dagtveit Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Sorry hvis litt off topic, men hører mye om VPN om dagene. Hvis jeg setter opp VPN, vil jeg ikke da miste tilgangen til eksklusive norsk tjenester som NRK, TV2 Sumo o.l.? Hva med å kun sette opp proxy eller lignende i uTorrent så det blir isolert kun der. Kan ikke så mye om dette, men leste nettopp litt på BTGuard... Invester i en boks med 2 nettverkskort. nextron i norge har mini-itx kort som har 2 intel nettverskort og atom prosessor til en veldig grei penge. installer pfsense. bruk en vpn tjeneste som tilbyr openvpn. sett opp pfsense til å bruke openvpn. deretter så setter man bare inn firewall regler på de sidene du vil skal gå utenom vpn. alla nrk og andre spilltjenester for laver ping etc. da vil all default trafikk gå gjennom vpn forutenom de du har ekskludert Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) denne boksen med to nettverkskort, tenker du på den som en router eller server da? EDIT: Hadde vært fint om vi kunne fortsatte i denne tråden Endret 20. juni 2013 av HulkHaugen Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg er generelt skeptisk til ting som dette. Hvordan kan vi bruke en slik "tjeneste" og være GARANTERT at ingen fanger opp informasjonen vår på veien? Det blir litt som gratis proxyservere - er folk klar over hvilken risiko det er når de logger seg inn på e-posten sin med via en proxy? Lenke til kommentar
TechCF Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Dessverre hindrer ikke denne boksen at bittorrent putter din riktige IP inni pakkene, at andre protokoller putter datamaskinnavn og andre identifiserbare data i sine pakker eller at nettleseren din røper hvem du er/hvor du er. Legger merke til at mange fildelingsnettsteder bruker protokoller som lekker, eller skal ha deg til å skru på flash. https://blog.torproject.org/blog/bittorrent-over-tor-isnt-good-idea http://www.browserleaks.com http://www.dnsleaktest.com Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg har hørt om en del svakheter med Tor det siste året, blant annet infiltreringen av Tor-nettverket. Men nå er det vel 1-2 måneder siden jeg leste om et alternativ som vistnok skulle være mye sikrere. Jeg bare husker ikke navnet. Er det noen av dere som har vært borti det eller skjønner hva jeg prater om? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg har hørt om en del svakheter med Tor det siste året, blant annet infiltreringen av Tor-nettverket. Men nå er det vel 1-2 måneder siden jeg leste om et alternativ som vistnok skulle være mye sikrere. Jeg bare husker ikke navnet. Er det noen av dere som har vært borti det eller skjønner hva jeg prater om? Du tenker vell på Freenet? http://en.wikipedia.org/wiki/Freenet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg er ikke helt sikker. Jeg kjenner ikke igjen navnet på direkten. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Desto flere tiltak man gjør for å være anonym, desto flere flagg spretter man opp i systemene som bestemmer hvem som trengs overvåkes. Er man pioneer i å bruke nettsikkerhet, er man av oppførsel mer mistenkelig enn andre. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Skikkelig bump det der. Men du mener at det er trygges å "hide in plane sight"? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Det sier jeg ikke, det spørs hva du måler "trygghet" i. Jeg sier bare at du gjennom sikkerhetstiltak vil/kan trigge endel flagg som gjør at du bobler oppover i lista over mistenkelige personer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå