DonnaMa Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 På vei til bussen i dag traff jeg en mann som samlet signaturer for en eller annen organisasjon for døve. Bussen hadde allerde kommet, så jeg ristet bare på hodet, han gjorde så noen rykkende håndbevegelser mot åpen munn for så å føre hånden til øret to ganger. Det virket som om han var ganske irritert fordi jeg ikke hadde tid til å lese på kampanjen, så jeg lurer vel egentlig på om han fornærmet meg, og hva han sa? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) To fingre på øret betyr i hvert fall "døv". Så mulig han sa noe om at han var døv. Ellers er beskrivelsen din av tegnene ganske dårlig da de fleste tegn lett kan oppfattes som "rykkende håndbevegelser". "Heter" er forøvrig to fingre mot haken to ganger, kan det være de rykkende håndbevegelsene? Endret 19. juni 2013 av Phileas Fogg 1 Lenke til kommentar
DonnaMa Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Takk for svar. Det var ikke mot haken, det var neven knyttet opp mot munnen, som var godt åpnet, som om det var en del av ordet. Han hadde en penn i hånden, så jeg vet jo ikke om knyttet neve var en del av ordet. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Kan han ha prøvd å si at han var døvstum? (Forøvrig har jeg ikke greie på tegnspråk). Lenke til kommentar
fox Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 På vei til bussen i dag traff jeg en mann som samlet signaturer for en eller annen organisasjon for døve. Bussen hadde allerde kommet, så jeg ristet bare på hodet, han gjorde så noen rykkende håndbevegelser mot åpen munn for så å føre hånden til øret to ganger. Det virket som om han var ganske irritert fordi jeg ikke hadde tid til å lese på kampanjen, så jeg lurer vel egentlig på om han fornærmet meg, og hva han sa? Gammel post, men pytt. Muligens han prøver å si "snakk tydelig, jeg munnavleser. Jeg er døv."? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå