Christoffero89 Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Ja, men det gir ikke han rett til å ødelegge døra. Dessuten var innebygde rampen ødelagt så han kunne ikke komme om bord og den på stasjonen kunne de egentlig brukt. Men hva om dal ikke hadde rampe. Hvordan skulle han komme seg av der da? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Ja, men det gir ikke han rett til å ødelegge døra. Dessuten var innebygde rampen ødelagt så han kunne ikke komme om bord og den på stasjonen kunne de egentlig brukt. Men hva om dal ikke hadde rampe. Hvordan skulle han komme seg av der da? Hvorfor tilbydde de han ikke taxi/buss? Han spurte jo om taxi... Endret 19. juni 2013 av iFire Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 De tilbude han det tidligere, da sa han nei Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 De tilbude han det tidligere, da sa han nei Bevis? Ser ikke sånn ut på videoen, tvert imot. Han spør om taxi, men de nekter han det. 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Kan også ta flere timer før en slik bil blir ledig (en med plass til en slik rullestol, er ikke bare å hive den i bagasjrommet til nærmeste mercedes), skjønner han derfor godt. 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Skjønner fyren veldig godt. Hvorfor skal han vente i flere timer uten å få være med i toget? Vedder på at du også hadde blitt sur. Jeg har også opplevd dårlig kundebehandling før, men jeg har aldri tatt igjen ved å sette meg i bilen og kjøre inn i lokalet til virksomheten eller liknende. Det er greit å være misfornøyd, men det er ikke greit å gå til angrep på ansatte eller kapital. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Well, sometimes you just have to "step up"... 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Jeg har også opplevd dårlig kundebehandling før, men jeg har aldri tatt igjen ved å sette meg i bilen og kjøre inn i lokalet til virksomheten eller liknende. Det er greit å være misfornøyd, men det er ikke greit å gå til angrep på ansatte eller kapital. Det kan neppe gjøre mye skade å kjøre sakte inn i et tog. Hvis han ikke hadde gjort det, vedder jeg på at ingen ville hjulpet han, og NSB ville latt han stå igjen alene på togstasjonen. 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Jeg ble nektet adgang på fly fra nederland da dette var overbooket, lente meg ikke inntill flyet i protest da.. Er jo vanskelig å få helt klarhet i situasjonen da videoen ikke dekker starten og slutten. Jeg kan dog se for meg at rullestolbrukeren i første omgang (før video) ble tilbudt taxi, men nektet, for så i videoen ombestemme seg og så kreve taxi. Jobber selv i kundeservice bransjen og vet mange er mer ute etter å lage bråk en å løse problemet. Jeg vil vel tro begge parter muligens har noe skyld i denne saken, vi kan klart se at rullesolbrukeren oppfører seg uakseptabelt og frekt, hvor vidt nsb gjør noe galt er vanskelig å si ut i fra hva man ser. 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Det kan neppe gjøre mye skade å kjøre sakte inn i et tog. Hvis han ikke hadde gjort det, vedder jeg på at ingen ville hjulpet han, og NSB ville latt han stå igjen alene på togstasjonen. han ødla døren og passasjeren måtte bytte togsett Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 han ødla døren og passasjeren måtte bytte togsett Koster sikkert ikke mer enn en tusenlapp å fikse døren. Synes NSB fortjente det, med den dårlige servicen de viste. 4 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Koster sikkert ikke mer enn en tusenlapp å fikse døren. Synes NSB fortjente det, med den dårlige servicen de viste. jeg er 100% enig i at det var dårlig service men det gir ikle rett til å ødelegge døren og tro meg det koster MANGE TUSEN for togbytte og repperasjon 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 fikse døren er en ting, en annen ting er at toget ikke kan brukes mens det fikses. 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 fikse døren er en ting, en annen ting er at toget ikke kan brukes mens det fikses. Vedder på at de har flere tog enn de bruker, så ingen krise. 1 Lenke til kommentar
M-J Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Var rullestolrampa ødelagt måtte det vel uansett fikses. 2 Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 HUff Personelig synes jeg han var en drittsekk.. 1. Har NSB noe krav om å ta med kunder idet hele tatt? 2. Uansett hvor dårlig kundeservice NSB gir, når ga det han rett til å ødlegge toga? Hvis han hadde kjøpt billet, burde han få penga tilbake Ellers har han vell ikke rett på noen ting etter min mening 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Det kan neppe gjøre mye skade å kjøre sakte inn i et tog. Hvis han ikke hadde gjort det, vedder jeg på at ingen ville hjulpet han, og NSB ville latt han stå igjen alene på togstasjonen. Og hvem tror du at egentlig ender opp med å betale for døra? Konduktøren? Koster sikkert ikke mer enn en tusenlapp å fikse døren. Synes NSB fortjente det, med den dårlige servicen de viste. Så hver gang man føler seg urettferdig behandlet, er det greit å ødelegge noe av eiendelene til den andre parten? Hvor stort beløp er det lov til å ødelegge ting for? Hvis jeg er misfornøyd med servicen jeg får på PC-en min hos Elkjøp, er det da greit at jeg går og knuser en TV-skjerm? Vedder på at de har flere tog enn de bruker, så ingen krise. For deler av driftsdøgnet er det riktig, men det er kjedelig for både de andre kundene og de andre ansatte å bli nødt til å bruke et av de gamle togsettene med dører som lukkes manuelt fordi en misfornøyd kunde bestemte seg for å ødelegge ei dør på det nye togsettet. Er det greit for deg hvis jeg kommer og ødelegger bilen din? For du har vel sykkel, så det er ingen krise? Var rullestolrampa ødelagt måtte det vel uansett fikses. Rampa, ja, ikke døra. HUff Personelig synes jeg han var en drittsekk.. 1. Har NSB noe krav om å ta med kunder idet hele tatt? Ikke i noen større grad enn andre transportselskaper. Som nevnt er det helt legitimt å nekte å transportere en kunde som oppfører seg truende, for eksempel, men også av andre grunner, som hygiene eller rus. 2. Uansett hvor dårlig kundeservice NSB gir, når ga det han rett til å ødlegge toga? Hvis han hadde kjøpt billet, burde han få penga tilbake Ellers har han vell ikke rett på noen ting etter min mening Rullestolbrukere kjører gratis, eller får dekket drosje hvis det ikke går, så han hadde høyst sannsynlig ikke kjøpt noen billett. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Hvis støtene vi ser i videoen var nok til å ødelegge døra, så er togene ubrukelige. Tror heller denne skaden er fullstendig kosmetisk. 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Rullestolbrukere kjører gratis, eller får dekket drosje hvis det ikke går, så han hadde høyst sannsynlig ikke kjøpt noen billett. De kjører kun gratis innenfor Oslos grenser. Endret 19. juni 2013 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Denne kunden husker jeg fra jeg jobbet i en butikk for et par år siden. Like kranglete da også, men kjørte heldigvis ikke istykker noe. Det er helt håpløst å holde igjen andre passasjerer, samt å skade eiendom hvis man ikke får det som man vil/har krav på. Det må da være bedre å klage til rett instans isteden. Hvorvidt NSB har gjort noe galt her synes jeg er vanskelig å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå