Gå til innhold

Kvige i grønt gras

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fargetemperaturen ser bra ut i mine øyne, men jeg ville kanskje dratt det svarte litt mørkere for å få den litt mindre grå/blass. Ellers et kuult (knis..) uttrykk på kua! ;)

Takk for tilbakemelding :)

Ja jeg er enig med deg i at fargene ble litt blasse. Samtidig er jeg redd for å viske ut det utrykket kua faktisk har, og som i mine øyne gjør bildet morsomt. Prøvde meg fram med å dra litt forsiktig i spakene for å få inn litt mer svart og økte samtidig kontrasen litt. Er ikke store forskjellen, men kanskje nok?

Lenke til kommentar

Dette blir alltid et dilemma når man tar bilder av dyr med svart/hvit pels ( eller fugler med svart/hvit fjærdrakt. Spesielt i sterk belysning (sol). Det dynamiske omfanget ligger ofte i overkant av hva kameraet takler. Personlig foretrekker jeg det svarte litt mer grått/blasst for å se strukturen i pelsen. For mørkt eller for mye kontrast vil viske bort strukturen. Samtidig må man se på de hvite områdene, at de ikke blir utbrent. Det skjer også når du øker kontrasten. Se på den solbelyste delen av ryggen. spesielt i versjon 2 ser man at dette området er utbrent.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...