Rivality Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Hei! Jeg kjøpte en HP phoenix gaming pc for over 1 år siden hos Siba. Produktens navn er H9-1050sc. Etter å ha gamet i en stund, fra 20-50 min, omstarter pcen plutselig. Skjermen slås av og PC-en startes på nytt automatisk. Jeg sjekket temperaturen på pc-en mens jeg spilte league of legends, og den gikk opp til 99 grader celsius. Jeg antar at feilen har noe med grafikk kortet å gjøre og dårlig tilførsel av luft. Siden dette ikke er en PC jeg selv har bygd, tenker jeg å levere den til Service hos Siba for å få det fikset. Vil reklamasjon dekke dette? Jeg har ikke tuklet med hardwaren til pc-en. Eller kan det hende at problemet ikke er det jeg har antatt? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Hvilken temperatur sjekket du? Regner med at det er GPU, har du sjekket om det er mye støv? Er nok verre enn litt støv hvis den blir så varm at den overoppheter, men det er iallefall best-case scenario. Ikke bryt garantien ved å åpne den hvis du ikke har snakket med Siba først. Lenke til kommentar
Rivality Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Hvilken temperatur sjekket du? Regner med at det er GPU, har du sjekket om det er mye støv? Er nok verre enn litt støv hvis den blir så varm at den overoppheter, men det er iallefall best-case scenario. Ikke bryt garantien ved å åpne den hvis du ikke har snakket med Siba først. Hvilken temperatur sjekket du? Regner med at det er GPU, har du sjekket om det er mye støv? Er nok verre enn litt støv hvis den blir så varm at den overoppheter, men det er iallefall best-case scenario. Ikke bryt garantien ved å åpne den hvis du ikke har snakket med Siba først. Garantien gikk ut for 4 måneder siden, så lurte på om reklamasjonsrett dekker dette. Det var temperaturen på GPU som jeg sjekket. Litt usikker på om det er mye støv eller ikke, renset pcen for ikke så lenge siden. skal nok ringe Siba imorgen og ta en prat med dem. Er dessverre veldig nysgjerrig på å vite om jeg kan levere den til service og få det fikset med reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Det kan være skummelt der der. Blir den overoppheta kan den ryke, og da kan den ta med seg mer. Hadde et grafikkort selv som ble for varmt og ble ødelagt, og det tok med seg strømforsyninga i samme slengen. Sjekk om du kan gjøre noe for å senke temperaturen, og hvis ikke ville jeg bytta det ut pronto. Lenke til kommentar
Rivality Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Det kan være skummelt der der. Blir den overoppheta kan den ryke, og da kan den ta med seg mer. Hadde et grafikkort selv som ble for varmt og ble ødelagt, og det tok med seg strømforsyninga i samme slengen. Sjekk om du kan gjøre noe for å senke temperaturen, og hvis ikke ville jeg bytta det ut pronto. Finnes dessverre ikke mange muligheter som jeg kan ta til bruk for å senke temperaturen. Håper jeg får fikset dette hos Siba uten å måtte betale... Endret 19. juni 2013 av Rivality Lenke til kommentar
Asle H Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Finnes dessverre ikke mange muligheter som jeg kan ta til bruk for å senke temperaturen. Håper jeg får fikset dette hos Siba uten å måtte betale... Når du sjekka varmen?, sjekka du da på Q-Led'en inne i pc'en. for hvis det sto 99 der, så var ikke det varmen, da var det en kode, som mest sannsynelig betyr at "superintializon installerer" Lenke til kommentar
Rivality Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 Når du sjekka varmen?, sjekka du da på Q-Led'en inne i pc'en. for hvis det sto 99 der, så var ikke det varmen, da var det en kode, som mest sannsynelig betyr at "superintializon installerer" Sjekket ikke Q-Led'en. Har ikke så mye erfaring med sånne pcer, så jeg leverte den til Service. Får se hva som skjer videre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå