Gå til innhold

[Løst] Trenger jeg antivirus (til WIndows), og hva er å anbefale (gratis)?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har du forsøkt å laste ned i det siste, eller snakker du om noe du gjorde tidligere? Jeg laster ned "FREE", altså filen "mbam-setup-1.75.0.1300" - noe som jeg ser er en prøveversjon når jeg åpner programmet.

Jeg tror egentlig ikke det er noen prøveversjon, siden jeg ikke trenger å registrere meg for å kjøre det - men jeg er usikker på hva som skjer når de 14 dagene går ut.

... Du må hake av helt på slutten av installasjonen, så unngår du prøveversjonen.

HER ER ET BILDE SOM VISER HVA JEG MENER: pStxKbp.png

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Du må hake av helt på slutten av installasjonen, så unngår du prøveversjonen.

HER ER ET BILDE SOM VISER HVA JEG MENER: pStxKbp.png

Dritt ass.

Jeg forsøkte å avinstallere, og installere på nytt. Da fikk jeg ikke det første alternativet... skal prøve å avinstallere på nytt og se om det er noe jeg kan slette i programfil-katalogen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dritt ass.

Jeg forsøkte å avinstallere, og installere på nytt. Da fikk jeg ikke det første alternativet... skal prøve å avinstallere på nytt og se om det er noe jeg kan slette i programfil-katalogen.

Du får det nok opp. Husk å bruk den filen jeg snakket om, og ikke betalings versjonen.

Trenger forøvrig ikke virusprogram på OS X, sjansene for å få noe er mikroskopiske. Eneste det gjør er å trege til systemet!

Grunnen til at du ikke får så fort virus på Mac er da Apple lagde systemet på en sikker måte, og at de har gjort det vanskelig for crackere å lage virus. I dag blir det mer og mer virus til Mac og, så ikke tro at en er sikker på Mac.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Du får det nok opp. Husk å bruk den filen jeg snakket om, og ikke betalings versjonen.

Du har ikke en direktelenke til fila? Jeg får det altså ikke opp. Når jeg avinstallerer og restarter ligger det heller ingen til under Programfiler. Så jeg vet ikke hva som er feil jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Grunnen til at du ikke får så fort virus på Mac er da Apple lagde systemet på en sikker måte, og at de har gjort det vanskelig for crackere å lage virus. I dag blir det mer og mer virus til Mac og, så ikke tro at en er sikker på Mac.

For å utdype litt, OS X er Unix-basert , og er derfor mindre utsatt for skadevare ikke bare på grunn av at brukerbasen er mindre, men også fordi Unix sitt design har bl. a. andre metoder for rettighetsbehandling.

Når du installer Windows, så blir du gitt en administrator-konto med en gang mens i f. eks. Unix-lignende operativsystemer, blir du gitt en konto med få rettigheter og du må derfor godkjenne med passord hver gang en tjeneste eller et program trenger administrator-tilgang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

For å utdype litt, OS X er Unix-basert , og er derfor mindre utsatt for skadevare ikke bare på grunn av at brukerbasen er mindre, men også fordi Unix sitt design har bl. a. andre metoder for rettighetsbehandling.

Når du installer Windows, så blir du gitt en administrator-konto med en gang mens i f. eks. Unix-lignende operativsystemer, blir du gitt en konto med få rettigheter og du må derfor godkjenne med passord hver gang en tjeneste eller et program trenger administrator-tilgang.

Trodde det var basert på Linux (ligner utrolig på det ihvertfall), tok vist feil. Men jeg forstår hva du mener så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...