Gå til innhold

Ser etter en god online-butikk med internasjonal frakt!

Anbefalte innlegg

Hei,

Tittelen sier det meste. Jeg ser etter en god online-butikk som har internasjonal fraktløsning. Grunnen til dette er at jeg ser flere deler fra f.eks. newegg.com som er billigere enn i Norge, men de har kun frakt i Nord-Amerika. Legg igjen lenker til gode og pålitelige butikker.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du burde tenke bittelitt gjennom planen.

For det første: Alle prisene du ser må du legge på 25% moms når du får de inn i landet. Moms settes på varens verdi pluss portokostnader. På toppen av dette kommer Postens fortollingsgebyr, som er på rundt 120kr for varer opp til 1000kr, og 253kr for pakker dyrere enn det.

Nr. 2: Garanti og reklamasjon. 5 års reklamasjon får du ikke. Enkelt og greit. Garanti er kranglete, og i mange tilfeller like dyrt som å kjøpe nytt produkt. Veldig få produsenter dekker porto over Atlanterhavet, så da må du betale den selv. En slik pakke fra Norge til USA med forsikring koster i området 450kr (etter hva jeg husker).

Nr.3: Garantisaker kan være skikkelig kranglete i tollen. Du har jo overhodet ikke lyst til å betale ny moms når reparert vare kommer tilbake, så da må du styre og ordne med papirer.

(siste punktet er jeg riktignok noe usikker på, da jeg aldri har testet det i praksis selv)

Lenke til kommentar

Legger du på moms/toll/frakt etc så blir det ikke store forskjellen. Pluss hvis du får problemer med produktet er det betraktelig mer hamslig å få service. Med andre ord ikke verdt det.

Tror du burde tenke bittelitt gjennom planen.

For det første: Alle prisene du ser må du legge på 25% moms når du får de inn i landet. Moms settes på varens verdi pluss portokostnader. På toppen av dette kommer Postens fortollingsgebyr, som er på rundt 120kr for varer opp til 1000kr, og 253kr for pakker dyrere enn det.

Nr. 2: Garanti og reklamasjon. 5 års reklamasjon får du ikke. Enkelt og greit. Garanti er kranglete, og i mange tilfeller like dyrt som å kjøpe nytt produkt. Veldig få produsenter dekker porto over Atlanterhavet, så da må du betale den selv. En slik pakke fra Norge til USA med forsikring koster i området 450kr (etter hva jeg husker).

Nr.3: Garantisaker kan være skikkelig kranglete i tollen. Du har jo overhodet ikke lyst til å betale ny moms når reparert vare kommer tilbake, så da må du styre og ordne med papirer.

(siste punktet er jeg riktignok noe usikker på, da jeg aldri har testet det i praksis selv)

Med andre ord, jeg får holde meg inni Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...