Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp startet en nettbutikk som selger elektronikk og gadgets. Jeg hadde tenkt å lansere den om en ukes tid når alt er på plass, men kunne tenke meg å høre hva dere synes om designet, oppsettet, produktene etc før jeg lanserer.

Jeg bruker DIBS betalingssystem hvor kunden betaler med visa/mastercard. I tillegg er det satt opp et par kampanjer på google adwords og facebook som kjøres igang så fort som nettbutikken er oppe å går. Har også skrevet ut en del flyers til å henge opp på butikker/postkasser (hvor effektivt er dette?).

Så det jeg lurte på er om noen av dere har et par gode råd eller tips til endringer/utbedringer av nettbutikken før jeg setter i gang.

Link til nettbutikk: www.posytron.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for alle tilbakemeldingene! Jeg tenkte å integrere paypal senere, men har også vært innom klarna å sett. Hva anbefaler dere å velge mellom disse to? (vet ikke om jeg har råd til begge nå i starten)

Som sagt så har jeg også satt opp kampanjer på adwords og facebook som er klar til å kjøres når nettbutikken er oppe å går, men er det noen som har tips til andre markedsføringskanaler?

Lenke til kommentar

Word of mouth blant alle du kjenner i første om gang (det er gratis!), slik at du får trafikk, selv om de ikke alle kjøper noe. Så hardt på SEO, så må du komme deg inn på prisjakt.no og prisguiden.no asap.

så jeg skrev SOE i forrige post, mente selvsagt SEO

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldingene! Jeg tenkte å integrere paypal senere, men har også vært innom klarna å sett. Hva anbefaler dere å velge mellom disse to? (vet ikke om jeg har råd til begge nå i starten)

Klarna krever vell gebyrer for å bruke kreditt/giro?

Jeg sverger da til paypal, og vil anbefale deg det fordi jeg selv vet hvor fort jeg impulskjøper når jeg bare trenger å skrive inn paypal passord og ikke noe mer tull. Adresse og alt er jo lagret der:D

Endret av Zepticon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klarna krever vell gebyrer for å bruke kreditt/giro?

Jeg sverger da til paypal, og vil anbefale deg det fordi jeg selv vet hvor fort jeg impulskjøper når jeg bare trenger å skrive inn paypal passord og ikke noe mer tull. Adresse og alt er jo lagret der:D

"Problemet" med Paypal er at det er veldig dyrt for butikken - mener at de skulle ha omtrent 3 ganger mer enn Visa/Mastercard sist de ringte meg ...

Lenke til kommentar

Med google analytics ser man fort om det lønner seg. Bare sjekke hvor mange conversions paypal får vs visa:) og hvor mange som faller av underesi i hver prosess.

Så om TS ikke har analytics, burde han skaffe det. Vanskelig å forbedre butikken uten analytics og verktøy for AB testing:)

Lenke til kommentar

Google analytics er nå satt opp :) Noen som har erfaring med flyers eller andre markedsføringskanaler enn google og facebook? Jeg tenkte å henge opp flyers i butikkene i neste uke. Kunne reklame i avisene vært noe? :hmm: Budsjettet ligger på ca 7500.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke har anledning til å ha VISA, Posten og de logoene i bunnteksten som gråtoner, vil jeg foreslå å ha hvit bakgrunn på disse. Det ser ikke bra ut slik det er nå med mørk bakgrunn. Man kan såvidt se at det er Visa og Verified by Visa logo.

Skulle gjerne sett at handlevogn og kasse var øverst til høyre. Facebook knappen kunne kanskje vært på menylinja (som tekstlenke), eller under kontakt oss. Alle produktsidene har jo delingsvalg... Ville gjort det enklere å navigere.

Hva gjelder markedsføring later det til at du har mange gode ideér :)

Lenke til kommentar

Jepp, har alle varene på lager. Har også tenkt på å lage underkategorier når jeg får inn flere produkter.

Dette med at handlevognen og kassen kunne blitt plassert øverst til høyre og facebook på menylinja tror jeg ville funket veldig bra. Skal prøve å endre på dette i morgen :) takk for tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...