Gå til innhold

Toget Til Dal fra Lillestrøm - Rullestolbruker nektes adgang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sier ikke at han er ansvarlig for det, kanskje han var i nærheten/kjenner han som jobba der og vet noe mer om saken? :)

Det er mange togstasjoner i Norge, og enda flere som jobber der ;) Jeg hadde hatt null mening om noen klagde på noe min arbeidsgiver hadde gjort i en helt annen avdeling enn der jeg jobber. Med mindre han kjenner saken godt (og det som skjedde før og etter) så har han nok ikke så veldig annerledes mening enn oss andre om saken :)

Lenke til kommentar

'

https://www.facebook...&type=2 jobber ikke du i NSB Zarac? Har du noen meninger om denne saken? :)

Ja, det gjør jeg. Først et advarende ord, så jeg ikke får sjefen på nakken: Dette er selvfølgelig min egen mening som privatperson og jeg representerer på ingen måte NSB på forumet. Hvis noen vil vite hva selskapet NSB AS mener om saken, må de vente på en offisiell uttalelse fra kommunikasjonsansvarlig.

Min mening er så klart at rullestolbrukere skal få være med toget. Jeg kjente ikke til denne saken før nå. Jeg hørte heller ikke alt som ble sagt i videoen, men det var visst snakk om omdirigering, så en mulighet er at den kunden ville inn på et tog som ikke skulle kjøre videre. En annen ting er at folk som oppfører seg truende kan nektes å være med toget og det gjelder rullestolbrukere like mye som alle andre. Men jeg vet jo så klart ikke hva som skjedde før videosnutten. Min mening er uansett at rullestolbrukere ikke skal nektes å være med et tog uten saklig grunn.

• Liker 6
Lenke til kommentar

De omdirigerte toget til et annet spor, sånn at han kom seg på toget. Deretter nektet de å ta ham med. Hvis jeg forstår hva han sier rett, så nektet de å bestille taxi i tillegg. I politiloggen står det at NSB forsøkte å tilby taxi senere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Synes du ikke det er bra? Du vet altså alt som skjedde i situasjonen?

Saker som dette er det umulig å uttale seg om, man får aldri høre alle sider av saken.

Hva med å sjekke videoen..? Artikkelen skriver at NSB tilbød å bestille taxi, mens i videoen så sa rullestolbrukeren at han ikke flyttet seg før han fikk taxi.. det er noe som skurrer.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ja fy faen, at de skal forlange å få ting til rettelagt så de kan lede ett normalt liv, hvem tror de at de er???

Det er slik verden er i dag. Helt sykt! Bra at konduktøren ikke åpnet døren, men heller tittet ut fra innsiden og lot alle andre vente. Der fikk rullestolbrukeren seg, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Vi kommer alle opp i situasjoner hvor verden ikke svarer til idealene, uten at det er ålreit å være kjip av den grunn. Det er nok ikke alltid lett å være rullestolbruker, men det er ikke min feil, og vi har da alle våre problemer. I det minste er handikappet deres synlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Synes du ikke det er bra? Du vet altså alt som skjedde i situasjonen?

Saker som dette er det umulig å uttale seg om, man får aldri høre alle sider av saken.

Vet ikke alt, og har dermed ikke uttalt meg den ene eller andre veien. Ser at det var samme poeng jeg ville få frem som du, om en ikke like åpenbart.

Her er forøvrig artikkel med intervju av mannen i rullestolen;

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6718793.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...