Gå til innhold

Starcraft 2 Heart of the swarm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermkortytelsen er på plass, men dagens prosessorer er alt for svake.

Hva er grunnen til dette?

Og btw... så ingen kjører dette spillet på maks til dags dato?

Minner meg mye om problematikken rundt flight simulator. Med dagens prosessorer kan man vel kjøre FS2004 med alle adds på maks :-D

Endret av Aliventerio
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til dette?

Og btw... så ingen kjører dette spillet på maks til dags dato?

Grunnen er så enkel at verken Intel eller AMD har lansert en kraftig nok prosessor, ikke en gang overklokket.

Det finnes garantert de som spiller på maks, men de er ikke blant de mer seriøse spillerne.

Lenke til kommentar

Grunnen er så enkel at verken Intel eller AMD har lansert en kraftig nok prosessor, ikke en gang overklokket.

Det finnes garantert de som spiller på maks, men de er ikke blant de mer seriøse spillerne.

Nysgjerrigheten plager meg. Hvordan vet DU dette? :-)

Lenke til kommentar

Nysgjerrigheten plager meg. Hvordan vet DU dette? :-)

At dagens prosessorer ikke holder? Jeg spiller SC2 selv, og en 2600k @ 5GHz er ikke i nærheten av nok til å holde 60 fps når det er over 200 enheter som slåss på skjermen samtidig. Samme gjelder også Shogun 2, og ROME 2 ser ikke ut til å bli bedre.

Når jeg spiller RTS må jeg være sikker på at framerate er stabil, da er det bedre å justere litt ned på grafikken og få konstant 60 fps framfor å spille på 20-60 fps.

Jo...men beste komponenter til spillet? Eller mener du de som er forhåndsvalgt?

i5-4670k - SC2 skalerer opp til to tråder, og i5-4670k er toppen av enkelttrådet ytelse.

GTX 660 - SC2 er lett på grafikken, med mindre du har planer om å kjøre sinnsvake mengder AA da.

Lenke til kommentar

At dagens prosessorer ikke holder? Jeg spiller SC2 selv, og en 2600k @ 5GHz er ikke i nærheten av nok til å holde 60 fps når det er over 200 enheter som slåss på skjermen samtidig. Samme gjelder også Shogun 2, og ROME 2 ser ikke ut til å bli bedre.

Når jeg spiller RTS må jeg være sikker på at framerate er stabil, da er det bedre å justere litt ned på grafikken og få konstant 60 fps framfor å spille på 20-60 fps.

i5-4670k - SC2 skalerer opp til to tråder, og i5-4670k er toppen av enkelttrådet ytelse.

GTX 660 - SC2 er lett på grafikken, med mindre du har planer om å kjøre sinnsvake mengder AA da.

Skjønner! Tusen takk for et veldig godt svar!! Setter pris på det :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...