Gå til innhold

GPT- beskyttelsepartisjon? hjelp med ny 3tb hd

Anbefalte innlegg

Akkurat fått meg en ny 3tb harddisk fra WD.

Koblet denne opp til maskinen min som kjører Windows 8 32bit via en ICY box usb docking for sata disker.

Formaterte disken og overførte bilder og alt jeg trengte fra de diskene den skulle erstatte og tok så og pelte ut de gamle diskene og satt inn den nye i selve maskinen.

Men nå kommer problemet. Jeg får ikke tilgang til harddisken min i det hele tatt når den er montert med sata inni maskinen...

Går inn i diskbehandling og ser at den ligger der som disk1. men er merket med GPT-Beskyttelsepartisjon? jeg får ikke lov å tildele en stasjons bokstav eller noe..

hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket at du fikk initialisert en 3TB partisjon da disken var tilkoblet med USB? Mistenker at du initialiserte den feil, kanskje USB kontroller ikke støtter så store disker.

Tror ikke du har noe annet valg enn å slette partisjonen og begynne på nytt.

Lenke til kommentar

Når jeg har den i USB docken har jeg full tilgang til hele partisjonen, men internt via SATA kontrollern går det bajs :S den sier bare at jeg har 2 partisjoner som bildet ovenfor. (hvis det er svar på det du spurte om? Jeg er kanskje litt grønn så jeg er usikker på hva du mener med initialisere :p)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Chavalito:

Det var nettopp det som skulle til. Kan ikke helt forstå hvorfor, men etter å ha formatert disken og initializa den som GPT mens den sto i ICY BOX funka alt utmerket. Jeg kunne imidlertid ikke koble den til som intern SATA-disk igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...