Bully! Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Liker du Darkthrone? Sitter og hører gjennom "Panzerfaust"... syns det er veldig mye bra med i alle fall den plata deres, selv om det produksjonsmessige er så som så... Men hva har egentlig det produksjonsmessige å si for kunst? Darkthrone holder jo koken ennå, med råtten lyd. Noen endringer er det. Lyden er litt klarere, selv om den fortsatt er grusom simpel. Musikkstilen er mer i retning punk (opprinnelig punk, ikke "pop-punk"). Kunne aldri utelukkende ha hørt på old school black metal, men forandring fryder... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Har ikke hørt noe særlig på Darkthrone, men plukker frem Burzum og Isengard med ujevne mellomrom. De har mye likhetstrekk, noe deilig 1994 og kirkebrann over seg. Det råtne lydbildet står for mye av sjarmen, litt som støy i et fotografi. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Darkthrone er en av mine store favoritter. Liker igrunn samtlige plater, utenom Goatlord; den er latterlig dårlig. Lenke til kommentar
Egentlig2.0 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Darkthrone er veldig greit å høre på. Liker igrunn samtlige plater, utenom Goatlord; den er latterlig dårlig. og this. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Burzum liker jeg ikke å høre på, delvis fordi det er musikken til en psykopatisk, nazistisk morder, delvis fordi jeg ikke syns det er så bra. Fenriz, derimot, tror jeg er en veldig ålreit person. Jeg hører jo egentlig på musikk uavhengig av hvem de som skriver den er, og jeg syns det er sånn det burde være. Men jeg mistenker Burzum-lyrikken for å være gjennomsyret av menneskefiendtlighet. Så jeg ser ikke helt poenget med å sette det på... Og da snakker jeg oppriktig menneskefiendtlighet - ikke teatralsk misantropi/nihilisme. Lenke til kommentar
N* Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Vikernes er en skam for norge. Men han klarer da å presse ut noen flotte toner f.eks i Dunkelheit. Ellers: Jeg liker Darkthrone. Ja. Lenke til kommentar
objerkis Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Men jeg mistenker Burzum-lyrikken for å være gjennomsyret av menneskefiendtlighet. Så jeg ser ikke helt poenget med å sette det på... Og da snakker jeg oppriktig menneskefiendtlighet - ikke teatralsk misantropi/nihilisme. Graven tåkeheimens saler, I en hall med flesk og mjød, As Flittermice as Satans Spys og En ås i dype skogen fra Transilvanian Hunger samt Quintessence fra Panzerfaust er alle skrevet av Herr Vikernes, riktignok når han var buret inne. Personlig liker jeg både Darkthrone og Burzum, ikke for "budskapet" eller hva de står for, men stemningen i musikken:) Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Transilvanian Hunger er da ikke så verst plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå