BlastyTrasty Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Så det nytter faktisk å klage? Hyl høgt nok, lag meme og liknande.Samme prosedyre som vert nytta nede i Midtausten. 3 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 It’s worth remembering that the DRM changes don’t make the Xbox One an offline console; games which require cloud processing will need an always-on Internet connection, like any MMO or online multiplayer game. For en rar ting å skrive. Om spillet krevet nettilgang fordi det har multiplayer, er et MMO, eller har funksjoner i cloud, så er det allikevel en offline-konsoll, selv om spillet ikke er det. Les du, og forstår kva som står før du vel å kommentere? 3 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg synes også vi mister mye, men vi får mye også. Så det er kanskje balansert? Jada, absolutt. Ein får berre undrast kva som no skal bli det neste problemet. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Kan jeg nå kjøpe spill fra hele verden å spille det her i Norge? Tidligere så har jeg kun kunne kjøpt fra Europa vel? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Kan jeg nå kjøpe spill fra hele verden å spille det her i Norge? Tidligere så har jeg kun kunne kjøpt fra Europa vel? Stemmer det Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Stemmer det Ah! Det liker jeg faktisk. Nå kan jeg endelig kjøpe fra Ebay og spare litt cash! Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Vannvittig bra artikkel: http://gizmodo.com/the-xbox-one-just-got-way-worse-and-its-our-fault-514411905?utm_campaign=socialflow_gizmodo_twitter&utm_source=gizmodo_twitter&utm_medium=socialflow Eit par utdrag: The Xbox One Just Got Way Worse, And It's Our Fault But wait!, you shout. Steam is CHEAP cheap, and it has crazy sales. We love Steam! Micro$oft is nothing like that. Well, no, it isn't now, but Steam was once $team, too. It was not always popular, and its licensing model was once heavily maligned. Given time, though, it's now the only way almost every PC gamer wants to play games. haring games would have worked either by activating your Live account on someone else's Xbox One, or by including them in your 10-person share plan, which would not have been limited to "family.". Details on that had been scarse, but even the strictest limitations (one other person playing any of the shared games from your account) would have been a HUGE improvement over the none that we have now. We don't get that now. You would also, as it happens, have been able to share your digitally purchased games. That's a REALLY BIG DEAL. We won't be able to do that now, though. We still have to use the disc for games we buy physically. This is the loss of some of the most future-facing features of the system, things that changed and challenged the traditional limitations of console gaming. We are literally standing in stasis, refusing to move forward, at the behest of those who are loudest and not ready for the future. But today also proves how widely that nerd-influence can swing an entire generation of hardware, based solely on the whims of internet jokes based on information that isn't even accurate, and tinfoil fears about worst-case scenarios. Endret 20. juni 2013 av BlastyTrasty 4 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Ah! Det liker jeg faktisk. Nå kan jeg endelig kjøpe fra Ebay og spare litt cash! Velkommen til en åpen verden, sier jeg bare. Godt at Microsoft også innfører dette nå. Sjekk ut www.videogamesplus.ca, alltid mye bra tilbud. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Eneste problemet er vel tollgrensen. 200 kr er ikke mye penger, men jah. Hvor lang tid er leveringen derfra? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Det er sant. Levering er jeg usikker på, har et spill i bestilling der nå som ble sendt på tirsdag, vi får se hvor lang tid det tar. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Ja, jeg er helt syk. Kanskje jeg skal si opp leiligheten min som jeg har betalt 2,5 millioner for, og heller gå inn på leiemarkedet, fordi det har ingenting å si. Eneste forskjellen er at jeg da har en husvert som kan bestemme hvor lenge jeg kan leie, og ellers alt meg måtte foreta meg. Det er faktisk ikke så annerledes med spillene, dersom Microsoft hadde kommet gjennom med opplegget de først planla. Det er flott at du har kjøpt deg leilighet til 2,5 mill, men til og med du må synes at det er bittelitt søkt å dra opp en leilighet til sammenlikning med et spill? Argumentet ditt gjennom hele denne tråden har vært fraværet av muligheten til å eie spillet, som