norskgoy Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Takk. Skal henge det på veggen. I mellomtiden kan du jo more dine trofaste lesere med å begrunne hvorfor det er hykleri... Geir Hykleriet består i argumentet "menneskerettigheter" og "universelle". Men jeg forstår jo at "universell" har en høyst variabel definisjon, hos den norske stat og dets kumpaner. Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Vet ikke helt hva jeg skal si. På ett vis er det selvfølgelig ikke voldtektsofferets skyld at hun blir voldtatt, men det er lov å bruke hodet også. Det finnes beklageligvis en del menn som voldtar, slik er det, og slik har det alltid vært. Verden er ikke lyseblå eller lyserød - jenter burde reflektere litt over det, og ta det i betraktning om de er en høvelig hot jente før de kler seg på en måte som vekker sex begjæret hos menn. Merker det selv nå på sommeren, noen damer bare setter meg rett ut, noe som er direkte farlig i trafikken. Med det suget som oppstår, kombinert med en mann føkka nok i hodet til å voldta, så er det nesten slik at man kan kalkulere det. Jenter må ta ansvar, og være forsiktige. Ikke for noen andres skyld enn sin egen - å gå rundt med akkurat nok tøy til å dekke dusken og brystvortene er ikke verdt å bli voldtatt for, man må nesten se på det som å passe seg for et rovdyr. Når det er sagt, så mener jeg at en av de tingene man kan gå i fengsel med hevet hode for, så er det å ta for seg en voldtektsmann på det groveste, spesielt om man skulle ha tatt han på fersken. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Så hva syns du straffen for disse kvinnene skal være da? Jeg er på et offentlig sted med nettdekning (har ikke nett på hytten) så jeg vil ikke spille av noen video uten å ha øretelefoner, noe jeg ikke har. Hva viser videoen? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Hykleriet består i argumentet "menneskerettigheter" og "universelle". Hvor brukte jeg det argumentet? Det var din påstand (i innlegg 135), som du riktig nok tilla meg og andre. Nå mener jeg jo at grunnleggende rettigheter burde være universelle. Det betyr ikke at det er Barth Eides oppgave å være verdens menneskerettsminister. "Verden" har ikke gitt ham det mandatet. At han fokuserer på norske interesser og borgere i internasjonal sammenheng er en del av jobben. Jeg sa som svar på dette i innlegg 136 at "Norge burde være mer aktiv når det gjaldt internasjonale menneskerettigheter". Det mener jeg. Derfor sa jeg da også (i inllegg 131) at min motvilje mot Dubais lover mot utenomekteskapelig sex gjaldt begge kjønn, og (i innlegg 138) at Barth Eide bør "kjempe for at han løslates for frivillig sex utenfor ekteskapet". Det er ingen menneskerett å være uskyldig i voldtekt. Tror man at noen er skyldig bør det være lov å mene at de burde straffes for det. Også for Norges utenriksminister. Det bør derimot være en "menneskerett" å kunne ha frivillig sex med en annen voksen. Så igjen: Hvor er hykleriet? Er det en stråmann du møysommelig har bygget opp? 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Jeg er på et offentlig sted med nettdekning (har ikke nett på hytten) så jeg vil ikke spille av noen video uten å ha øretelefoner, noe jeg ikke har. Hva viser videoen? Det er en nyhetsreportasje fra CBC som forteller om en drosjesjåfør som hadde noen bråkete unge jenter i bilen. Når han kom fram og ville ha sine 13 dollar for turen sa de "Vi vil ikke betale", og gikk ut av drosjen og sa til forbipasserende at han hadde antastet dem og fikk tilkalt politiet. Politiet kom til stedet, og da viste det seg at drosjesjåføren hadde tatt opp hele turen på video, og at det ikke hadde skjedd noen overgrep. Politiet henla saken på stedet, men drosjesjåføren mener at jentene bør straffes, siden bare beskyldningen kunne vært nok til å koste ham både jobb, ekteskap og rykte. Han har derfor gått til sivil sak og krever 60 000 dollar i erstatning fra jentene. Edit: Min mening er at ryktespredning og injurier er en uting, men hører hjemme i sivil rett, ikke i straffeloven. Men her er det snakk om en falsk anklage til politiet, og det bør være omfattet av straffeloven. Politiet burde tatt ut tiltale mot jentene i denne saken. Hva en "passende" straff er vet jeg ikke, men det burde definitivt være straffbart. Og før noen påpeker det