BambiBoy Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Hei, Jeg sitter her i skrivende stund, og får tips til radiatorer antall og størrelse. Dette er i utgangspunktet veldig hjelpsomt, men jeg sitter fortsatt og tenker og grubler. Hva slags merke burde jeg handle fra? Jeg har ingen erfaring med egendefinert vannkjølings looper. Derfor lurte jeg på om det er noen litt mer erfarne rundt dette emne, som kan komme med noen anbefalinger. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
sunbeam-transformer Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 åssen kabinett har du? husk også og ta ekstra mål før du bestiller så du vet at radiatoren passer. beste radiatorene er vel xspc. deal.no selger det merket. xspc lager vel også veldig bra vannblokker til psu har jeg hørt. xspc kan kjøpes hos deal.no. jeg er ikke pro men jeg slet litt med valg av radiatorer selv til min gamer pc. jeg valgte coolgate med copper chrome finish. husk ikke velg noe aluminium i vannkjøling loop. da blir det galvanisk korrosjon. Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 åssen kabinett har du? husk også og ta ekstra mål før du bestiller så du vet at radiatoren passer. beste radiatorene er vel xspc. deal.no selger det merket. xspc lager vel også veldig bra vannblokker til psu har jeg hørt. xspc kan kjøpes hos deal.no. jeg er ikke pro men jeg slet litt med valg av radiatorer selv til min gamer pc. jeg valgte coolgate med copper chrome finish. husk ikke velg noe aluminium i vannkjøling loop. da blir det galvanisk korrosjon. Jeg har en Fractal Design Arc Midi R2. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg sitter her i skrivende stund, og får tips til radiatorer antall og størrelse. Dette er i utgangspunktet veldig hjelpsomt, men jeg sitter fortsatt og tenker og grubler. Hva slags merke burde jeg handle fra? Jeg har ingen erfaring med egendefinert vannkjølings looper. Derfor lurte jeg på om det er noen litt mer erfarne rundt dette emne, som kan komme med noen anbefalinger. Min erfaring er at du ikke trenger å være så voldsomt kresen på hvilke merker du burde kjøpe radiatorer fra, det er store og solide konstruksjoner og forskjellen i ytelse på lav og høy fpi er stort sett marginal med vifter rundt 800-1800 RPM. Kjøp fra det merket som passer seg. Stort sett alt av vannkjølingskomponenter gjør samme jobb med veldig liknende ytelse, det du bør fokusere på er å balansere kjølekapasitet mot varmeproduksjon og pumpekraft mot motstand i loopen. Enkelte blokker for CPU og GPU har også voldsomt høy motstand sammenlignet med konkurrentene, EK- og XSPC-blokker er stort sett alltid lite restriktive. Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 Min erfaring er at du ikke trenger å være så voldsomt kresen på hvilke merker du burde kjøpe radiatorer fra, det er store og solide konstruksjoner og forskjellen i ytelse på lav og høy fpi er stort sett marginal med vifter rundt 800-1800 RPM. Kjøp fra det merket som passer seg. Stort sett alt av vannkjølingskomponenter gjør samme jobb med veldig liknende ytelse, det du bør fokusere på er å balansere kjølekapasitet mot varmeproduksjon og pumpekraft mot motstand i loopen. Enkelte blokker for CPU og GPU har også voldsomt høy motstand sammenlignet med konkurrentene, EK- og XSPC-blokker er stort sett alltid lite restriktive. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå