Gå til innhold

Microsoft presset til retrett - dropper DRM og "always online"! (XBOX ONE)

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XO ble uten tvil mindre attraktiv etter gårsdagens nyhet. De hadde en bra visjon, kasta den på søppeldynga. Enkelt og greit. Nå kan jeg ikke spille Forza for så å skifte til blu-ray film f.eks på et sekund, det er så kjipt. Family sharing virket også som noe originalt og noe som ville promotert XO på en bra måte. Alt vi går glipp av nå fordi folk er redde for forandring. Folk som skal tviholde på spillene sine og eie alt... Seriøst, bare samlere bryr seg, og thats it! Kaste en visjon på søppeldynga for å tilfredsstille samlerne. Idiotisk.

Vi hadde valget mellom noe ekstremt spennende og Sonys kjedelige PS4.

Nå blir valgene så og si identiske. Eneste som gjør XO mer spennende er spillene og tilkoblingsmulighetene.

*sukk*

• Liker 2
Lenke til kommentar

Faller det ut? Helt sikkert? Da blir jeg skuffet, det var en deilig feature!

Det er ikke plass til både Forza-disken og en Blu-ray i samtidig. Så switching fra tv og til spill vil nok fungere, men ikke fysisk spill til en Blu-ray.

Jo mer jeg tenker over denne endringen jo tristere blir det. Synd at vi aldri fikk sjansen til å prøve Xbox One sånn som MS ville det engang.

Endret av johnviggo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

...men herregud da. Det er fortsatt fullt mulig å bytte spill uten å være nødt til å reise seg. Det er bare å kjøpe den nedlastbare versjonen.

Helt enig, men jeg elsker å kjøpe collectors editions og slikt, da gidder jeg ikke å kjøpe dobbelt opp. Og dersom jeg installerer spillet, så må jeg fortsatt ha cd'en. Xboxen min står ett stykke unnda der jeg sitter, så der litt småirriterende. Og jeg hadde gledet meg til å spille SP-spill mens jeg ventet på MP-lobby.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dessverre så tror jeg han har rett.. http://www.pressfire...il-skyte-i-vret

Og jeg er enig at det var nok ikke forbrukere som fikk Microsoft til å skifte, men Sony.

Jeg er både enig og uenig.

Microsoft hadde sannsynligvis ikke snudd dersom Sony hadde tatt i bruk lignende DRM. Samtidig må det dog sies at de heller ikke hadde snudd dersom forbrukerne/Internettet hadde reagert med likegyldighet.

Det var en kjedereaksjon og en kombinasjon av flere faktorer som tvang Microsoft til å krype til korset.

Lenke til kommentar

Dessverre så tror jeg han har rett.. http://www.pressfire.no/nyheter/PC/7156/-Forvent-flere-pc-og-mobilspill-og-mikrotransaksjonene-vil-skyte-i-vret

Og jeg er enig at det var nok ikke forbrukere som fikk Microsoft til å skifte, men Sony.

Tapet utviklerene har fordi de ikke tjener på bruktspillsalget kommer til å minske ettersom flere kommer til å å kjøpe spillene digitalt. Jeg kommer i allefall ikke å kjøpe på disk lengre. Men så er vi i norge litt heldigere enn de fleste andre. Kanskje om de hadde gjort det slik at man kunne den digitale versjonen inkl alle fremtidige expansions e.l. For 10 dollar mer, da hadde flere valgt digitalt. Tror det er mange muligheter for å få bukt med dette, MS valgte bare så feil som det er mulig.

Lenke til kommentar

Og nå ser man Gamestop applauderer gårsdagens nyhet fra MS. Det burde være en varsellampe. Gamestop er en direkte årsak til hvorfor utviklere sliter med inntekten.

Vi ser jo støtt og stadig at folk mister jobben sin nettopp i denne bransjen grunnet dårlig selskapets dårlige inntekt. Dette hjelper ikke akkurat den saken. Ble litt mindre gira på Xbox One etter denne nyheten =(

Bruktsalg er enten for folk som i utgangspunktet ikke ville hatt råd til spillet når det kom ut som nytt og/eller de som ikke er så interessert i spillet at de gidder å kjøpe det nytt.

Dette er trolig folk som ikke ville kjøpt og spilt spillet på andre måter om det ikke hadde vært for at de hadde eksistert.

Lenke til kommentar

Ja, selvsagt er det pga" hyttegamer". Viser jo bare at du ikke forstår greia.

Joda, jeg forstår greia, og skjønner jo selvfølgelig at det er flere grunner til at de endrer taktikk.

Syns likevel det er trist å tviholde på dette gamle systemet. Prisen for de nye funksjonene er en pris jeg er villig til å betale (ofre muligheten til å spille etter ett døgn uten internett, ofte bruktsalg på finn.no osv.).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...