åpenbare: Ja, det betyr at en falsk voldtektsanmeldelse i Dubai også burde være straffbar, selv om jenta er norsk. (Edit 2: Nei, norskgoy, jeg har ikke sagt noe annet.) Geir Endret 22. juli 2013 av tom waits for alice Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Hvor brukte jeg det argumentet? Det var din påstand (i innlegg 135), som du riktig nok tilla meg og andre. Nå mener jeg jo at grunnleggende rettigheter burde være universelle. Det betyr ikke at det er Barth Eides oppgave å være verdens menneskerettsminister. "Verden" har ikke gitt ham det mandatet. At han fokuserer på norske interesser og borgere i internasjonal sammenheng er en del av jobben. Argumentet til "Norge" (dvs stat og kumpaner, ie slike som deg) er at dommen var brudd på menneskerettigheter. Ved å bruke disse må de altså i den norske stats øyne være universelle, og også dermed gjelde mannen som er fengslet for akkurat det MDD ble benådet for. Men jeg legger merke til at det volder for meget arbeid å engasjere seg i en mann som er fengslet i eksakt samme sak å påpeke at mannen også dermed bør benådes for domfellelsen. Det er forsåvidt greit det, om er åpen på hvordan stova er. Men spørsmålet blir fremtiden, hvordan Norge kan hevde noe som helst med basis i menneskerettigheter uten å stå forlegent tilbake når spørsmålet kommer; "blir det for mye arbeid for dere?" Så igjen: Hvor er hykleriet? Er det en stråmann du møysommelig har bygget opp? Ingen stråmann. Jeg påpeker bare din hang til å ikke kreve mannen benådet på lik linje med MDD. Implisitt ved å ikke kreve mannen benådet samtidig med MDD, er å dømme en mann på bakgrunn av en påstand. Du kan klart å tydelig si; "den norske stat burde kjempet for at begge ble benådet og løslatt". Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Mener også at drittfolka i videoen fortjener en skikkelig straff. Som nevnt, de bør straffes for falsk forklaring samt betale oppreisning til drosjesjåføren. 60.000USD høres billig ut for å ha forsøkt å ødelegge livet til noen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Du kan klart å tydelig si; "den norske stat burde kjempet for at begge ble benådet og løslatt". Den norske stat burde kjempet for at begge ble benådet og løslatt. Edit: Og det ble de visst også. Så får vi se hvem som er å takke for det. Geir Endret 22. juli 2013 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Har heller ikke noen problem med å si at mannen ikke burde vært fengslet pga. "sex utenfor ekteskap" og dermed også bør løslates. Voldtektsanklagen burde imidlertid vært etterforsket nøyere og ikke bare blitt flirt bort av politiet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Har heller ikke noen problem med å si at mannen ikke burde vært fengslet pga. "sex utenfor ekteskap" og dermed også bør løslates. Voldtektsanklagen burde imidlertid vært etterforsket nøyere og ikke bare blitt flirt bort av politiet. Det er den andre siden av saken ja. Geir Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Visstnok har mannen også sluppet ut og utifra de horrible kriteriene de begge ble dømt utfra så høres det ut som et skritt i riktig retning. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Desverre er de altså bare "benådet". Det betyr at regimet ikke innrømmer at kriteriene er horrible, og betyr ikke at de vil slutte å la domstolene dømme etter dem i senere saker med lavere profil. Geir Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg synes uansett det er et riktig skritt, selv om det er aldri så lite. Men tror de fleste gjør klokt i å holde seg unna land med slike menneskesyn inntil de har forbedret seg atskillig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Joda. Og som Barth Eide sier: Det vil kunne være en oppmuntring til de krefter i emiratene som jobber for "en mer moderne tolkning av islamsk lovverk" og rettsapparatet. Geir Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 De må legalisere sex utenfor ekteskap for å unngå at dette skjer og jeg tror det sitter langt inne. Så lenge det er ulovlig vil alltid det å anmelde en voldtekt uten tilstrekkelige bevis føre til at man gjør seg selv til kriminell. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Nå var nok ikke denne jenta den skarpeste kniven i skuffen heller når det viste seg at hun faktisk droppet voldtektsanmeldelsen etter kun å ha snakket med arbeidsgiver. Og man kan også lure hvorfor hun som kvinne la ut på grisefylla når hun befant seg på et slikt møkkasted? Hva med litt research før man ukritisk bosetter seg i sivilisasjonens grenseområder? Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 De må legalisere sex utenfor ekteskap for å unngå at dette skjer og jeg tror det sitter langt inne. Så lenge det er ulovlig vil alltid det å anmelde en voldtekt uten tilstrekkelige bevis føre til at man gjør seg selv til kriminell. Nei. å legalisere sex utenfor ekteskapet er ikke nødvendig for å unngå slike saker. Det holder at rettsvesenet i UAE begynner å bruke tilsvarende bevisbyrde-krav i saker angående sex utenfor ekteskapet som de bruker i voldtekts-saker. Problemet her er at domstolen insisterer på å lande en konklusjon på hva som skjedde. De sier at dersom det ikke er mulig å bevise en voldtekt, så må det ha vært frivillig sex. Det er, uansett hvordan du vrir på det, en fullstendig skrudd holdning. De sier i praksis at en som er mistenkt for frivillig sex utenfor ekteskapet er skyldig til det motsatte er bevist. I et vestlig rettsystem ville sex utenfor ekteskap-saken vært sett på som en separat sak, som måtte bevises for seg. Aktoratet må da bevise, utenfor rimelig tvil, at sexen var frivillig. Det betyr i praksis at man ofte konkluderer med "vi kan ikke bevise hva som skjedde" og at ingen blir dømt. Hvis UAE hadde gjort det samme ville de ikke kunnet dømt jenter til fengsel fordi de anmelder en voldtekt uten bevis. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) I et vestlig rettsystem ville sex utenfor ekteskap-saken vært sett på som en separat sak, som måtte bevises for seg. Aktoratet må da bevise, utenfor rimelig tvil, at sexen var frivillig. Det betyr i praksis at man ofte konkluderer med "vi kan ikke bevise hva som skjedde" og at ingen blir dømt. Hvis UAE hadde gjort det samme ville de ikke kunnet dømt jenter til fengsel fordi de anmelder en voldtekt uten bevis. "Beviset" er innrømmelsen. Selv Quick ble dømt fortere enn det meste pga det. Endret 24. juli 2013 av norskgoy Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Det er en nyhetsreportasje fra CBC som forteller om en drosjesjåfør som hadde noen bråkete unge jenter i bilen. Når han kom fram og ville ha sine 13 dollar for turen sa de "Vi vil ikke betale", og gikk ut av drosjen og sa til forbipasserende at han hadde antastet dem og fikk tilkalt politiet. Politiet kom til stedet, og da viste det seg at drosjesjåføren hadde tatt opp hele turen på video, og at det ikke hadde skjedd noen overgrep. Politiet henla saken på stedet, men drosjesjåføren mener at jentene bør straffes, siden bare beskyldningen kunne vært nok til å koste ham både jobb, ekteskap og rykte. Han har derfor gått til sivil sak og krever 60 000 dollar i erstatning fra jentene. Edit: Min mening er at ryktespredning og injurier er en uting, men hører hjemme i sivil rett, ikke i straffeloven. Men her er det snakk om en falsk anklage til politiet, og det bør være omfattet av straffeloven. Politiet burde tatt ut tiltale mot jentene i denne saken. Hva en "passende" straff er vet jeg ikke, men det burde definitivt være straffbart. Og før noen påpeker det åpenbare: Ja, det betyr at en falsk voldtektsanmeldelse i Dubai også burde være straffbar, selv om jenta er norsk. (Edit 2: Nei, norskgoy, jeg har ikke sagt noe annet.) Geir Jeg mener de burde dømmes både til å betale for turen samt en kraftig bot. Om sjåførens krav på 60.000 dollar er passende har jeg ingen formening om. I tillegg burde disse jentene få en prikk på rullebladet. Men jeg skjønner døyten av hvorfor denne videoen ble brukt som eksempel ettersom det vi diskuterer her er voldtekt, ikke økonomisk svindel. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Så dette brødhuet har ennå ikke forstått hvor hun står: Ikke utenkelig å reise tilbake til Dubai. Må bare si at etter informasjonen som har sluppet ut så har min oppfattelse gått fra sympati til empati til avstand! Fantastisk! Et forbanna brødhue fra Norge blir benådet pga. "dårlig publisitet" for Dubai men hva faen gjør dette for damer som ikke styrter ut på grisefylla og likefullt blir fengslet pga. lignende forhold? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå