fEliX86 Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Akkurat fått meg en ny 3tb harddisk fra WD. Koblet denne opp til maskinen min som kjører Windows 8 32bit via en ICY box usb docking for sata disker. Formaterte disken og overførte bilder og alt jeg trengte fra de diskene den skulle erstatte og tok så og pelte ut de gamle diskene og satt inn den nye i selve maskinen. Men nå kommer problemet. Jeg får ikke tilgang til harddisken min i det hele tatt når den er montert med sata inni maskinen... Går inn i diskbehandling og ser at den ligger der som disk1. men er merket med GPT-Beskyttelsepartisjon? jeg får ikke lov å tildele en stasjons bokstav eller noe.. hjelp? Lenke til kommentar
fEliX86 Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Ser jo at jeg ikke er alene med dette problemet men jeg finner ingen løsning som ikke involverer og formatere hele disken :S http://img23.imageshack.us/img23/7365/diskmanagementcontextme.png legger ved et bilde som viser basicly hvordan den dukker opp i diskmanagment (dette er riktig nok en annen sitt bilde men samma skjer her). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Har du sjekket at du fikk initialisert en 3TB partisjon da disken var tilkoblet med USB? Mistenker at du initialiserte den feil, kanskje USB kontroller ikke støtter så store disker. Tror ikke du har noe annet valg enn å slette partisjonen og begynne på nytt. Lenke til kommentar
fEliX86 Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Når jeg har den i USB docken har jeg full tilgang til hele partisjonen, men internt via SATA kontrollern går det bajs :S den sier bare at jeg har 2 partisjoner som bildet ovenfor. (hvis det er svar på det du spurte om? Jeg er kanskje litt grønn så jeg er usikker på hva du mener med initialisere ) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Kunne du legge ut et bilde fra Diskbehandling når den er tilkoblet USB? Er usikker på hva dette kan være. Lenke til kommentar
Nadezjda Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hei! Fant du ut av dette? Jeg har akkurat samme problemet nå skjønner du. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Kunne du da ta et et bilde av Diskbehandling og legge ut? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Etter det Seagate support sier, så er visst eneste mulighet å bruke diskpart og kjøre en clean på disken. Seagate mumler jo om Windows XP, men nevner også WIndows 7 i farten, så tror nok disken må "renses" helt. Ta backup av alle fielen du har på disken først. Lenke til kommentar
Nadezjda Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Chavalito: Det var nettopp det som skulle til. Kan ikke helt forstå hvorfor, men etter å ha formatert disken og initializa den som GPT mens den sto i ICY BOX funka alt utmerket. Jeg kunne imidlertid ikke koble den til som intern SATA-disk igjen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Hva skjer hvis du kjører en clean via diskpart mens du har disken i ICY BOX? Ta den så ut og koble den til intern SATA port uten å initialisere den via USB. Prøv deretter å initialisere disken igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå