måte ha vist hvordan family greia skulle bli. Du tvilte kanskje på den, men du kan for guds skyld ikke komme her å tro vi ikke ble skuffet. Om det viser seg at mye var bløff så er det et mindre tap, men Microsoft har ikke fortalt noe om konseptet. Du baserer påstanden din på rykter du også, eller ville du kalt det "slik det er fremstilt av Sony-fanboys"? Så for guds skyld du må virkelig klare å se at man kan ha blitt skuffet. 1 Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Hvorfor er det så utrolig mange som bryr seg om konsollen ikke fungerer i Hvitrussland eller Bangladesh? Det er ganske irrelevant når vi bor i Norge. Kanskje fordi at noen ikke er individualister og sympatiserer og tenker på andre i andre land? 2 Lenke til kommentar
Giske Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Haha, herrefred. Du er fortsatt etterpåklok. Du kan på ingen måte ha vist hvordan family greia skulle bli. Du tvilte kanskje på den, men du kan for guds skyld ikke komme her å tro vi ikke ble skuffet. Om det viser seg at mye var bløff så er det et mindre tap, men Microsoft har ikke fortalt noe om konseptet. Du baserer påstanden din på rykter du også, eller ville du kalt det "slik det er fremstilt av Sony-fanboys"? Så for guds skyld du må virkelig klare å se at man kan ha blitt skuffet. Du får tro det du vil. Jeg (og mange andre) visste at dette var for godt til å være sant. 2 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Kanskje fordi at noen ikke er individualister og sympatiserer og tenker på andre i andre land? Haha, det var en tåpelig kommentar. 4 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Kanskje fordi at noen ikke er individualister og sympatiserer og tenker på andre i andre land? Viktig at du ikkje forvekslar individualisme med egoisme her. Det motsatte av individualisme er jo kollektivisme. Mussolini og Hitler var kollektivistiske. Haha, det var en tåpelig kommentar. 3 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Det viktigste med å få konsollen ut overalt er å få en større brukerbase, som igjen genererer penger og vil gjøre så utviklere ønsker å gi ut så mange spill som mulig. En konsoll hvor dette ikke er tilfellet er f.eks Wii U. 3 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Det viktigste med å få konsollen ut overalt er å få en større brukerbase, som igjen genererer penger og vil gjøre så utviklere ønsker å gi ut så mange spill som mulig. Heilt korrekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå