Aliventerio Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Trenger en maskin som kan kjøre dette spillet på maks settings. Verken mer eller mindre. Så hva trenger jeg folkens? Må også ha en skjerm som duger til dette formål. Takker så mye på forhånd for alle gode forslag :-) Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Må legge til at det er en stund siden jeg var aktiv på delefronten, så trenger litt ekspertisehjelp. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Det du ber om eksisterer ikke. Du trenger en i5-4670k kjørende på 7+ GHz for å kjøre SC2 på maks med 60 fps Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Det du ber om eksisterer ikke. Kan jeg neppe tro. SC2 HOTS må da vel kunne kjøres på rimelig greie kort? Med maks. Endret 19. juni 2013 av Aliventerio Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Kan jeg neppe tro. SC2 HOTS må da vel kunne kjøres på rimelig greie kort? Med maks. Skjermkortytelsen er på plass, men dagens prosessorer er alt for svake. Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Skjermkortytelsen er på plass, men dagens prosessorer er alt for svake. Hva er grunnen til dette? Og btw... så ingen kjører dette spillet på maks til dags dato? Minner meg mye om problematikken rundt flight simulator. Med dagens prosessorer kan man vel kjøre FS2004 med alle adds på maks :-D Endret 19. juni 2013 av Aliventerio Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Men tilbake til topic... Trenger en maskin som kan kjøre dette spillet så godt som mulig idag! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Hva er grunnen til dette? Og btw... så ingen kjører dette spillet på maks til dags dato? Grunnen er så enkel at verken Intel eller AMD har lansert en kraftig nok prosessor, ikke en gang overklokket. Det finnes garantert de som spiller på maks, men de er ikke blant de mer seriøse spillerne. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Men tilbake til topic... Trenger en maskin som kan kjøre dette spillet så godt som mulig idag! http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10771 Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Grunnen er så enkel at verken Intel eller AMD har lansert en kraftig nok prosessor, ikke en gang overklokket. Det finnes garantert de som spiller på maks, men de er ikke blant de mer seriøse spillerne. Nysgjerrigheten plager meg. Hvordan vet DU dette? :-) Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) http://www.komplett....gSystemId=10771 Jo...men beste komponenter til spillet? Eller mener du de som er forhåndsvalgt? Endret 19. juni 2013 av Aliventerio Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Nysgjerrigheten plager meg. Hvordan vet DU dette? :-) At dagens prosessorer ikke holder? Jeg spiller SC2 selv, og en 2600k @ 5GHz er ikke i nærheten av nok til å holde 60 fps når det er over 200 enheter som slåss på skjermen samtidig. Samme gjelder også Shogun 2, og ROME 2 ser ikke ut til å bli bedre. Når jeg spiller RTS må jeg være sikker på at framerate er stabil, da er det bedre å justere litt ned på grafikken og få konstant 60 fps framfor å spille på 20-60 fps. Jo...men beste komponenter til spillet? Eller mener du de som er forhåndsvalgt? i5-4670k - SC2 skalerer opp til to tråder, og i5-4670k er toppen av enkelttrådet ytelse. GTX 660 - SC2 er lett på grafikken, med mindre du har planer om å kjøre sinnsvake mengder AA da. Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 At dagens prosessorer ikke holder? Jeg spiller SC2 selv, og en 2600k @ 5GHz er ikke i nærheten av nok til å holde 60 fps når det er over 200 enheter som slåss på skjermen samtidig. Samme gjelder også Shogun 2, og ROME 2 ser ikke ut til å bli bedre. Når jeg spiller RTS må jeg være sikker på at framerate er stabil, da er det bedre å justere litt ned på grafikken og få konstant 60 fps framfor å spille på 20-60 fps. i5-4670k - SC2 skalerer opp til to tråder, og i5-4670k er toppen av enkelttrådet ytelse. GTX 660 - SC2 er lett på grafikken, med mindre du har planer om å kjøre sinnsvake mengder AA da. Skjønner! Tusen takk for et veldig godt svar!! Setter pris på det :-) Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Noe peiling på hva som kreves for FS X på maks? ;-) Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Sykt at ikke dagens prosessorer kan holde følge med spillene. Lurer på hva "the thinking" er bak slikt. :-) ^^ Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 At dagens prosessorer ikke holder? Jeg spiller SC2 selv, og en 2600k @ 5GHz er ikke i nærheten av nok til å holde 60 fps når det er over 200 enheter som slåss på skjermen samtidig. Men det er jo en urgammel prosessor med SB tec? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Men det er jo en urgammel prosessor med SB tec? Og Intel har stått stille på spillytelse siden Sandy Bridge: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core-i7-4770k_8.html#sect0 Dessuten kan ikke Haswell og Ivy Bridge overklokkes like langt som Sandy Bridge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå