Realzi Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg undervurderte Lakus trudde disse folkene var respektable folk men de har verre fanboy i seg en oss. 2 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Jau, me er fæle her inne. :-) Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg undervurderte Lakus trudde disse folkene var respektable folk men de har verre fanboy i seg en oss. Trenger du en spade? Så du kan grave deg enda lenger ned? Du skriver så mye rart, morsomt å følge med på. 4 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Fortell oss gjerne kva sjølvinnsikt har i denne saka å gjere ... Det har jo med det å ha "Standarder" vite hvem jeg er, hva jeg står for. Så når noen eller noe bryter med det, går jeg i et kamp modus for å forsvare verdier jeg har. Om det ga noen som helst mening. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Trenger du en spade? Så du kan grave deg enda lenger ned? Du skriver så mye rart, morsomt å følge med på. Joda sån skjer når folk ar forskjellige meninger. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Det har jo med det å ha "Standarder" vite hvem jeg er, hva jeg står for. Så når noen eller noe bryter med det, går jeg i et kamp modus for å forsvare verdier jeg har. Om det ga noen som helst mening. Absolutt! Eg undrast berre om du meinte at dei som ikkje synest DRM saka var noko problem hadde svak sjølvinnsikt. 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Hæ? Hva handler alt dette om? Du skrev tidligere at MS fikk mye pes tidligere pga de gjorde som de gjorde. Folk hatet stort sett mest på DRM always online implementering deres. Og nå får de pes pga de fjerner original designet til konsollen. Vell selfølgelig? Hvorfor skulle de ikke få det? Det burde være åpenbart at de trakk seg litt til siden for å diskutere oppførselen til alle oss forbrukere rundt om, Sony og utviklerne før de gjorde en forandring. Men hvorfor måtte de forandre de andre systemene? Var det for å prøve å lage et poeng ut av noe, at "egentlig" så hadde vi rett, men nå skal vi bøye oss i støvet og gjøre som "dere vil"? Så er det en unnskyldning for at de da kan fjerne litt for å legge til litt? Hvorfor kan man ikke bare være 100% forbruker vennlige og gi oss valgene selv, fremfor å legge til og ta ifra systemene, særlig når det uansett har vært designet og var godt på vei til konsollen? La oss som ønsker de "gamle" godene få beholde dem, eller la utviklerne velge selv hva som vil være og hva som ikke vil være mulig med deres digitalt solgte spill. Hvis utviklerne mener at det vil være en fordel for dem om deres spill kan lånes bort som en demo til folk på vennelisten til kjøperen så hvorfor ikke? Ha en mulighet til å skru av online DRM sjekk slik at konsollen fungerer uten internett, men skru så da også av muligheten til å legge til nye spill, slik at piratkopiering sperres. Jo fler valgmuligheder jo bedre er ihvertfall min mening. Det blir uansett tullete å begynne å grine til de som skrek høyt tidligere og var missfornøyde rundt DRM løsningen deres, det er ikke "oss" dere skal rette siktet mot, men MS som står og drar i spakene. Det skal dog sies at jeg mener at det de har gjort nå er uansett en positiv ting, selv om det kunne ha vært enda bedre. Og dette har gjort at jeg nå vurderer konsollen igjen. Ja, jeg skrev det du sier der tidligere, og jeg skriver nettopp det fremdeles. Igjen, jeg vet ikke, men jeg mistenker at den veldig brede kollektive tankegangen om at alt DRM er ondt gjorde at de derfor fjernet alt som hadde med DRM å gjøre. Jeg skrev om dette i innlegget du siterer. Kan gjerne skrive det samme svaret igjen om du ønsker. Jeg vet ikke hvor du får det fra at jeg vil at noen skal bøye seg foran meg eller andre som liker tanken på et bedre digitalt tilbud. Jeg lurer enda mer på hvorfor du tror jeg på noe måte var "for" DRM i den formen Microsoft først presenterte det heller. Videre interesserer jeg meg veldig lite for hvor mange som er enig med meg eller bøyer seg for meg. Jeg skrev det bare for å lufte tankene mine om en mulig grunn til hvorfor denne endringen nå har skjedd. Jeg er ikke ute etter å peke fingre på noen, verken her på forumet eller andre steder og om du har lest innleggene mine siden E3 har du også lest at jeg har vært negativ til mye av hva Microsoft har gjort, inklusive den aggressive DRMen, situasjonshåndteringen deres og også hvordan de nå svarer på kritikken med å gjøre det bedre på enkelte punkter, men verre på andre. Så nei, jeg er absolutt ikke ute etter noen form for "vi hadde rett". Igjen så spør du feil person. Jeg kan ikke svare deg på hvorfor ikke Microsoft har gjort dette, men jeg kan fundere og spekulere i hvorfor de gjør det, og det er det jeg gjorde i bl.a det innlegget du nå siterer meg i. Jeg er helt enig med deg. Kan ikke huske å ha skrevet noe annet heller. Igjen så er jeg helt enig med deg. Eeeenda en gang: Jeg peker ikke noen fingre på "dere". For meg er det bare "oss". De som likte DRMen, de som ikke likte DRMen, de som likte den digitale spilldistribusjonsmodellen. Jeg har ikke noe skille mellom noen av dem. Det er alle oss. Spillerne. Jeg var selv ikke noe fan av DRM løsningen de først kom med og jeg er ikke noe fan av at de nå legger planen for digitalt kjøpte spill dødt. Jeg har aldri skrevet noe annet enn at jeg ønsker meg begge deler og med det også flest mulig valgmuligheter. Om du føler at jeg sikter på deg så kan du trøste deg med at jeg ikke trykker inn avtrekkeren så lenge det er noen av oss der. Samme her. Jeg synes det er positivt at de går tilbake på den aggressive DRMen på fysiske plater, men samtidig atde kunne håndtert situasjonen med digitale spill langt bedre. Litt ris sammen med sukkeret Jeg undervurderte Lakus trudde disse folkene var respektable folk men de har verre fanboy i seg en oss. Ja, vi er rett og slett jordens avskum 2 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 At nokon land er fattige er eit faktum. At dette har noko med lanseringsplanen til Xbox One å gjere blir å strekke strikken veldig longt. Når ein skal lansere eit produkt, som er avhengig (i noko mindre grad no kanskje) av ein SaaS slik som Xbox'en er, er det viktig at ein kan garantere ei gitt tilgjengelegheit på tenesta. Dersom dei hadde sluppe maskina i heile verda samtidig, og ryggraden til systemet, nemlig, Xbox Live hadde gått ned i kneståande over ei lengre periode ville det vært fullstendig katastrofe. Ved å lansere på denne måten, kan dei i mykje større grad garantere oppetid og stabilitet. Er det verkeleg så vanskeleg å forstå? :-) Det er jo ingen som forlanger at Microsoft skal lansere maskinen sin på Island og i Hellas, det man ønsker er muligheten til å kjøpe en maskin i Danmark eller Italia, og ta den med og bruke den i et av de ovennevnte landene. Når det gjelder stabilitet og oppetid er det ikke hvilket land maskinen brukes i som er avgjørende, men hvor mange maskiner som til enhver tid er oppkoblet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Er helt enig med Joe. Litt sarkastisk, så dere som var fan av digital deling, ikke bli fornærmet. http://www.youtube.com/watch?v=xcXdWRJ-xb4&feature=c4-overview&list=UUsgv2QHkT2ljEixyulzOnUQ Du er ganske fanboy selv må jeg si? Nei jeg snakket om DRM fanboys. Jeg må spørre hva er en Forumveileder ? Både du og THomas er ganske streng på meninger, så det må vere noe annet en tråd varsling. Glemte å si at vi også får tilgang til å behandle rapporter, og at jeg derfor er fullstendig klar over at enkelte her ikke har likt at jeg er i mot restriksjonene som nå er fjernet. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Ja, jeg skrev det du sier der tidligere, og jeg skriver nettopp det fremdeles. Det var rimelig mye annet som ikke omhandlet det hvertfall jeg diskuterte i posten din i tillegg. Det jeg reagerte på er jo din uttalelse rundt: "Damned if you do, damned if you dont.". Det er ihvertfall ikke slik jeg føler det, selv om folk nå reagerer på at det andre ble tatt bort, så er det fremdeles MS man må rette dette mot, og ikke Sony, oss eller tabloiden. Igjen, jeg vet ikke, men jeg mistenker at den veldig brede kollektive tankegangen om at alt DRM er ondt gjorde at de derfor fjernet alt som hadde med DRM å gjøre. Jeg skrev om dette i innlegget du siterer. Kan gjerne skrive det samme svaret igjen om du ønsker. DMR er ondt hvis det blir tvunget på forbrukeren. Enig? Særlig når det er der for å ramme "slemme" hackere, da hele forbrukerbasen må lide for noe en liten gruppe mennesker gjør på en konsoll. Altså piratkopiering. Mulig dette er større enn jeg vet, men jeg kjenner ihvertfall ingen som har piratkopiert noe på en konsoll. Det eneste jeg gjorde var å chippe min originale Xbox for å få inn mediasenter til den slik at den kunne spille av filmer. Jeg vet ikke hvor du får det fra at jeg vil at noen skal bøye seg foran meg eller andre som liker tanken på et bedre digitalt tilbud. Jeg lurer enda mer på hvorfor du tror jeg på noe måte var "for" DRM i den formen Microsoft først presenterte det heller. Videre interesserer jeg meg veldig lite for hvor mange som er enig med meg eller bøyer seg for meg. Jeg skrev det bare for å lufte tankene mine om en mulig grunn til hvorfor denne endringen nå har skjedd. Jeg er ikke ute etter å peke fingre på noen, verken her på forumet eller andre steder og om du har lest innleggene mine siden E3 har du også lest at jeg har vært negativ til mye av hva Microsoft har gjort, inklusive den aggressive DRMen, situasjonshåndteringen deres og også hvordan de nå svarer på kritikken med å gjøre det bedre på enkelte punkter, men verre på andre. Så nei, jeg er absolutt ikke ute etter noen form for "vi hadde rett". Her har du missforstått. Jeg har aldri trudd at du var for DRM, og jeg har aldri sakt at jeg mener du vil at folk skal "bøye seg" forran deg - hva nå enn det betyr. Jeg snakket om MS og deres mulighe tanker til hvorfor de fjernet det "gode" fra det forrige systemet, ikke hva dine tanker var. Det var rettet som et hypotetisk spørsmål mot MS og deres mulige tankegang, og ikke deg. Igjen så spør du feil person. Jeg kan ikke svare deg på hvorfor ikke Microsoft har gjort dette, men jeg kan fundere og spekulere i hvorfor de gjør det, og det er det jeg gjorde i bl.a det innlegget du nå siterer meg i. Så hvorfor denne "Damned if you do, damned if you dont." sitatet ditt? Jeg forstå det dit henn at du mente at de aldri kan gjøre noe riktig uten at noen reagerer. Jeg mener at de fortjener reaksjonene ettersom de fremdeles kunne ha løst dette på en bedre måte - se mine eksempler på det. Jeg er helt enig med deg. Kan ikke huske å ha skrevet noe annet heller. Slutt å sett deg på bakbeina. Det var ikke rettet mot deg. Samme her. Jeg synes det er positivt at de går tilbake på den aggressive DRMen på fysiske plater, men samtidig atde kunne håndtert situasjonen med digitale spill langt bedre. Litt ris sammen med sukkeret Med dette så er vi enige. Så da må man vell fyre opp med enda en runde "meme's" og generell høy snakk på nettet slik at man får valgmuligheten? Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 [/size] Mulig dette er større enn jeg vet, men jeg kjenner ihvertfall ingen som har piratkopiert noe på en konsoll. Det eneste jeg gjorde var å chippe min originale Xbox for å få inn mediasenter til den slik at den kunne spille av filmer. Det er nok mye større enn du vet Piratkopiering på Xbox 360 er et stort fenomen. Utrolig mange som har hatt 2 xbox'er, en som er firmware hacket og har hatt piratkopierte spill, og en annen Xbox uhacket for live spilling. Det finnes også enkelte som tilbyr tjeneste for å "flashe" (endre software i dvd-romen), så dette er faktisk en business for noen. Men jeg synes dette er fryktelig vinglete av Microsoft, først bruke mye ressurser på det ene, og så plutselig mene at de endrer kravene for kundene sin skyld. Ja greit nok, men det er kun av egne interesser med tanke på hvordan denne shitstormen om Xbone har foregått de siste ukene. Lenke til kommentar
Giske Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 http://pastebin.com/TE1MWES2 The premise is simple and elegant, when you buy your games for Xbox One, you can set any of them to be part of your shared library. Anyone who you deem to be family had access to these games regardless of where they are in the world. There was never any catch to that, they didn’t have to share the same billing address or physical address it could be anyone. When your family member accesses any of your games, they’re placed into a special demo mode. This demo mode in most cases would be the full game with a 15-45 minute timer and in some cases an hour. This allowed the person to play the game, get familiar with it then make a purchase if they wanted to. When the time limit was up they would automatically be prompted to the Marketplace so that they may order it if liked the game. Til alle de som proklamerte family sharing som verdens beste ting ever. Latterlig. 4 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Så i bunn og grunn så klager alle over at de nå mister muligheten for å teste en demo som varte i 1 time. Trur aldri jeg hadde orket å laste ned et helt spill på 10-20g kun for å sjekke det ut 1 time, da er det faktisk bedre å se en youtube video, eller prøve spillet hos kameraten. Men det er nå min mening, som da også er rettet opp mot det faktum at jeg ikke har nett til å kunne deligere en boks til å kun laste ned noe i 4-6 timer kun for 1 time demo. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Det har ihvertfall aldri hatt klare retningslinjer, i motsetning til hva noen har sagt. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Litt småkrangling er å forvente når to konsoller akkurat har blitt annonsert. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Det er bare masse svar til oophus i spoileren. De som ikke bryr seg skal få slippe masse sitatruter Det var rimelig mye annet som ikke omhandlet det hvertfall jeg diskuterte i posten din i tillegg. My bad. Blitt mange innlegg i dag så gikk litt i surr. Men mener du at du ikke skjønner hva jeg mener eller hva Microsoft vil? Det jeg reagerte på er jo din uttalelse rundt: "Damned if you do, damned if you dont.". Det er ihvertfall ikke slik jeg føler det, selv om folk nå reagerer på at det andre ble tatt bort, så er det fremdeles MS man må rette dette mot, og ikke Sony, oss eller tabloiden. Jeg retter det ikke mot dere (jeg mener iallefall ikke å rette det mot noen) Jeg tok opp en spekulerende forklaring på hvorfor deling av digitalt kjøpte spill ble tatt vekk plutselig, det var ikke ment som noe "fuck deg dere tok dette fra meg". Og selv om det direkte hadde vært oss som mislikte DRMen og de høylytte om saken sin "skyld" at Microsoft overreagerte med å ta vekk alt som hadde med det gamle systemet å gjøre, inkludert digital deling, så ja, det er fremdeles Microsoft som tok det bort, ikke noen andre. Helt enig. DMR er ondt hvis det blir tvunget på forbrukeren. Enig? Særlig når det er der for å ramme "slemme" hackere, da hele forbrukerbasen må lide for noe en liten gruppe mennesker gjør på en konsoll. Altså piratkopiering. Mulig dette er større enn jeg vet, men jeg kjenner ihvertfall ingen som har piratkopiert noe på en konsoll. Det eneste jeg gjorde var å chippe min originale Xbox for å få inn mediasenter til den slik at den kunne spille av filmer. 100% enig. Samme som med filmer. Eneste gangene jeg faktisk ser de Anti-Piracy reklamene man ikke kan spole over er når jeg faktisk har kjøpt en Blu-Ray. Pirater ser aldri den og det er derfor kun til bry for kundene, som selvfølgelig er noe førrbainnja toillj. Her har du missforstått. Jeg har aldri trudd at du var for DRM, og jeg har aldri sakt at jeg mener du vil at folk skal "bøye seg" forran deg - hva nå enn det betyr. Jeg snakket om MS og deres mulighe tanker til hvorfor de fjernet det "gode" fra det forrige systemet, ikke hva dine tanker var. Det var rettet som et hypotetisk spørsmål mot MS og deres mulige tankegang, og ikke deg. Jeg fikk ikke med meg at du snakket om Microsoft. Siden hele innlegget ditt var en liste, og dette var på neste linje så antok jeg bare at det var et svar til meg ang innlegget mitt. Ble derfor litt undrende når du snakket om at noen skulle bøye seg i støvet for noen andre Så hvorfor denne "Damned if you do, damned if you dont." sitatet ditt? Jeg forstå det dit henn at du mente at de aldri kan gjøre noe riktig uten at noen reagerer. Jeg mener at de fortjener reaksjonene ettersom de fremdeles kunne ha løst dette på en bedre måte - se mine eksempler på det. De som synes DRMen var grei blir furt om DRMen blir borte og de mister muligheten til å f.eks kunne slippe unna å bruke plata. De som ikke liker DRMen hadde blitt furt dersom de ikke tok det vekk. Jeg som liker at de tok vekk DRMen, men ikke liker at jeg mistet digital deling furter litt nå. Jeg er helt enig i at de kunne løst det mye bedre, og det er også noe av det jeg har skrevet mest om både i går og i dag. Damned if you do, damned if you dont-sitatet var vel ment som en "man kan ikke blidgjøre alle". Selv om de hadde inført En DRM-fri Xbox One med deling av digitale spill mellom venner ville det vært noen som savnet muligheten til å slippe og ha plata i boksen. Så ja, jeg mener at de aldri kan gjøre noe perfekt. Noen kommer til å reagere uansett. Det er fakta. Det var ikke ment som noe støtte til hva enn det er Microsoft driver med, bare en slags observasjon. Jeg er selv av den oppfatning at det handler om å velge det minst onde blant flere onder, så får de restrerende nesten bare leve med at det ikke gikk som de ville. Og ja, jeg synes det å måtte ha plata i boksen er helt greit kontra DRMen de hadde. Mye bedre. Slutt å sett deg på bakbeina. Det var ikke rettet mot deg. Igjen. Du skrev et innlegg i en form av en liste hvor det meste var rettet til meg, så jeg antok at dette igjen var et spørsmål/kommentar til noe jeg hadde skrevet. Så da må man vell fyre opp med enda en runde "meme's" og generell høy snakk på nettet slik at man får valgmuligheten? Jeg har ikke noen høygafler eller fakler å jage Microsoft med, så jeg etterlater den oppgaven til denne stilige fyren: http://pastebin.com/TE1MWES2 Til alle de som proklamerte family sharing som verdens beste ting ever. Latterlig. Var ikke klar over at det var sånn det systemet ville virke da denne informasjonen ikke var tilgjengelig før nå, og om den har vært det så har jeg iallefall ikke fått det med meg før nå. Men jeg vil fremdeles stå for min mening om at at dette er et - selv om det er et ufattelig lite et, på grensen til ubrukelig - skritt oppover fra det hølet av et krater digitalt eide spill er i dag. I dag kan man i beste fall prøve en demo om utvikleren har laget en demo, ellers får man se på YouTube-videoer. Det å faktisk kunne prøve et spill, selv om det bare er noen få minutter er bedre enn ingenting. Selv om denne funksjonen bare burde hett "Prøv en demo av alle spillene". Endret 20. juni 2013 av Lakus Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Vell, de som startet med å kalle denne annonseringen for pysete, teit osv har jo stilnet bort, så det er jo åpenbart at de har latt dette synke litt og har innsett hvor utrolig trist de uttalelsene var. ^^ Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 om det stemmer var vell ikke akuratt "sharing" så mye å ofre for å slippe DRM og få selge spillene sine. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Absolutt! Eg undrast berre om du meinte at dei som ikkje synest DRM saka var noko problem hadde svak sjølvinnsikt. Etter min mening, gir DRM deg mindre valg, og straffer de som betaler for spillene. Da du aksepterer at dette skjer, mister man kanskje de verdier man har ved at når man kjøper en, så vare skal man ha fullmakt til å gjøre hva som helst med varen. Med DRM blir dette litt vanskelig. Endret 21. juni 2013 av Dore123m Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 21. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2013 Til alle de som proklamerte family sharing som verdens beste ting ever. Latterlig. Nå er du etterpåklok da. Det ble fortalt at med family sharing kunne man spille et spill man delte, og man kunne spille sammen på multiplayer f.esk. Om det som står der er ekte så gjør det virkelig ingenting om funksjonen er borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå