Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter, men henger seg eller får BSoD


Anbefalte innlegg

OS: Windows 7 Home Premium

MB: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 Z68 S-1155 ATX

CPU: Intel Core i5 2500K 3.30GHz 6MB

CPU Cooler: Noctua NH-D14

GPU: MSI GeForce 660Ti 2GB Power Edition @ 1,3 GHz

RAM: Corsair 8GB DDR3 Vengeance LP 1600MHz

SSD: Corsair Performance Pro Series 2.5" 128GB

HDD: Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB Cache

PSU: Seasonic X-760 760W Modular Gold Certified

SC: ASUS Xonar Essence STX

 

Jeg får startet PC-en, men etter få minutter eller med en gang jeg gjør noe annet enn å se på skjermen henger maskina seg eller får BSoD som den ikke får gjort noe med. Når maskina henger seg så henger også HD-LEDen, om det har noe å si.

 

Det stod når jeg skrudde den på først i dag at den ikke klarte å starte, så jeg restarta maskina. Maskina starta greit og sa jeg hadde hatt BSoD, men jeg fikk ikke noe mer ut av det da maskina hang seg igjen. Jeg skrudde maskina av før jeg la meg i går uten problemer.

 

Første gang jeg har fått BSoD er noen uker siden, men det skjedde bare i BF3. Spillet har jeg ikke rørt på en god stund. Jeg har ikke installert noen nye programmer og det eneste som jeg kan husker har oppdatert seg er diverse spill, steam og CCleaner.

 

Kjørte i stad en "Oppstartsreparasjon" fra W7 CDen, det hjalp med tanke på å faktisk komme seg inn i Windows. Maskina henger seg og kræsjer fortsatt like fort.

 

All maskinvare har oppdaterte drivere og BIOS på hovedkort har blitt oppdatert noen få ganger, men forrige gang dette ble gjort var i fjor en gang.

 

Jeg har ikke søkt grundig med anti-virus programmer i det siste, men i tilstanden maskina er i vet jeg ikke om jeg får gjort det heller.

 

Alle viftene jeg kan se kjører, strømforsyninga er jeg ikke sikker på da det er litt vanskelig å se.

 

Jeg vet ikke hva mer jeg burde skrive, så spør videre om du er villig til å hjelpe og trenger mer info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...