Zepticon Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Hei Jeg er ganske fersk på dette med datasikkerhet, men har i den siste tiden blitt mer og mer paranoid. Både mtp på personvern, egen datasikkerhet og hvor trygg filene mine er. Har egentlig ikke noe å sjkule i det hele tatt, men tenker det er en god vane å legge seg til. Så, jeg begynner å tenke på å kryptere diskene mine. Har en OS disk (80gig ssd), en spill disk(120gig ssd), og en ekstern lagringsdisk (3TB HHD USB3.0) Så, er det noen enkel måte å få disse kryptert på, som er sikker, praktisk, og som ikke krever at jeg formaterer alt. Ser også gjerne at det ikke går på bekostning av ytelse. OS og spilldisken er kansje ikke så nøye med kryptering om ytelsen går ned, men lagringsdisken har ingen ytelseskrav sånn sett, så den tenker jeg å kryptere uansett. Så spørsmålet da er om det er noen enkle guider til dette med kryptering jeg kan lese meg opp på, og om det eventuellt er noen som har noen programmer eller metoder å anbefale? Hardware ellers er ett ganske nytt asus kort med Z77(?) brikkesett fra intel. er vell det nye EFI systemet på den også. Endret 19. juni 2013 av Zepticon Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 TrueCrypt er gratis og regnes som et bra program. Nokså enkelt også, bare noen klikk og så kan du starte krypteringen. Om du ønsker et betalt program (som det ikke burde være noe behov for) så har jeg brukt BestCrypt Volume Encryption i mange år også. Men TrueCrypt gjør virkelig jobben og er veldig enkelt å bruke. 2 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Jeg anbefaler også TrueCrypt Brukt det til all kryptering og det funker som bare det. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Krypter filene dine med TrueCrypt.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå