Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 18 år gammel gutt, 191cm og veier ca. 91 kg. Planen var å begynne trening i sommerferien, og har nettopp hentet både proteintilskudd og kreatin fra proteinfabrikken.no. det virkelige spørsmålet mitt er; hvor mye proteinpulver burde jeg ta, fordelt på hvor mange shakes? Og hvor lang tid vil det ta før jeg ser resultater? De tre vedlagte bildene viser meg, sideperspektiv og målet mitt.

 

Planen var å hoppe tau som cardio, vekter og løfting som muskeltrening. Noen tips til treningsmetoder- og utstyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å gjøre det klart, bør du ikke forvente å bygge muskler mens du går ned i vekt. Musklene dine kommer likevel til å være langt mer synlige, og dermed virke større da fettet rundt blir redusert.

 

Har du forresten tilgang til treningssenter?

 

Det proteinshakes angår, kommer det helt an på resten av ditt kosthold og hva slags mat du har tilgjengelig. En god regel er ca. 1,5-2,5g protein per kg kroppsvekt daglig, men når fettreduksjon er hovedmålet, holder det nok med 1,5g protein per kg for deg, som da blir bortimot 135g.

 

Utifra bildene du vedla, vil jeg gjette på at du er rundt 20% kroppsfett. Må innrømme at det ser ut som om du suger inn magen litt, så det er litt vanskelig å anslå sikkert. Ditt målbilde ser ut som ca. 12-14%, som tilsvarer en fettprosent-dropp på 6-8%. Dette utgjør 5,5-7,3 kg ned i vekt for din del, noe som kan ta 11-15 uker om du legger deg i 500 kcal underskudd (uten kardio). Med kardio uten energikompensering, kan du fort oppnå dette enda raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...