Gå til innhold

Trening med vonde håndledd

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har slitt med vonde håndledd siden august ifjor, og har både vært hos lege, fysioterapaut( det var vel mest for ryggen) og manuelterapaut. Ikke noe har hjulpet.

De sier.. tren de øvelsene som ikke er vonde, så går det over av seg selv, vel det har det ikke gjort, og med de tøyeøvelsene jeg har fått(og funnet på nettet) føles det bare ut som jeg provoserer "skaden".

Så jeg lurer egentlig på om jeg kan trene Markløft, benk eller slike øvelser i det hele tatt? selv med lav belastning(høyreps)

eller bare trene bein resten av livet? tragisk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke øvelser gjør vondt? Er det noen gang vondt utenom trening, i.e. spesielle bevegelser? Om dette kun forekommer i øvelser hvor du har betydelig bevegelse i håndleddet, ser jeg ingen problemer med markløft eller benk (med strake håndledd, null bøy). Dette må du nesten kjenne på selv, fordi trening skal ikke gjøre vondt i den forstand; skikkelig smerte tyder som regel på overbelastning eller dårlig/feil teknikk.

Lenke til kommentar

Om du har stive sener eller medfødt liten bevegelighet i håndleddene, kan det lett oppstå smerter og betennelse ved pressøvelser, pushups, franskpress og andre øvelser hvor håndleddene har legg for å "falle bakover". Om det er disse øvelsene som gir deg problemer, er løsningen å strekke ut og styrke håndleddene dine. Jeg hadde selv dårlig bevegelighet i håndleddene som gjorde at jeg fikk betennelse hver gang jeg gjorde flate pushups. Gradvis tøying og styrking - nå kan jeg stå på henda uten problemer.

Ved pressøvelser er det viktig at du passer på å holde håndleddet rett og ikke la hendene falle bakover.

Om det er andre øvelser som plager deg, er det uansett nyttig å strekke ut og styrke håndleddene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...