om MS, et av verdens største selskaper, ikke ville kommet med en oppdatering hvis de skulle bestemme seg for å ta ned serverne en gang i fremtiden. Jeg tviler sterkt på at MS heller hadde gått for negativ publiset der. Da hadde det blitt hylekor da. Når det er sagt, så fins det andre og bedre måter å gjøre dette på. Èn måte er å ha en mulighet for bruker til å låse individuelle spill til brukernavn slik at spillet ikke kunne selges eller lånes bort. Da kunne spillet bli spilt offline, uten å måtte logge seg inn innimellom. Hvis man en gang hadde lyst til å selge spillet, måtte man "låse opp" spillet igjen. Da kunne man lånt det bort som digital kopi, eller solgt det. Med dette kunne man fått det beste fra to verdener, og man hadde sluppet å ha platen i mens man spiller. 3 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Les du, og forstår kva som står før du vel å kommentere? Spillene er online, ikke konsollen. Lenke til kommentar
McCracken Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Denne generasjonen som så ut til å bli så spennende... føles som et antiklimaks hvor alt er tilbake til "normalen". Litt skuffet, men forståelig avgjørelse økonomisk for ms. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Men det er ingen vits å klage på at vi må bytte disker fysisk. Microsoft så at de kunne tapte utrolige mange kunder på dette, og for de som følger med så drives Microsoft som alle andre selskaper, av profit. Om de hadde tapt 25 % potensiale kunder (om man tar utgangspunkt i at 3/4 ville ha PS4 og da går utifra at 50/50 er en grei deling) så snakker vi ganske mange millioner kroner. For ikke å snakke om alle spillene vi ikke ville fått til Xbox grunnet PS4 dominansen. Er det kjedelig at Microsoft går flere år tilbake med visjonen? Ja, selvfølgelig. Men er det verdt det? Ja, på dette tidspunktet så er det den eneste muligheten. Kunne man gjort ting på en annen måte så alle ble fornøyde? Absolutt, det er mulig, men Microsoft ga oss enten eller og det funker ikke så tidlig. Eksempel på hvordan de kunne gjort det er et tidligere nevnt eksempel: 1. Spill uten disk og installer spillet på harddisken - Sjekk hvert døgn 2. Spill med disk og installer spillet på harddisken - Ingen sjekk (disken er sjekken) 3. Spill med disk og uten installasjon - Ingen sjekk (disken er sjekken) I tillegg kunne man delt digitalt om man ønsket (krever sjekk online) eller med disk (krever ingen sjekk (disken er sjekken)). Endret 20. juni 2013 av Emils. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Blir mindre utvikling enn håpet på, men om vi får noen dager til å se dette så blir det bra uansett. Det vi mister er den digitale delingen og spill uten disk. Resten som de har lovet er der. Så jeg tror neste generasjon blir bra uansett! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Les du, og forstår kva som står før du vel å kommentere? Hva er det du prøver å antyde? Det er spillene som krever cloud/online, ikke konsollen. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Vannvittig bra artikkel: http://gizmodo.com/t...dium=socialflow Eit par utdrag: The Xbox One Just Got Way Worse, And It's Our Fault But today also proves how widely that nerd-influence can swing an entire generation of hardware, based solely on the whims of internet jokes based on information that isn't even accurate, and tinfoil fears about worst-case scenarios. Har alltid sagt det, den generelle kunde er en idiot! Er "vår" egen skyld at vi mister fremgangen som det lå an til at vi fikk. (nå sier jeg ikke at ALT var positivt) 5 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Nei, noen cloud spill kan spilles offline, med engang du kobler til nettet så synkroniserer den med cloud-tjenesten. Så vil det jo bli noen/mange? spill som må ha kobling til cloud hele tiden. Jeg vet om noen steam spill som lagrer alt profile infos på cloud, men kan spilles offline forde. Dette bør de informere om klart om. Det kan være enkelte som kjøper konsollen for å bruke den helt frakoblet, så kan det være trist å bli møtt av en online-vegg. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Det sier jo selv at mmo, multiplayer spill vil være online 24/7, burde ikke trenge å informere om det i 2013. 2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2013 Det sier jo selv at mmo, multiplayer spill vil være online 24/7, burde ikke trenge å informere om det i 2013. Selvfølgelig, men det må være lov å forvente at spill som Forza ikke skal kreve konstant nettilkobling. Det var slik jeg forstod det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå